Banner cycler

Beskyt kalechen - Del 1

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Kanstrup
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 200
Tilmeldt: 7. jun 2008, 17:26

Beskyt kalechen - Del 1

14. mar 2009, 22:12

Pas på kalechen og forlæng levetiden.

Selv en ny kaleche får efter kun et par år slidmærker. Det skyldes, at kalechens metalskelet trykker og skurrer mod indersiden af topkalechen.

På ældre kalecher kan der ligefrem ske en gennemslidning.

Forstærkning og beskyttelse fra indersiden hjælper meget.

Billedet er taget inde i bilen. Inderkalechen er trukket til side. Der er limet læder på de steder metallet slider :

Billede

Det lille metalspyd er en synder, og der hvor spyddet kommer i kontakt med kalechen ligger det svage punkt.

Spyddet "pakkes ind" med en "tut" og skumisoleringsrør :

Billede

Billeder er taget i Jens Urup's 1990 Cab


Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY

Tilbage til "Cabriolet Forum"