Hej
Nu har jeg været Saab ejer i små to måneder. Den havde ved købet en godt tæret højre forskærm, samt dén dersens klonk-lyd i højre hjulkasse som jeg har læst om for nylig her i forum.
Jeg er blevet rådet fra det, men jeg trodser alle advarsler og kører vogntøjet til Verninge på lørdag og får skærmen skiftet og resten lavet. Det koster (hjul)kassen!
Men jeg er s***ligeglad. Jeg elsker min Saab!
G.
Forskærm og900 mm.
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Vist koster det kassen hos Verninge, men prøv at køre til et "aut." SAAB-værksted, så skal du bare se løjer. 
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
mjaa....Kim i Verninge plejer nu nok at være ret fair hvad angår sine priser... og rigtig fleksibel hvad angår sin service. Jeg har ringet til Kim en sen lørdag og fået ham på værkstedet for at skaffe mig en benzpumpe asap + at skifte den, det fik jeg for en ganske rimelig penge + det faktum at man kan ringe og få hjælp på en lørdag udenfor åbningstid, det finder man desværre ikke ret mange steder.
Mvh. Anders
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Respekt! Sådan skal det være. Valgte også i sin tid at få lavet begge vanger på min daværende 900i 1987, selvom den hang med røven, var rusten i bunden af alle døre og havde godt 300.000 km på klokken. Så fik den en god pensionisttilværelse inden den blev solgt tilbage til min kammerat (som jeg købte den af!). Han skiftede toppakningen kort tid efter og kørte videre i et stykke tid inden den blev så ringe at den måtte lade livet.
Husker at min kone fældede en tåre den dag han kom og fortalte at den var død!
Kærlighed kan ikke gøres op i penge........
Mvh Nicolai
Husker at min kone fældede en tåre den dag han kom og fortalte at den var død!
Kærlighed kan ikke gøres op i penge........
Mvh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- viking

