Jeg er den nuværende ejer, af den Saab 900 T16 som nok har skiftet flest ejere på kortest tid, her på forumet - Men jeg er glad den for alligevel
Billeder skal nok komme flyvende snart.
En lille liste over ting som man burde få lavet:
RUST (Inderskærme VF, panel HF, vanger og lidt i bagagerum evt.)
Ny lakering (Hvis rusten kan betale sig at lave)
El i venstre side (Spejl og rude, har fejlfundet lidt på det, motoren kan køre, men går meget stramt, så tror jeg skal have det hele ud, og så rense det lidt)
Gjort lidt rent omkring motoren for at lokalisere oliespildet lidt nærmere, ved at der er fra ventildæksel, gearkasse, oliepumpe, venstre drivknude og turbo - Men i meget meget små mængder, efter udsagn fra mekanikeren i hvert fald
Bremseskiver og klodser foran.
Nye dæk (Og fælge)
Bagagerummet skal kunne åbne (Og låse) stabilt, lige pt. Hopper den af med meget korte mellemrum.
Førerdøren skal kunne åbne/låse udefra, der mangler en split (Eller hvad man kalder den slags), så den falder af.
Fartpiloten vil jeg også forsøge at kigge på - Den siger en slags hylelyd hvis jeg flytter skyderen til højre, siger det nogen noget?
Luftcirkulation virker heller ikke specielt godt (Der kan vælges imellem 3 indstillinger, "Normal (Måske afrimning af vinduer)", "Fuld kraft" og ingenting. Det er vel lufttrykket som skal sættes til på en eller anden vis.
Se hvad jeg kan gøre ved de stakkels Aero skørter som er blevet skruet fast til dørene, for de sidder ikke pænt ligenu, og er meget ked af den montering - Det kan ikke være speciel sundt heller
Loftet og andre kabinedele kunne godt trænge til at blive betrukket om, så det bliver nok også et projekt engang.
Jeg har fået mig et par røde dyser, så det kan da være at jeg vil forsøge at montere dem sammen med den Mats brændstofchip (Hvor skal den monteres?
... Bilen skal bruges tli hverdags brug (Hvis den bliver ved med at være stabil), og jeg har ikke de store forventninger til at den skal yde væsentligt mere end den gør allerede. Samtidig har jeg heller ikke en plan om at den skal i 100% superflot stand (Foreløbig i hvert fald), men jeg vil gøre mit for at holde den så sund som muligt, uden at det koster en million.
Lavet:
Aluhuset (Som dryppede lidt vand) er skiftet da den var ved at være godt gammel.
Rude i højre side sidder nu fast når man kører den ned
Diverse småting.
Jeg vil forsøge at skyde så mange billeder som muligt hist og her
Indtil videre har bilen kørt ganske ganske fornuftigt, jeg har ikke oplevet det helt store.
Jeg har oplevet at en ledning til en af benzindyserne fik vristet sit løs, hvilket gjorde at bilen slog noget igen og kørte temmelig ustabilt (I det meget korte stykke den fik lov til at køre), men da den kom på igen var der intet at mærke.
De nymonterede alurør ved intercooler gik løs i samlingen, hvilket gjorde at bilen ikke var så glad for at køre videre, tog lige et par minutters kiggeri før jeg opdagede det. Bilen kunne godt starte men gik ud, hvis den fik lidt gas var det til at køre, men ikke ordentligt/stabilt overhovedet - Men da det blev samlet igen var der intet problem
Jeg er bestemt ikke mekaniker selv, jeg kan rode lidt med el og er ikke så bange for selv at lege med tingene (Gerne sammen med min noget mere bilkyndige farmand) - Så de mekaniske ting regner jeg stærkt med selv at få fejlsøgt på og udrettet, hvorimod det motormæssige primært vil blive udført af fagmand (Hjøllunds Auto her i Herning).
Rust ved jeg endnu ikke hvor skal laves, men har et par steder hvor der skal høres til ca. Priser, og så må jeg tage en beslutning derefter.
Ang. Oliespild kan jeg se en smule hver gang jeg stopper bilen, men om det er reelt oliespild fra dele på motoren, eller om det lige så meget er snavs og lignende som falder lidt væk ved jeg endnu ikke - Men jeg skal i hvert fald sørge for at få checket op på oliemængden igen inden længe, for at få en fornemmelse for hvor skidt det er.
Det var lige det for i aften