KHS: Tror du skal igang med at læse lidt på http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm - nærmest alle dine spørgsmål står besvaret der...
Brug en aften på manualen, det får du RIGTIGT meget ud af... Har forresten set din PM - men er ikke sikker på vi har en ekstra MS - og hvis vi har, så skal den nok i hans Cab i stedet... Men kan tjekke det ud!!
Turbotrip: Økonomi kan man helt klart få en del mere af vha MS, men der går en del km før indkøbene er tjent ind på benzin-regning vil jeg vove og påstå...!
Mvh,
Daniel.
Fra LH til MS på og900
Redaktør: Bestyrelsen
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Karsten. Hvis du bestiller en boks i usa så vil jeg gerne lige have lidt små ting, hvis det er!
Det kan man næsten helt selv bestemme. Men i det fleste tilfælde jeg har set, det er det blevet bedre.Turbotrip skrev:Hvordan er brændstoføkonomien med MS i forhold til LH og Trionic, er det det samme eller lidt bedre?
Karsten. Hvis du bestiller en boks i usa så vil jeg gerne lige have lidt små ting, hvis det er!
MVH Lars Kristensen
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kaas: OK.. Jeg skal nok sige til..... Har du ser den nye Sequenzer?? Den kunne jeg godt finde på at vente på... Ikke at jeg skal bruge alt det den kan med det samme, men man ved jo aldrig hvornår lynet slår ned om man er smittet og så er det jo surt at skulle skifte boks 
Daniel: Du har ret.. Det kan bare godt være nemmere at læse manualer når man er en smulle forbredet.... Jeg må igang igen.... Sidst løb jeg lidt sur i det, men nu har jeg lidt mere forhåndsviden...
Tak for alle jeres input... Jeg har nu en god ide om hvad jeg skal i gang med
Daniel: Du har ret.. Det kan bare godt være nemmere at læse manualer når man er en smulle forbredet.... Jeg må igang igen.... Sidst løb jeg lidt sur i det, men nu har jeg lidt mere forhåndsviden...
Tak for alle jeres input... Jeg har nu en god ide om hvad jeg skal i gang med
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- MortenVJ
- SUPER SAAB FREAK
Jeg ville ikke vente på hverken GIPO eller Sequenseren.
Der går minimum et år inden at børne sygdommene er rettet, og som nybegynder gælder det om at have så få muligheder for fejlkilder.
Start med MS1 og ekstra coden, da det er den mest gennemprøvede og veldokumenterede variant.
Senere kan man så opgradere processoren til en MS2 og tilslutte de ekstra print.
Selve grundprintet er det samme, og kan bruges til alle versioner.
MVH
Morten
Der går minimum et år inden at børne sygdommene er rettet, og som nybegynder gælder det om at have så få muligheder for fejlkilder.
Start med MS1 og ekstra coden, da det er den mest gennemprøvede og veldokumenterede variant.
Senere kan man så opgradere processoren til en MS2 og tilslutte de ekstra print.
Selve grundprintet er det samme, og kan bruges til alle versioner.
MVH
Morten
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- SGT
- SAAB-MANIAC
Ok, skal nokMortenVJ skrev:24v dyserTurbotrip skrev:Ja de får +12v fra relæet og -12v fra ECU'en.
Hvor mange ledninger/tilslutninger er der egentlig på en MS ecu?![]()
Mere korrekt vil være de får ca. + 10 til 14 volt fra relæet, og bliver lagt til stel af ecu'en
MVH
Morten
SAAB är bra!
9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil
9-5 2.0t Sedan 2001 metal, vinterbil
9-5 2.0t Sedan 1999 sølv, nysynet
9-5 2.0t Estate 2005 metal, nysynet
- khs
Så har jeg lavet manualen om til iSilo format til læsning på PDA'er og lignende... http://www.hakke.dk/bil/MS/ De kan smides på pda med iSilo eller iPhone (som jeg bruger til lommelæsning)..
