Saab 900I drukner
Redaktør: Bestyrelsen
- GertH
- SAAB NET NYBEGYNDER
Hej. Jeg har en Saab 900I 2.1 1992. Motor type 212. Den drukner efter 20 sek.. Jeg har skiftet Lamdasonde og temp.føler er ok. Jeg har motorstyring mistænkt for at være defekt. Type Bosch Jetronic 0280000944. Er der nogen gode råd eller er der en der har en sådan tilsalg
- GertH
- SAAB NET NYBEGYNDER
Dette er en stor dag. Min Saab drukner ikke mere. Verninge auto sendte mig en luftmassemåler og en ecu. Jeg satte begge dele på (ville være sikker på succes) og efter at motor havde brændt sig lidt ren, snurrer den rigtig fint. Jeg vil nu efterfølgende prøve den gl. LMM for at finde ud af, hvilken af delene det er galt med. Ps. er der nogen her der ved hvor stoplysrelæ sidder. Glad hilsen fra Gert
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej Gert Der er ingen relæ til stoplyset.Strømmen går fra sikring 31 til stopkontakten og videre til stoplygten
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Nu ved jeg ikke om ledningsbundterne løber ens på en '92 Cab og en '92 med hårdt tag.
Min Cab sved også bremselyssikringen. Der løber et ledningsbundt under bagsædet, i midten af bilen. Amatørerne har ikke lagt flex om dette ledningsbundt. Bremseledningen havde slidt sin isolering af og kyssede vognbunden dér. Lagde et stykke 1.5 mm. gummimåtte rundt om bundtet, fastholdt af 2 strips, så fik jeg fred.
Sikke et cirkus. Loddede en 10 W pære på en afbrændt sikring og satte i sikringsklemmen. Når pæren lyste kraftigt var kortslutningen til stede. Når den lyste svagt var kortslutningen væk. Så kunne jeg rode med ledningsbundter og se pærens reaktion ud af øjenkrogen.
Da jeg kørte den hjem fra sælger erfarede jeg at bremselyset var dødt, sikring overbrændt. Konen kørte bagved hjem, og når jeg bremsede, rakte jeg hånden op som en anden cyklist.
Defekt bremselys = Potentielt 20 cm. kortere bil bagtil..
Min Cab sved også bremselyssikringen. Der løber et ledningsbundt under bagsædet, i midten af bilen. Amatørerne har ikke lagt flex om dette ledningsbundt. Bremseledningen havde slidt sin isolering af og kyssede vognbunden dér. Lagde et stykke 1.5 mm. gummimåtte rundt om bundtet, fastholdt af 2 strips, så fik jeg fred.
Sikke et cirkus. Loddede en 10 W pære på en afbrændt sikring og satte i sikringsklemmen. Når pæren lyste kraftigt var kortslutningen til stede. Når den lyste svagt var kortslutningen væk. Så kunne jeg rode med ledningsbundter og se pærens reaktion ud af øjenkrogen.
Da jeg kørte den hjem fra sælger erfarede jeg at bremselyset var dødt, sikring overbrændt. Konen kørte bagved hjem, og når jeg bremsede, rakte jeg hånden op som en anden cyklist.
Defekt bremselys = Potentielt 20 cm. kortere bil bagtil..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- GertH
- SAAB NET NYBEGYNDER
Hej. Det lyder som et rigtigt godt bud på fejlen og jeg røg afsted i fuld galop for at chekke, men en hurtig undersøgelse gav ikke noget resultat. Ledningerne ligger som du beskriver(ligger dog mod støjdæmpningsmateriale og ikke direkte mod metal). Jeg vil senere chekke der hvor bagsædet låses fast. Det skal lige tilføjes at jeg har løst problemet ved at trække en ny ledning fra bremsekontakt til baglygte og det virker perfekt, men jeg foretrækker at holde ledningsnet originalt, da det er nemmere at finde ud af næste gang. Tusind tak for dit svar, det er guld værd med hjælp når man står med vand i øjnene og den med pæren kan jeg bruge når jeg skal finde ud af hvorfor cigartænderens sikring går lige så snart batt. tilsluttes. Mvh Gert
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Det kunne måske hjælpe dig lidt også...
Daniel.
Det kunne måske hjælpe dig lidt også...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- GertH
- SAAB NET NYBEGYNDER
Ja Jeg startede med at ohme den gamle ledning, men der var ingen forbindelse. Jeg prøvede også at ohme på stel, heller ingen forbindelse, så jeg tænkte derfor at jeg var udenfor det jeg har forstand på og skiftede ledningen. (pinlig indrømmelse efter at have været i radiobranchen i 33 år)