19. apr 2009, 23:04
De salter også i Sydsverige, men ikke så slemt som herhjemme, hvor vejene er helt hvide og dette stads, som jeg ikke engang bruger på det blødkogte æg, spiller i hjulkasserne.
Jeg har et jernhelbred og det skal sgu ikke (også) begynde at ruste, derfor ingen salt.
Det bliver helt tørt i nat. Jeg skal på fabrik 0600. Så får vi se om de har været ude med deres forbandede svineri i nat, DMI har jo lovet lidt frost..
Godt at vi ikke har øje for øje og tand for tand i dette land. De saltningsordreudstedende myndigheder salter foran min bil, så man kan høre rustens gnaven. Så kunne jeg hælde bremsevæske over deres biler, hvis det altså var øje for øje og tand for tand.
Jeg har jo fortalt om Dragørs vejmand Frandsen, som kommanderede saltbilerne ud, og mine søde drømme om at fylde hans flotte Astma 929 op med salt, gennem soltaget, og så stikke en vandslange i grøden og så skride fra kommunens plads for natten.

Han var dengang ordreudstedende myndighed, da Dragør kommune, med dengang 10.000 indbyggere, brugte 100 tons salt på kommunens veje på en vinter.

En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262