Der er meget at læse og det havde sgu været fedt om nogen havde en beskrivelse der ikke omhandler alt det man IKKE bruger på en og900 der bare skal have tænding med rotor plus signal til dyserne....
Nå, det kan jo så blive min opgave at tegne en "LH til MS" omsætterboks der ikke fortæller om alt det jeg gjorde galt og lavede om og funderede over undervejs.. Sådan en "cut the crap" tegning af eksakt hvad der forbindes til hvad....
"og du skal vide hvor top er, men det kommer helt af sig selv når du skal igang med at koble systemet til."...... Det er fandeme en tynd melding, Kaas
Jeg må nok starte bilen op en week-end og på MS-studietur i det jyske
Der er meget at læse og det havde sgu været fedt om nogen havde en beskrivelse der ikke omhandler alt det man IKKE bruger på en og900 der bare skal have tænding med rotor plus signal til dyserne....
Nå, det kan jo så blive min opgave at tegne en "LH til MS" omsætterboks der ikke fortæller om alt det jeg gjorde galt og lavede om og funderede over undervejs.. Sådan en "cut the crap" tegning af eksakt hvad der forbindes til hvad....
"og du skal vide hvor top er, men det kommer helt af sig selv når du skal igang med at koble systemet til."...... Det er fandeme en tynd melding, Kaas
Jeg må nok starte bilen op en week-end og på MS-studietur i det jyske
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Karsten, kig over en lørdag eller en søndag, så har vi den ude at køre rimeligt let...
Der er en fin beskrivelse af hvordan det skal gøres i manualen, finder den lige ved lejlighed, har gæster i aften...
Daniel.
Der er en fin beskrivelse af hvordan det skal gøres i manualen, finder den lige ved lejlighed, har gæster i aften...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Hej faldt lige over denne side i MS drenge måske kan bruge til noget http://ys3al35l.googlepages.com/saab
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Kaas du har da osse været i alle hjørnerne af nettet og lede efter MS
Jeg har ikke rigtig fulgt med i denne tråd da det er T5.5 der står på min dosmer seddel
Jeg har ikke rigtig fulgt med i denne tråd da det er T5.5 der står på min dosmer seddel
Mvh Casper medlem no. 501
- khs
Tak for tilbudet Daniel.. Jeg må lige læse godt igennem og lave en tom LH box med MS stik på bagsiden plus stik til det ekstra... Så kan der hurtigt loddes forbindelser mellem de forskellige connectors når der skal monteres.. Nå, ja. Der skal vel også lige en MS på bordet 
Jeg kommer tilbage....
PS. En del af drømmen om MS er at kunne lave sprit sensor og dermed lave den til flexfuel med tiden, så den kan køre på sprit når den tid kommer... Det skal bare lige nogle erfaringer ind under huden med det basale bensin setup først,... http://www.megamanual.com/flexfuel.htm
Jeg kommer tilbage....
PS. En del af drømmen om MS er at kunne lave sprit sensor og dermed lave den til flexfuel med tiden, så den kan køre på sprit når den tid kommer... Det skal bare lige nogle erfaringer ind under huden med det basale bensin setup først,... http://www.megamanual.com/flexfuel.htm
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- SGT
- SAAB-MANIAC
Kom i tanke om at ventilen til tankudluftning vel også skal have et signal fra MS, ventilen står hele tiden åben UDEN spænding på.
Kom i tanke om at ventilen til tankudluftning vel også skal have et signal fra MS, ventilen står hele tiden åben UDEN spænding på.
SAAB är bra!
- Jensen
- Administrator
Er det den mystiske "Evaporator Canister Purge Valve"? Jeg var ved at kigge på min her i weekenden. I stikket er der konstant 12v med tænding på, men det kan da godt være at der kommer en impuls nu og da ?
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- SGT
- SAAB-MANIAC
Mads, når bilen er kold er ventilen lukket hele tiden. Når driftstemperatur opnåes, begynder den at klikke, så de opsamlede dampe fra tanken kan blive brændt af.
SAAB är bra!