Hej,
Jeg er blevet foreslået at der skal laves en slags registrering af vores biler. Forstået på den måde at man kan se hvilke biler der er på hvilke hænder osv. Nogen kender det fra cabs og andre fra 99 (turbo) regi.
Idéen her er også udsprunget i at vedkommende der står bag idéen ofte bliver ringet op mht. til at få kontakt til nogen med en bestemt bil - f.eks. til film, reklame indslag og photoshoots.
Spørgsmålet er hvordan dette skal deles op? Skal det kun være for medlemmer? Er det måske nok hvis folk begynder at bruge medlemsgalleriet? Elller skal det være en ny forum del? eller eller eller ?
Kom med indspark folkens og lad os så se om ikke idéen måske kan realiseres på fornuftigt vis.
/Vels
Nyt forum forslag
Redaktør: Bestyrelsen
- mindblower
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Senest rettet af mindblower 1. sep 2008, 20:23, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Det er da en god ide, som jeg mener skal holdes indenfor murene (læs medlemmerne).
SAAB hilsner,
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Jeg synes det er en kanonide især da oplæget kommer fra mig.
Min ide er at man laver et kartotek med bil, årgang, farve osv. helst med foto. Endvidere navn og e-mail.
Ideen fik jeg da jeg blev ringet op da TV2 Radio skulle bruge en rød cab til deres reklamefilm. Det kunne også være at derude et sted er et brudepar som skal bruge en cab eller en gammel totakter som "brudekaret". Eller et reklamefirma som skal bruge lidt guf som baggrund, eller ....
Mindblower har ret i at det kan blive uoverskueligt hvis alle Saabejere skal registreres, men det var heller ikke intentionen. Min ide er at alle ældre og/eller specielle biler bliver registreret.
Selvfølgelig kan nyere også komme på listen, vi bliver jo alle ældre
Min ide er at man laver et kartotek med bil, årgang, farve osv. helst med foto. Endvidere navn og e-mail.
Ideen fik jeg da jeg blev ringet op da TV2 Radio skulle bruge en rød cab til deres reklamefilm. Det kunne også være at derude et sted er et brudepar som skal bruge en cab eller en gammel totakter som "brudekaret". Eller et reklamefirma som skal bruge lidt guf som baggrund, eller ....
Mindblower har ret i at det kan blive uoverskueligt hvis alle Saabejere skal registreres, men det var heller ikke intentionen. Min ide er at alle ældre og/eller specielle biler bliver registreret.
Selvfølgelig kan nyere også komme på listen, vi bliver jo alle ældre
- khrisdk
- Webmaster
Ja, jeg syns nu oss det er en glimrende ide.
Der er lige et par småting jeg vil mene bør være på plads af rent praktiske grunde:
Ikke fordi jeg selv er specielt paranoid på egne vegne og gerne hænger mig selv ud på det store indernet med navn, tlf. Nr, mailaddresse, reg. nr. på bil etc..
Men jeg kan nu godt li' at være det på andres.
Under alle omstændigheder mener jeg at det bør være "members only" at udstille sin bil.
Hvis man vælger at benytte sig af medlemsgalleriet vil den enkelte selv kunne styre hvor meget information der kan komme ud.
Her vil det kunne ses af alle, også ikke-medlemmer. Og det vil være muligt at kontakte det enkelte medlem direkte.
Det begrænser så også mulighederne for beskrivelse til hvad det enkelte medlem gider skrive.
Umiddelbart tror jeg det mest overskuelige vil være et nyt forum med klare regler for hvordan info skal udfyldes, kun med adgang for medlemmer, og/eller, hvis muligt, en mulighed for at styre hvem der kan se data.
Der er lige et par småting jeg vil mene bør være på plads af rent praktiske grunde:
Ikke fordi jeg selv er specielt paranoid på egne vegne og gerne hænger mig selv ud på det store indernet med navn, tlf. Nr, mailaddresse, reg. nr. på bil etc..
Men jeg kan nu godt li' at være det på andres.
Under alle omstændigheder mener jeg at det bør være "members only" at udstille sin bil.
Hvis man vælger at benytte sig af medlemsgalleriet vil den enkelte selv kunne styre hvor meget information der kan komme ud.
Her vil det kunne ses af alle, også ikke-medlemmer. Og det vil være muligt at kontakte det enkelte medlem direkte.
Det begrænser så også mulighederne for beskrivelse til hvad det enkelte medlem gider skrive.
Umiddelbart tror jeg det mest overskuelige vil være et nyt forum med klare regler for hvordan info skal udfyldes, kun med adgang for medlemmer, og/eller, hvis muligt, en mulighed for at styre hvem der kan se data.
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- mindblower
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Senest rettet af mindblower 1. sep 2008, 20:22, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
- khrisdk
- Webmaster
Det var nu ikke møntet på nogen specielt.
Jeg syntes bare dels det ville være ærgerligt hvis der var nogen der ikke ville vise bil frem af ovenstående grunde, dels at der faktisk er en risiko forbundet med at ligge med alle oplysninger frit tilgængeligt på nettet.
Altså lidt lissom at skrive på facebook at nu ta'r jeg på 3 ugers ferie til udlandet. Det kan godt tiltrække uheldig opmærksomhed
Jeg syntes bare dels det ville være ærgerligt hvis der var nogen der ikke ville vise bil frem af ovenstående grunde, dels at der faktisk er en risiko forbundet med at ligge med alle oplysninger frit tilgængeligt på nettet.
Altså lidt lissom at skrive på facebook at nu ta'r jeg på 3 ugers ferie til udlandet. Det kan godt tiltrække uheldig opmærksomhed
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Vels
- SAAB-MANIAC
Jammen jeg mener da bestemt ikke at der er tale om at liste telefon nr. adresse, post nr, by osv osv.
Det er vel blot et spørgsmål om at få listet hvilke biler der er medlem af klubben, og så må man jo tage kontakt gennem webben her eller via email.
Administrativt har vi jo i klubben heller ikke folks telefonnumre, og det er nok lige så hurtigt at tage kontakt elektronisk som det er at sende et brev med postdk.
Det er vel blot et spørgsmål om at få listet hvilke biler der er medlem af klubben, og så må man jo tage kontakt gennem webben her eller via email.
Administrativt har vi jo i klubben heller ikke folks telefonnumre, og det er nok lige så hurtigt at tage kontakt elektronisk som det er at sende et brev med postdk.

- khrisdk
- Webmaster
Nåeh...men i det tilfælde syns jeg da at galleriet er så rigelig en løsning.
Det kræver så bare at folk begynder at benytte det lidt mere:
Show off the Goods folks
Det kræver så bare at folk begynder at benytte det lidt mere:
Show off the Goods folks
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349