Banner cycler

Forruden smadret i vaskehallen....

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
FlorianAreiter
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

26. jan 2008, 20:43

http://jp.dk/indland/article1245221.ece

Tror nok jeg ville blevet meget forskrækket......

Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!

tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

26. jan 2008, 20:53

Nååå... javel ja. Havde samme problem for flere år siden da jeg var tankpasser hos shell. Der måtte "vi" betale mange forruder til og900. Grundet den buede forrude lyste sensorerne lige igennem og tørrebroen knallede lige ind i den.

Midlertidigt gav vi alle SAAB 900 ejere et stykke pap der passede ind midt i forrude så sensoren ikke kunne lyse igennem. Senere blev "fejlen" udbedret med et stykke slange på tørrebroen tilkoblet sensor. Når slangen rører noget går tørrebroen lidt op.
Billede
RuneSM
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

26. jan 2008, 20:59

Vores vaskemaskine på arbejdet har haft fejl på en lyssensor, så den trak lige tørrebroen henover taget på en nyserviceret avensis.

Før vi fik den vi havde nu, kunne vi ikke vaske rav4 pga noget med reservehjulet som hang bagpå. Når den skulle køre frem igen med tørrebroen løftede den simpelthen ikke broen, og broen blev fanget under reservehjulet hvorefter vaskemaskinen skubbede bilen frem i væggen foran, selvom den både stod i gear og bremset.
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Brugeravatar
kim96v4
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

26. jan 2008, 21:06

hvad bliver den næste undskyldning fra et forsikringsselskab "jamen der er aldrig nogen der er kørt over for rødt i det kryds så skaden må være sket et på et andet tidspunkt" :x
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende

project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

26. jan 2008, 21:13

Forsikringselskaber er tunge at danse med...

Et generelt problem om vinteren er at lyssensorerne bliver beskidte her i vintertiden og forsager fejl også. Sådan en vaskemaskine er et farligt dyr ;-)
Billede
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

27. jan 2008, 19:29

Godt man ikke bruger den slags moderne maskiner :)
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

27. jan 2008, 20:37

Næhh, det foregår med håndkraft i firmaets vaskehal. Der hænger 2 koste på væggen, en lang og en kort.

Der står 2 dunke med saft, den ene med shampoo, den anden med voks. Der er vælgerhåndtag på væggen, som vælger hvilken vædske der skal komme ud af kosten.

Dog får den først med højtryksrenseren på svageste blus, til at bløde op og fjerne salt og mudder fra hjulhusene. Bruger man højtryksrenser med knald på, skal man huske på at man får vand ind steder, hvor det ikke ville trænge ind, om man så kørte 500 km/t. i regnvejr som skomagerdrenge.

Boeing forbød højtryksrensning for 10-15 år siden, afledt af erfaringer om mere skade end gavn.

Tinas bil ligner bæ, og jeg blev sgu sur. Den fine dame ville ikke køre i sin forrige '83 900 mere, da hun fik kommentarer om at den lignede en rødhåret pige med fregner. Jeg skal lave alt på hendes bil, hvilket er helt OK, men hun skal selv vaske og støvsuge den.

Denne bil røg altså på dumpen, ikke på grund af strukturel rust. Så fik hun ikke lov at køre i den. Næhh, bilen var blevet en øjebæ, til dels grundet manglende vask og den høje alder og de mangfoldige eksponeringer udi det danske salthelvede.

At vaske sin bil er som at børste sine tænder, dem har man heller ikke lyst til at opleve råd i. :wink:

Her står hendes bil, som hun forsagede, pga. dens kosmetiske tilstand, som var selvforskyldt. Billedserien som jeg tog af den, da den ventede på huggeren hedder "End of the trail".. :cry:

Billede

Jeg elsker hende, men det forhindrer mig ikke i at sige at jeg har kastet perler for svin. :?

Her et 5 min. gammelt billede af mindst 1½ måneds salt og vejsnavs. Nikon'en havde lidt svært ved at fokusere i mørket, derfor står det ikke knivskarpt. Billedet findes i computerens SAAB kapitel og hedder "Svineri":

Billede

Man græmmes.. :?
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
dragedems

28. jan 2008, 09:49

"Nikon'en havde lidt svært ved at fokusere i mørket, derfor står det ikke knivskarpt. "
edwins> tjek om din SB28 flash er programmeret til infrarød TTL-ledelys/focus-nattelys.
og hvis det er defekt, så får du en ekstra sb28 jeg har liggende..
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

28. jan 2008, 10:56

Tak, Drage, jeg så at den ikke tændte de 3 røde striber til at fokusere efter, uagtet at den var TTL-programmeret. Det har den gjort før, altså tændt den røde lampe.

Er på fabrik, men undersøger senere. :D

Med lem nr. 262
Kylling
SAAB FREAK

30. jan 2008, 00:19

Hehe :D..
Ja har hørt om nogen vaske haller smadre og900 forruder :D. Dog ik selv oplevet det på min tank.. heldigvis :D..

Har hørt om en enkel gang, det var på en statoil et sted i københavn..
Dog siger washtech ( Dem der har de fleste vaskemaskiner for statoil )
At de ik har hørt om det før.. Såå er altså ik noget udbredt ;P
Men jeg frygter da stadig for min bil hver gang jeg vasker den.. automatisk heh :D
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

30. jan 2008, 00:57

Konen kørte sin gryde, Og900, til vask i dag, efter at jeg havde truet med at hårdtpumpe hendes cykel, så hun kunne bruge den i stedet. :evil:

Intet knust, men tørremaskinen stoppede foran hendes forrude og gik i baglås. Nødder. Maskinen kan ikke fortolke en så opretstående forrude, som har lisså lav luftmodstand som en liggende forrude, da luften løber lisså let sideværts udenom ruden som den gør opover ruden. (De har sgu da tænkt over det, og ingen "A" stolpe i vejen for udsynet. Tak, Sason.)

Nu har de aftalt at hun får 3 gratis vaske, hvis hun stiller op med sin aparte bil, på aftalt tidspunkt, sammen med nogle vaskeautomat-freaks. :mrgreen:

Med lem nr. 262
Kylling
SAAB FREAK

30. jan 2008, 16:20

Haha edwin.. det jo en standart fejl :D.. sker 2 gange om dagen hos os.. Men nu er det jo os noget gammelt lort :D
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

30. jan 2008, 17:02

Gammelt lort? Tjae, jeg kender ikke vaskemaskinens alder, men i hendes tilfælde var den jo intelligent nok til at stoppe når den mistede orienteringen, i stedet for at buse på, som maskinen i trådens start. :wink:

Med lem nr. 262
Kylling
SAAB FREAK

30. jan 2008, 18:22

Hehe :P gør jeg så heller ik ..
Og ja selvfølgelig.. bare lidt provo når det er hverdag.. :)..
Dog havde maskinen det med at gi 90eren et puf.. uden at der dog skete noget..
Men det bedste er jo os at vaske den selv.. de vaske haller har det med ik at få det hele med..
Brugeravatar
AGT900
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

30. jan 2008, 19:10

Da jeg førte en og900, og sneg den i vaskehal stod jeg altid udenfor med hånden på nødstop, har prøvet at sidde i bilen mens tørrebummen næsten skubbede bilen ud af hallen. (hos shell, posthustorvet i Skive)
Det var sku ikke sjovt.

Hilsen Anders T.
Saab 9-5 2,0t 1998 (sover i laden)
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)

Medlem nr. 182
Anders G. Trip

Tilbage til "Classic Forum"