5. jun 2008, 21:57
Yes men der er lige den detalje med det frie valg.
Min Linux kører hurtigere og bedre end min Windows XP, der kører bere end min Vista, der kører bedre end min Apple.
Det er noget Ævl.
Serveren du betjener dig af lige nu kører Linux, Med Apache, MySQL og PHP. Det spiller proft.. Man ka så undre sig over at alt er målrettet på "brugeren", der er MS Junkie.
Vi venter spændt på at IIS kommer i hak og kan fungere Professionelt til andet en firma intranet, hvor adm,. lige kan klare at styre en Frontpage.
Jeg elsker grafiske interfaces og den måde man med 3 klik kan konfigurere et MS-produkt.
Til gengæld kan man godt komme på skideren når der er noget alvorligt galt- Så funker GUI-en ikke.
Maskinernes styrke er ligegyldig. Jeg kører en W2K3 Enterprise på en 400 Mhz-processor med 750mb ram. Den funker som mail og Ftp-server. Så har jeg en anden 2.2 Ghz med 1 Gb Ram til at være DC oss' med W2k3-enterprise.
Min legemaskinemaskine er på ca. 3 Ghz, med 3 Gb ram og godt overclocket med WinXP. Den er til spil og Virtual machines
Så står der et par linux'er på forskellige forældede maskiner og trækker lidt forskelligt efter behov.
Det mest interessant i alt dette er at det faktisk godt kan lade sig gøre at få alt til at spille sammen uden problemer hvis man vil, og lige præcis det er interessant.
Jeg kører allerede IE8 Beta og er da spændt på det endelige resultat.
Men Tak for det frie valg.