En tysk bilforhandler i Dresden vil angiveligt købe Saab!
Man kan bidrage med mellem €50,- og €500,- hvilket så vil gøre en til medejer af Saab og i forbindelse med købet give aktier i antal efter hvor meget man har bidraget med...
http://www.kfz-betrieb.vogel.de/handel/ ... es/171810/
http://www.autohaus.de/cms/808183
http://www.autobild.de/artikel/saab-ste ... 50845.html
Hilsen
Tysker vil købe Saab...
Redaktør: Bestyrelsen
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det er da en interessant tanke med en slags folkeaktie løsning. Ekstreme tider kræver ekstreme midler.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Lad os nu antage en sådan lykkelig udgang at firmaet bliver rekonstrueret, og bliver sin egen rorgænger igen, og ikke skal have presset tarvelige Opel-løsninger ned over deres biler: Kan de så lave penge på bilproduktion i Sverige, i denne globaliserede verden hvor en Inder eller Kineser laver en dags arbejde for en skål ris? 
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
-
GæstGæ
Før der bliver rentabelt at rekonstruere en virksomhed, så skal den helt ned og ligge, det skal gøre ondt og den skal bløde, dvs. ejerne skal bløde og først derefter er der et forhandlingsrum hvor nye folk såvel som den svenske regering har konkrete facts at forholde sig til.
Dengang det i øvrigt rædselsfulde Fisketorv blev opført, der vidste ejerne da godt, at før centeret kunne blive rentabelt skulle det gennem mindst én konkurs. Så nedture er ikke nødvendigvis af det onde. Og det er det måske heller ikke for SAAB.
Jeg tror ikke dette bliver enden på SAAB. På den anden side tror jeg heller ikke, at SAAB fremover kendetegnes ved de biler de producerer i dag. Det der var særegent ved SAAB var noget udviklerne tilførte måske allerede i 50'erne og op gennem 80'erne. De seneste knap 20 år mener jeg ikke at SAAB har præsenteret noget specielt. sådan som de gjorde før. Vel er det da gode (og dyre) biler med høj komfort, sikkerhed osv. Men det er der da så mange der er i dag.
Vi mistede i virkeligheden SAAB for snart 20 år siden da GM overtog. Måske kan nye udviklere hanke op i de gamle dyder og glæde en stor gruppe inkarnerede entusiaster. Men det bliver i givet fald noget helt andet end det vi kender til i dag.
Bent Risskov
Dengang det i øvrigt rædselsfulde Fisketorv blev opført, der vidste ejerne da godt, at før centeret kunne blive rentabelt skulle det gennem mindst én konkurs. Så nedture er ikke nødvendigvis af det onde. Og det er det måske heller ikke for SAAB.
Jeg tror ikke dette bliver enden på SAAB. På den anden side tror jeg heller ikke, at SAAB fremover kendetegnes ved de biler de producerer i dag. Det der var særegent ved SAAB var noget udviklerne tilførte måske allerede i 50'erne og op gennem 80'erne. De seneste knap 20 år mener jeg ikke at SAAB har præsenteret noget specielt. sådan som de gjorde før. Vel er det da gode (og dyre) biler med høj komfort, sikkerhed osv. Men det er der da så mange der er i dag.
Vi mistede i virkeligheden SAAB for snart 20 år siden da GM overtog. Måske kan nye udviklere hanke op i de gamle dyder og glæde en stor gruppe inkarnerede entusiaster. Men det bliver i givet fald noget helt andet end det vi kender til i dag.
Bent Risskov
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Det lyder helt rigtigt alt sammen i mine øre (øjne) Bent. Det inovative er væk og en ny inovationsbølge fra SAAB vil skulle være noget virkelig nyt for at kunne klare sig i verden af i dag. Noget med 10000 km i et stræk på en spandfuld kærlige tanker eller lignende i super fikse kulfiber biler..... 
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- koldstart
- EXTREME SAAB FREAK
Og hvad er det så disse investorer køber? Ja de køber først og fremmest en masse Know-how og nogen skarpe automobil-hjerner, parret med en samlefabrik der er 100% afhængig af en stribe underleverandører der enten er ejet eller i lommen på GM.
