I sverige havde man venstrekørsel frem til 1967.
Hvordan kan det være, at alle de gamle Saab´er (og andre gl. biler), vi sidder og savler over på Blocket , ikke er højrestyrede
Den tidens nej till en omläggning var ju extra märklig i perspektivet av att vi i Sverige hade ratten på vänster sida, alltså fel sida för säker vänsterkörning. I exempelvis Storbritannien, där man fortfarande kör till vänster har man åtminstone ratten på, ur trafiksäkerhetssynpunkt rätt sida, dvs till höger.
Kunne det være af trafiksikkerhedsmæssige årsager? At føreren ikke, som vi gør, står ud i trafikken når vi forlader en bil parkeret i vejsiden?
(Godt at svenskerne ikke har ødelagt så mange biler som briterne, med den dødssyge rorplacering..)
Her et kort over endnu inficerede lande:
Den får vente lidt, Imageshack er nede..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)