Jeg er ny bruger i dette forum, da jeg overvejer at købe en Saab. Min 18 år gamle Golf Gti er blevet voksen og har rundet de 400k km (de sidste 100k km med eftermonteret turbo) - så den har snart gjort det godt.
Som følge af prisnedsættelsen på 95 Aero, synes jeg at den er et meget interessant alternativ til den næsten lige så hurtige tysker. Samtidigt mener jeg ikke at der er andet på markedet som fanger mig i en grad som Saab, og i særdeleshed Aero har gjort på det sidste.
Det store spørgsmål er blot om jeg skal vælge sedan eller combi-modellen - prismæssigt er der jo "kun" 20k i forskel. Dog kan jeg umiddelbart bedst lide udseendet på sedan-modellen, men combi'en har jo nogle fordele rent pladsmæssigt. Jeg vil nok vælge den manuelle gearkasse uanset hvilken af dem jeg ser på.
Jeg bemærker at sedanen er en smule hurtigere, men det er vel ikke noget som betyder det store i praksis? Samtidigt er den lidt mere økonomisk, men igen ikke noget bekymrende...
Jeg har brug for "eksperternes" vurdering i "sagen", så derfor dette indlæg.
Hvad synes i? Hvad er Jeres erfaringer?
Der er vel lidt flere muligheder med Combi'en mht. videresalg, såfremt det skulle blive aktuelt på længere sigt?
De venligste hilsener fra en måske kommende Saab-ejer.
MortenB