Banner cycler

Holdbarhed?!?!

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

KasperH
SAAB NET NYBEGYNDER

Holdbarhed?!?!

16. mar 2008, 20:24

Hejsa igen...

Jeg ville gerne lige høre jer om de kære saab turbo motore er sårbare eller om det er som alt andet er hvordan de bliver behandlet?

Grunden til at jeg spørger er at min mekaniker gik og rodede med en 9-5 turbo som en gammel dame har ligget og kørt i, som var på sin 2 motor og den havde "sat" sig og skulle altså igang med sin 3 motor! bilen havde kørt 150000 km og alle service overholdt hos saab. er det sort uheld eller?

og det er ikke mer eller mindre den samme motor som sidder i 9000??

troels
SAAB-PSYCHO

Holdbarhed?!?!

16. mar 2008, 20:32

Det lyder jo umiddelbart voldsomt med 3. motor på 150 kkm, men hvis hun er den type der overholder service og ellers ikke andet, ja så kan den jo være kørt tør for olie i mellemtiden, uden at hun har taget notits af blinkende lamper osv. De første årgange havde også problem med oilsludge hvis man kun kørte mange korte turer og dermed hele tiden kold motor, dvs. mayonaise i olien og ingen olie rundt i motoren, det kan også ødelægge en motor, men igen - vel ikke 2 gange i træk?

Så min mening er at det er efter hvordan den bliver passet og plejet og hvis det er en gammel model om den har fået opdateret udluftningskit på motoren - det skulle nemlig afhjælpe problemet med oilsludge.

mvh
Troels

Tilbage til "Classic Forum"