Jeg har i mange år været lidt besat af turbo modeller, overveje meget en Ford Sierra Cosworth, men synes bare den var alt for dyr i forhold til dens årgang 90-91-92.
Min tanke var også at lave et ”lille” projekt, som skulle holdes så anonymt, som overhovedet det var muligt, og det måtte gerne være noget, som de ”andre” ikke have.
En sommer kørte jeg forbi en kammerat, videre ud til hans kammerat, som have lovet os en tur i hans Saab 9000 2.3T. Yes Yes… tænkte jeg, morfar bil - det store lokum kan da overhovedet ikke noget, og ser sikker mega grim og ikke mindst kantet ud.
Da vi ankom, stod der en sort Saab 9000 i han indkørsel, jeg sprang ud af bilen, og gik hen til den. Ejer have hold den helt standard, og var i super stand, nyvasket og poleret.
Hmmm … Okay… tænkte jeg, den er faktisk ok flot, egent ikke så grim som jeg huskede. Nåh, vi var jo kommet for at se om sådan et bæst kunne noget, og vi hoppe ind og kørte ud i det blå.
Vi snakkede lidt frem og tilbage, han snakkede om noget med en anden boks, ny turbo og lidt små ting. Ja ja, tænkte jeg, så vild kan den vel ikke blive af det, MEN det skulle hurtig visse sig anderledes. Manden satte den pludselig i 3 gear, hvorefter jeg mærkede en ond kræft, og ikke nok med det så var den der også i 4 og 5.
Efter denne dag , var jeg bare forelsket. Efter rigtig meget læsen både her i forummet, samt på nogle svenske sider, fald jeg fuldstædig for en NG900, det var den jeg skulle ha
Delene til projektet blev indkøb i november måned 2008, efter masser af gode tips fra jer alle her, og nogle længere samtaler med Daniel både pr. e-mail/telefon og møde hos ham.
Projektet gik desværre i stå pga. konen fik en ”defekt” skulder, og måtte opereres, desværre 2 gange
Men i februar måned 2009 fik jeg tid til at skrue sammen med nogle gode kammeraters hjælp. Der kom anden kobling på, sækning, luftfilter, BOV, turbo, Alu IC, plus lidt andre godter, og ikke mindst andre dyser og ”speciel made” boks fra Daniel.
Lang historie kort, er der begyndt at komme lidt skub i bilen efterhånden, jeg har vedlagt nogle billeder til inspiration, samt nogle videoer under normalt kørsel i trafikken
Vi er ikke færdig endnu, vi mangler lige de sidste 0,3 -0,4 bar, så skulle målet være nået !!
Lidt til slut, vil jeg godt sige MANGE tusind tak for jeres hjælp herinde, og IKKE mindste til Daniel, han kan nogle ting med sådan en boks, og er SUPER god til at følge tingene til døren, og man føler helt klart at man er i gode hænder.
Link til billeder samt video ---> www.bergz.dk/billeder