Ergo skal der ud over et nyt gældfrit selskab også:
1) Etableres hug- og stik-faste aftaler med alle leverandører til nuværende model-linje
2) Foreligge konkrete planer for, hvorledes man kan udfase/skifte leverandører
3) foreligge patenter og licenser så der kan introduceres nye modeller inden for kort tid
4) findes aftalter med fagforeninger, som muliggør betydelige produktivitets-gevinster (læs: ½-delen af alle medarbejdere fritstilles)
5) Findes originale idéer der kan bære Saab videre i en fremtid, hvor olien vil stige i pris.
Kan alle ovennævnte 5 forhold tilgodeses, ja så tror jeg på, at Saab kan overleve. Jeg krydser fingre for det, men jeg tør ikke helt tro det. :unsure
Og så vil jeg endnu en gang sige: Det er tvingende nødvendigt, at Saab får fokuseret på en alternativ energikilde. Hvis jeg skal drømme, så drømmer jeg om, at de store bannerførere for CO2-neutral energiproduktion (måske "Vattenfall") vil gå sammen med Saab, om at skabe fremtidens individuelle transport.
Vi har set planer fra DONG Energy og Renalut, så hvorfor ikke lade Saab samarbejde med den store svenske el-gigant? Måske kombineret med en designer som Fisker, der har vist at elkraft og stil ikke nødvendigvis udelukker hinanden. Han har endda vist det til en pris, der sender den amerikanske paradebil Tesla i skammekrogen.
Ja-ja... drømme kan vi vel alle
Fuldstændigt korrekt set. Vi finder nok ingen, der i dag tør overtage eksisterende nødlidende selskaber. Ikke som den finansielle situation ser ud nu. Alle Saabs gældsposter og skeletter i div. skabe skal bures inde i et afviklingsselskab, før nogen tør investere i "Nya Saab".Bent Risskov skrev: Før der bliver rentabelt at rekonstruere en virksomhed, så skal den helt ned og ligge, det skal gøre ondt og den skal bløde, dvs. ejerne skal bløde og først derefter er der et forhandlingsrum ...
Og hvad er det så disse investorer køber? Ja de køber først og fremmest en masse Know-how og nogen skarpe automobil-hjerner, parret med en samlefabrik der er 100% afhængig af en stribe underleverandører der enten er ejet eller i lommen på GM.
Ergo skal der ud over et nyt gældfrit selskab også:
1) Etableres hug- og stik-faste aftaler med alle leverandører til nuværende model-linje
2) Foreligge konkrete planer for, hvorledes man kan udfase/skifte leverandører
3) foreligge patenter og licenser så der kan introduceres nye modeller inden for kort tid
4) findes aftalter med fagforeninger, som muliggør betydelige produktivitets-gevinster (læs: ½-delen af alle medarbejdere fritstilles)
5) Findes originale idéer der kan bære Saab videre i en fremtid, hvor olien vil stige i pris.
Kan alle ovennævnte 5 forhold tilgodeses, ja så tror jeg på, at Saab kan overleve. Jeg krydser fingre for det, men jeg tør ikke helt tro det. :unsure
Og så vil jeg endnu en gang sige: Det er tvingende nødvendigt, at Saab får fokuseret på en alternativ energikilde. Hvis jeg skal drømme, så drømmer jeg om, at de store bannerførere for CO2-neutral energiproduktion (måske "Vattenfall") vil gå sammen med Saab, om at skabe fremtidens individuelle transport.
Vi har set planer fra DONG Energy og Renalut, så hvorfor ikke lade Saab samarbejde med den store svenske el-gigant? Måske kombineret med en designer som Fisker, der har vist at elkraft og stil ikke nødvendigvis udelukker hinanden. Han har endda vist det til en pris, der sender den amerikanske paradebil Tesla i skammekrogen.
Ja-ja... drømme kan vi vel alle
Koldstart
Saab 9-3 SS TiDS 2008
Saab 9-3 SS TiDS 2008
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
i følge di.se så har GM lovet at indfri alle nuværende gælds poster til underleverandører. det vil sige skyldige poster på rundt regnet 1,7 milliarder skr. det må siges at være flot at GM og give denne garenti
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model