26. jul 2008, 01:22
http://img70.imageshack.us/img70/9830/svmmerti0.jpg
hvis billedet virker, er her et billede af svømmeren fra tanken, måtte have den af for at se hvordan tanken havde det indvendigt og også for at se hvor meget benzin der lige var på, da åbenbart ingen lige kunne huske om de tankede den længe inden motoren satte sig!?
men ihvertfald så så det egentlig meget fint ud i tanken, så behøver ikke sætte en ny på selvom jeg egentlig har en fabriksny liggende (sammen med en masse andre fabriksny dele

) dog er der noget skidt i bunden, som jeg tror er løst, jeg tror jeg vil spule ud på en måde når jeg lige får tanken pillet ud. (forslag?)
svømmeren virker dog ikke, ihvertfald ikke ifølge min forestilling om at den burde falde tilbage selv, når den ikke bliver trykket op. hvis dette er korrekt så virker den ikke, da der er for meget modstand i den, nok på grund af rust og ir, har renset de små tandhjul for uden så tror det er inden i selve "huset" der er skidt, men hvordan kommer man derind? (uden at ødelægge noget) eller kan man i det hele taget det? for kan se 3 nitter rundt i kanten :S men hvad gør jeg så?
det løse skidt der sidder på underdelen yderst af svømmeren tager jeg nok bare af med noget sand papir, men skal jeg gøre andet ved det? eller det kan være det ikke sådan lige ruster nede i tanken?
kim96v4 skrev:det ville være en rigtig god ide at rense hele undervognen incl inderskærme af med damprenser, derefter gerne en spartel så den bliver helt ren inden den skal ud at køre den gamle tectyl helt sikkert er revnet og sprækket overalt selv om du ikke kan se det derved vil du også opdage begyndende rust o
det er iøvrigt også en rigtig god ide og skrue skærmene af så kan du lettere komme til at rense dem af på indersiden og hvis jeg ikke tager meget fejl kunne der også godt være om ikke andet begyndende rust specielt i kanten hvor bagskærmene bliver skruet på
jeg ville bruge zink grunder og så noget maling til pensel hvor det ikke er synligt alternativt kan du give den flere lag spraymaling
mange tak for svaret.
med spartel mener du så at jeg skal ind og fjerne det sidste skidt med den? eller hvad ? undskyld jeg ikke forstår
har pillet alle skærme og næsten alt andet ud af bilen nu, har næsten været rundt i alle hjørner og set efter rust så voldsomt at noget skal skiftes, indtilvidere intet!

kun noget overflade rust som jeg selv vil bedømme til at det bare skal slibes ned og males. (dog skal det siges jeg endnu ikke har været under vognen, da jeg ikke har udstyr til det)
der skulle gerne snart komme nogle billeder så i selv kan få et indtryk af hvordan den har det.
men mangler stadig den originale farvekode til den røde farve, og en evt forhandler.??
For eksempel til inderskærmene efter damrensningen er hjørner og lign. jo totalt blottet for rust?, hvad skal jeg gøre for at beskytte der? for det skal jo også kunne holde til vind og vejr?. er maling godt nok, hvis de kommer flere lag?
offtobic: så lige at man kan blive medlem her også

(godt set ik?) så det må jeg nok heller blive, ihverfald engang når kontoen går over de 252.32,- som står der lige nu :S for dette er virkelig et godt sted med meget hjælp, så det skylder jeg vidst

og endnu engang tak fordi i er så flinke at hjælpe