1. mar 2009, 11:07
Kører selv med 225/40/18 Goodyear Eagle F1 Asymmetric på min 9-3SS, og jeg kan kun sige, at det er aldeles FREMRAGENDE dæk! Jeg har prøvet både Michelin Pilot Sport PS2 samt de omtalte Contisportcontact 3, og jeg må indrømme, at jeg klart ville vælge Goodyear Eagle F1 Asymmetric igen, hvis jeg skulle skifte dæk. Dækket støjer mindre samtidigt med, at det har klart bedre 'vejkontakt'/'vejgreb' (eller hvordan man nu skal forklare det). Michelin Pilot Sport PS2 er også et helt fint dæk, hvorimod jeg synes, at contisportcontact 3 er det ringeste af de tre dæk. Dermed ikke ment, at det er dårligt (for det er det ikke), det er bare ikke lige så godt som de to andre.
At du har fået at vide, at produktionen er særdeles svingende på Goodyear dækkene, er vist lidt af en and. Det er korrekt, at der var visse problemer med de
gamle Eagle F1 - det er der altså ikke med Eagle F1 Assymmetric. Jeg kender en dækmand, og han har aldrig oplevet problemer med Eagle F1 Assymmetric, tvætimod har han også kun positive ting at sige om dette dæk.
Et af de billigeste steder at købe dæk er
www.daekbutikken.dk eller
www.daekonline.dk
- Uanset hvad du vælger, får du et fint dæk, men jeg vil vove den påstand, at Eagle F1 Assymmetric er bedst (det synes jeg i hvert fald, efter at have prøvet de tre dæk, jeg her refererer til)

.
-----------------------------------------
UPDATE: Så først nu, at du faktisk har købt dæk.... så kan mit svar jo nok ikke bruges til så meget, da du allerede har bestemt dig (desværre for de "forkerte", efter min mening).