Banner cycler

9-3 SS 2,0T tuning

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

Macnuz
SAAB NET NYBEGYNDER

9-3 SS 2,0T tuning

19. okt 2008, 04:50

Hej, jeg har en 9-3 SS 2,0T fra 2003 som jeg gerne vil gøre lidt ved.

Sad lige og kiggede lidt rundt, og sådan et Nordic Uhr Stage 2 tuning til 235HK/360NM til min bil lyder jo meget fornuftigt, og 11,000 svenske, godt nok uden moms, er jo vanvittig billigt for alle de heste? Med 2,5" udstødning og 4" afgang og så selvfølgelig softwaretuningen. Er der nogen der ved om det også er inklusiv montering (tror jeg næppe til den pris) eller hvor man kan få noget tilsvarende monteret, evt. længere nede i Sverige, som giver nogenlunde samme effekt og stadig er til en overkommelig pris.

Det jeg går efter, er at have et hurtigt og samtidig stabilt hverdagssetup, som ikke belaster motoren alt for meget, men selvfølgelig skal kunne holde til at få noget pedal. Hvad siger i til det?

Kom glad med forlsag :) Og tak fordi jeg måtte være med i jeres forum!

Brugeravatar
morten-t
SAAB NET NYBEGYNDER

19. okt 2008, 13:36

Hej..
Jeg ville vælge Hirsch, da motorgarantien stadig dækker, de gør den ikke ved de andre tun-firmaer...
troels
SAAB-PSYCHO

19. okt 2008, 14:21

Hej Macnuz

Ja velkommen til forummet og fin bil du har :D

Du kan også søge lidt her på forum'et hvis du ikke allerede har gjort det, spørg hvis du ikke kan finde søgefunktionen. Du kan søge på Maptun, Hirsch, BSR og Nordic som du selv nævner. Fordelen med BSR er at du vist selv kan opgradere bilen og ved syn/vinterkørsel så kan du nedgradere til standard igen.

Som Morten-1 dog skriver, så er Hirsch den eneste som er godkendt af Saab og dermed hvor du har Saabs motorgaranti på bilen.

mvh
Troels
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

19. okt 2008, 18:06

Ville klart vælge Hirsch Performance eller BSR - det afhænger af, hvor mange HK./NM. du ønsker.

Ønsker du mere end et Steg 1 (typisk ca. 200HK. og udelukkende software), så vælg Hirsch Performance. Det er et dejligt harmonisk trim, der giver rigtig fin power, og er yderst omgængeligt til daglig kørsel - og vigtigst af alt: du beholder alle garantier fra SAAB!!

Ønsker du mere end Steg 1, så vælg BSR. Et Steg 2 giver reelt ikke mere power end et Steg 1, så du skal vælge Steg 3, hvis der virkelig skal ske noget! BSR's trim leverer et fint bundtræk, og er også fin til dagligdags kørsel (hvis man ikke trykker alt for hårdt på speederen :-)). Det smarte ved BSR, er deres PPC-tuning, hvor man kan skifte mellem original-profil og trim-profil lige så ofte, man lyster. Endvidere har BSR et rigtig fint omdømme, og deres trimsæt udsætter ikke bilen for mere, end den kan holde til (altså rimeligt indenfor bilens tolerancer).
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
9-3Vector
SAAB FREAK

19. okt 2008, 20:58

For en uge siden tunende jeg min 9-3ss 2.0t med BSR steg1, efter en (prøve)tur til Berlin har jeg kun positivt at sige om PPC tunning. Da din bil reelt har 182hk vil en Hirsch tuning være en dyr løsning(høj pris for få hk).
Benzin økonomien i en 2.0t er ca. 10% dårligere end i en 1.8t, dette bliver mere end udlignet ved en BSR tuning :D

9-3Vector

Tilbage til "Tun og trim Forum"