Det er ikke billigt at skifte de dele da de er svejst sammen. Det er noget af en operation.
På min OG900 cab fik skiftet, med orginale saab dele: venstre forskærm 6921530, mellemstykke 7874142 , hjulkassen 8274359 og malet hos en lokal.
Plade arbejde ca 9000kr og maling ca 1000kr dvs ca 10kkr inkl moms. (og ja jeg betalte moms med glæde, svenden skal jo have løn og vi vil gerne have vores børn i skole).
Det skal lige noteres at jeg selv fjernede alle dele så som kofanger, lygter, skærmkant, APC box ledninger mv. for at se hvad der var inden bag mht. til rust og selv samlede igen.
På min OG900 cab fik skiftet, med orginale saab dele: venstre forskærm 6921530, mellemstykke 7874142 , hjulkassen 8274359 og malet hos en lokal.
Plade arbejde ca 9000kr og maling ca 1000kr dvs ca 10kkr inkl moms. (og ja jeg betalte moms med glæde, svenden skal jo have løn og vi vil gerne have vores børn i skole).
Det skal lige noteres at jeg selv fjernede alle dele så som kofanger, lygter, skærmkant, APC box ledninger mv. for at se hvad der var inden bag mht. til rust og selv samlede igen.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- gunnarholse
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg kan godt følge argumentet om at det ikke nødvendigvis er fair at oplyse prisen. Men dels har Verninge et godt ry, dernæst har Kim ganske rigtig vist sig særdeles fleksibel og nem at kommunikere med vedrørende operationen.
Så jeg vælger hermed at skrive små 9.000 med moms for følgende:
Nyt:
Højre forskærm (kræver afmontering af alt i nærheden)
Bærekugler, begge forhjul
Skiftes:
Højre blinklys
Højre kofangerforlænger
Hjulrundingslister, højre side
Div. pyntelister.
Dertil lakering af forskærm.
Der er et par ekstra småting jeg har fundet i mellemtiden, så jeg regner med ca. 10K. Så kan man selv gætte hvad der koster hvad.
Jeg afleverer bilen imorgen kl. 11, og er blevet lovet at kunne hente den næste weekend. Så ryger den i vaskehal et sted på motorvejen, får en gang voks og så cruiser jeg tilbage til København i gangsterslæden
Det gør lidt navs i lommen. Men jeg vil gerne kunne tage bukser på ved egen hjælp fremover, og bilen fortjener ganske enkelt at se ordentlig ud.
Som en sidehistorie kan jeg fortælle, at jeg lånte en firmabil forleden, en Golf Plus med automatgear chippet og meget andet godt, som jeg har kørt en del i før jeg fik Saab'en. Jamen den kører jo fint. Man kan dreje med lillefingeren, og betjeningen er generelt behagelig. Men da jeg satte mig ind i Saab'en dagen efter: Aaaahhh! Jeg har prøvet at lufte erfaringen for bekendte, men der er ikke den store forståelse. Jeg tænker at folk herinde forstår det lidt bedre
Jeg vender tilbage med statusrapport næste weekend.
Vh.
G.
Så jeg vælger hermed at skrive små 9.000 med moms for følgende:
Nyt:
Højre forskærm (kræver afmontering af alt i nærheden)
Bærekugler, begge forhjul
Skiftes:
Højre blinklys
Højre kofangerforlænger
Hjulrundingslister, højre side
Div. pyntelister.
Dertil lakering af forskærm.
Der er et par ekstra småting jeg har fundet i mellemtiden, så jeg regner med ca. 10K. Så kan man selv gætte hvad der koster hvad.
Jeg afleverer bilen imorgen kl. 11, og er blevet lovet at kunne hente den næste weekend. Så ryger den i vaskehal et sted på motorvejen, får en gang voks og så cruiser jeg tilbage til København i gangsterslæden
Det gør lidt navs i lommen. Men jeg vil gerne kunne tage bukser på ved egen hjælp fremover, og bilen fortjener ganske enkelt at se ordentlig ud.
Som en sidehistorie kan jeg fortælle, at jeg lånte en firmabil forleden, en Golf Plus med automatgear chippet og meget andet godt, som jeg har kørt en del i før jeg fik Saab'en. Jamen den kører jo fint. Man kan dreje med lillefingeren, og betjeningen er generelt behagelig. Men da jeg satte mig ind i Saab'en dagen efter: Aaaahhh! Jeg har prøvet at lufte erfaringen for bekendte, men der er ikke den store forståelse. Jeg tænker at folk herinde forstår det lidt bedre
Jeg vender tilbage med statusrapport næste weekend.
Vh.
G.
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- gunnarholse
- SAAB NET NYBEGYNDER
- viking

Husk at få det hele behandlet med voks og undervogns snask, der er nogle kedelige kringel kroge på skærm konstruktionen i OG.
Lad bilen blive væk fra vaskehallen i et stykke tid. Husk der er salt i vandet ved vaske hallen !!!! Nymalede dele må godt håndvaskes den første måned.
Jeg vasker altid i hånden, så kan med opdage problemer i tide..
Min oplyste pris er IKKE for at sætte niveauet. Husk på at jeg adskildte meget selv og selv gav den voks mv...
Lad bilen blive væk fra vaskehallen i et stykke tid. Husk der er salt i vandet ved vaske hallen !!!! Nymalede dele må godt håndvaskes den første måned.
Jeg vasker altid i hånden, så kan med opdage problemer i tide..
Min oplyste pris er IKKE for at sætte niveauet. Husk på at jeg adskildte meget selv og selv gav den voks mv...
- gunnarholse
- SAAB NET NYBEGYNDER
Prisen er mig - hvor meget den end niver i skindert - undervognet, så at sige
.. skidtet skal være i orden!
Prisen er mig - hvor meget den end niver i skindert - undervognet, så at sige
- viking

http://www.youtube.com/watch?v=w24YkiV1IN4
Så kan du bare bolte en skærm på bagefter
En "syg" mølle på den vogn....
http://www.youtube.com/watch?v=w24YkiV1IN4
Så kan du bare bolte en skærm på bagefter
En "syg" mølle på den vogn....
- gunnarholse
- SAAB NET NYBEGYNDER
Bortset fra møllen, farven og måske hjulene, så ligner den mange af de vogne Kim har stående i baghaven 
Var derovre idag, lang tur, flink fyr, og nu skal ugen bare flyve afsted.
Var derovre idag, lang tur, flink fyr, og nu skal ugen bare flyve afsted.