Hej.
Jeg har et problem med min 9000 cs 2,3t 93. igår var jeg oppe og handle,da jeg startede bilen og skulle køre , var den helt gal. Den gik ud bare den fik en lille smule gas,kunne kun lige køre hjem ,enten i tomgang, eller med pedalen i bund.Når jeg starter bilen er der ingen problemer,heller ikke når den får lidt omdrejninger.Det er først når bilen begynder at køre, det sker. pedalen bliver hård,og tcs ctrl lyser.
Har tjekket alle vaccumslanger,målt ventilen på torpedopladen ca 20 ohm.Hvad kan det være, når motoren kører fint så længe bilen ikke kører, kan det vil ikke være det elektroniske gasspjæld.
Har i et foreslag.
Mvh Martin.
tcs problem
Redaktør: Bestyrelsen
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Det lyder som en af abs-sensorerne der laver ballade, alternativt er det speed-signalet der ikke er som det skal være.... Kan ikke huske værdierne for de to ventiler til tcs-systemet på stående fod...
Daniel
Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- kleinsmeden
- SAAB FREAK
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
For mig lyder det fuldstændigt som et defekt gasspjældpotentiometer. Har prøvet noget lignende engang i en ´91 2,3T, og da blev gaspedalen også hård som granit!
Jeg kunne dog køre ganske normalt igen ved blot at fjerne vacuumslangen til spjældhuset, men måtte dog holde den kunstigt igang med speederen, hver gang der kobledes ud - men hjem kom jeg.
Spjældhuset fiksede jeg selv (ny koster ca. 8000,-
) - derefter rullede det igen som en leg!
/Henrik
Spjældhuset fiksede jeg selv (ny koster ca. 8000,-
/Henrik
- uffe1988
- ULTRA SAAB FREAK
- Kontakt:
- kleinsmeden
- SAAB FREAK
Henrik. Hvordan gik din når bilen stod stille,min kører jo fint indtil hjulene begynder at rulle.
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Den gik noget ujævnt og havde ikke let ved at holde sig igang, som jeg mindes det. Derfor kunne man ikke bare slippe gassen på vej hen mod det røde lys, uden at "hjælpe til" med speederen. Det kunne minde lidt om det fænomén, der optræder, når man har glemt at montere stikket på en luftmassemåler!
/Henrik
/Henrik
- kleinsmeden
- SAAB FREAK
det med luftmassemåleren minder det meget om. Henrik hvad kunne du gøre ved dit gasspjældspotentiometer for at få det til at virke.
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Det blev splittet fra hinanden og totalt renset indv., cummutatorer slebet og derefter samlet. Det plejer at virke efterfølgende, men regn med, at det skal have en tur til efter noget tid, da det erfaringsvis ikke er langtidsholdbart. Til gengæld er der udsigt til en klækkelig besparelse ifht. en udskiftning.
Har du ikke mod på det selv, er du velkommen til at sende det herover til mig, hvis du altså kan undvære bilen i et par dage
/Henrik
Har du ikke mod på det selv, er du velkommen til at sende det herover til mig, hvis du altså kan undvære bilen i et par dage
/Henrik