Banner cycler

Hov helt nyt Cabriolet forum...

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Hov helt nyt Cabriolet forum...

11. jun 2008, 21:04

Så må vi hellere starte :

Det burde vel hede klude nyt :lol: :lol:

:idea: Hvor tit skal kluden have imprægnering ?

Min klud er et år gammel og afviser vandet fint stadigt. (OG900 CAB)

westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Behandling af kluden.

11. jun 2008, 21:44

Jeg har en 87´er CAB, hvor kluden trænger til en behandling. Den er ikke slidt op; men vandet preller ikke af den. Hvad skal jreg behandle den med ?
Venlig hilsen.
Kurt.
Nu kører jeg ikke gerne ud med Caben i regnvejr.
Brugeravatar
Kanstrup
ULTRA SAAB FREAK

11. jun 2008, 22:23

Jeg har kørt 8 sæsoner a 6 måneder - det vil sige siden år 2000 - uden at give kalechen imprægnering. Det er blevet til ca. 40.000 km. og det har da også været i perioder med regn.
Kalechen ser aldeles fin og trænger ikke til overfladebehandling. Den bliver holdt ren med en stor skobørste, når den er støvet eller lige trænger til at blive overfladerenset (fugleklatter, insekter eller lign.). I løbet af året "fugter" jeg den op ved hjælp af en håndsprøjte med vand.
Kalechen er 21 år gammel, og har været afmonteret og adskilt i år 2000. Da fik jeg sat nye kantbånd på hele vejen. De traditionelle slidsteder blev forstærket indefra med en ekstra "inderplade". Efter råd fra den ældre sadelmager, som jeg endeligt overtalte til opgaven, gav jeg ingen form for imprægnering.
Indertaget blev afmonteret og vasket med nænsomme kvindehænder og omsyet med nye kanter. Stort projekt, men kalechen er faktisk som ny.
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
peterkj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

11. jun 2008, 22:32

I Helsingborg, hvor jeg i sommers fik ny kaleceh hos top n trim anbefalede de impregnering hos Folkevogn. Det har jeg købt, og brugt men har da godt nok overvejet om det var bedre ikke at sprøjte kemikalier på kaleche, når det nu alligevel er ret sjældent den kommer ud i regnvejr.

Tilbage til "Cabriolet Forum"