10. feb 2008, 20:46
Uha, Fugmann, dér fik du mig sgu på en opgave, som jeg ikke har kunnet løse, og nu gider jeg ikke mere.
Everton blev solgt til Smith & Co. i '95, hvorefter Kildemoes købte hele dynen i '97.
Jeg har et billede af en SCO Grand fra 1974. Mit bud er at knallertproduktion stoppede i '78-79, da lovgivningen tog pippet fra knallerten, med sine max. tilladte 60 kg. og max. 2 gear.
Den forreste knallert på paradebilledet vejer 49 kg., har 2 gear og kører 79.4 km/t. Såøøhh, så meget for en lovgivning som de troede skulle begrænse hastighederne.
Nu er "knallerterne" testikelløse plasticscootere, skrumler som vejer 85-90 kg. med neddroslede 5-6 HK motorer. At nummerpladekravet på disse køretøjer kom frem er der 2 årsager til:
De unge kører mere sindssygt end nogensinde før, har ingen repekt for myndighedernes kommandoer om at stoppe, og så det kedelige faktum, at plasticscooterne er uigenkendelige. Har man set én, har man set allesammen. Så må der jo plader på, for at skelne en Hyosung fra en Ningnang.

En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262