Banner cycler

Flere ? v. nyindkøbt 9-3 CombiSport '06

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

nielsabrahamsen
SAAB NET NYBEGYNDER

Flere ? v. nyindkøbt 9-3 CombiSport '06

6. mar 2009, 20:45

Er lige blevet den forhåbentlige lykkelige ejer af en 9-3 SportCombi '06 86.000km.

Hvad skal jeg være specielt opmærksom på?

Skal der laves noget på den her ved 90.000km?

Den er ikke tunet fra fabrikken, men jeg tror, at den er det - forhandleren vidste det ikke, da den var købt gennem en bank.
Den virkede dog fuldt ud lige så kvik, som dem jeg har prøvet, der var hirsch-tunet fra fabrikken.
Hvordan kan jeg vide, om den er tunet og evt hvilken form?

Hvor skal jeg lade den servicere til en fornuftig pris - bor i Hvidovre?

Det var mange spørgsmål på en gang, men håber nogen har tid til at give mig svar på alle.

mvh
Niels

P.S. Jeg har brug for tagbøjler - hvor køber jeg dem billigst?

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

6. mar 2009, 21:12

Hejsa,

Tillykke med vognen.
Jeg kender ikke lige så meget til service på SC'en, men hvis du ikke vil bruge alle sparepengene på service syntes jeg du skal tage en snak med slettet grundet GDPR.... i ..Slettet grundet GDPR.... Han kan helt sikkert hjælpe dig godt igennem hvad du bør og kan gøre, samt lave service på den. Alternativt er der City Auto i københavn som John har, også en meget behagelig mand.

God fornøjelse
/Vels
Billede
Brugeravatar
9-3carsten
SUPER SAAB FREAK

7. mar 2009, 22:30

Hvis vognen er Hirsch tunet, mener jeg, det fremgår af registreringsattesten måske af synspapirerne. Jeg er helt overbevist om at hvis den Hirsch tunes af et Saab værksted, kører de til syn med vognen i forbindelse hermed....

Iflg. Saab i Gladsaxe skulle en serviceaftale koste lige under 7000 kr/år ved 20.000 km pr.år. Men de betinger sig at lave et indledende eftersyn, hvis de ikke har haft bilen inde til service tidligere. Alt andet lige indikerer det, hvad en sådan vogn bør kunne serviceres/repareres for pr. år. De har jo sikkert lagt en vis margin ind.

Stort tillykke med din lækre øse. Sådan en gad jeg godt eje.

Carsten
Brugeravatar
9-3carsten
SUPER SAAB FREAK

7. mar 2009, 22:34

Jeg glemte helt:
Jeg mener ikke, der er noget specifikt, du skal være opmærksom på. Dog har Opelmotorerne tandrem. Dvs. Dieseludgaverne, hvor skifteintervallet er 150.000 km, men værst: Benzin udgaven (1,8i) skal skiftes hver 60.000 km.
Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

8. mar 2009, 09:26

I dit servicehæfte står der, hvad der skal laves ved 90.000 km., så det er bare at læse der.

M.h.t. om bilen er Hirsch-tunet, så ja, det er den nok, da stort set alle leasede 9-3SC er Hirsch-tunet (og din er jo fra en bank, der formentligt har leaset den). Det fremgår ikke nødvendigvist af reg.attesten, om bilen er Hirsch-tunet, da det desværre ikke er altid, bilen bliver synet efter tuningen. Men der er en meget nem måde at få verificeret, om bilen er Hirsch-tunet:

Følg dette link til Hirsch:
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... actRequest

Og send dit stelnummer via formularen, så har du svar indenfor ca. 10 minutter på hverdage (har selv prøvet dette flere gange, da jeg i sin tid så på brugte 9-3SS, hvor sælgerne enten hævdede, at bilen havde Hirsch, eller ikke vidste det). Hirsch Performance har en database over ALLE de biler, der er blevet Hirsch-tunet i alle lande.

Udstyr købes som regel billigst enten her:
http://www.elkparts.com/
eller her:
http://www.partsforsaabs.com/
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

8. mar 2009, 10:56

Ellers bør en fjernelse af motorens øvre plasticskjold - for at blotte ECU´en - være en forholdsvis sikker måde at få klarhed over tingene. På vores 9-3 SS opdagede jeg ved en tilfældighed en dag, at der var påklistret en mærkat på denne med navnet på et specifikt tuningsfirma, dog ikke Hirsch. Tror da pokker, den trak som en araberhest :twisted:

Prøv det! Tager max. 5 minutter :idea:

/Henrik

Tilbage til "Tun og trim Forum"