Hej
Har en 9-3 fra 2005 aero
har for 2 mdr siden fået en ny wastergate å da den kørte med grundtryk,,,,det hjælp,,, har nu været ude får at den pludselig mistede tryk igen...
så holdte jeg ind og fyldte på da jeg kørte på res tank,,men det har jeg gjort tit,,uden noget problem,,,efter 10 min kørte jeg videre,og så var der kommet noget tryk på igen,,,men ikke som det plejer,,,mere end grundtryk,men mindre end fuld tryk,,,,,,mærkligt,,,,
turbo tryk driller,,,,!
Redaktør: Bestyrelsen
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
kunnee godt lyde som din wastegate driller. Du skal prøve om den kan bevæge sig frit
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- duke
- SAAB NET NYBEGYNDER
Tak for svarret,,,,,men wastergaten er jo hel,ny,,,!!!
tror jeg må forbi . slettet grundet GDPR .,,,,
men skal man trække i pinden for enden af wastergaten,,,!!! den kører ikke på grungtryk,men kun til kanten af det grønne felt,og før røj den helt op i det røde felt,,,,!!! kan det kun være wastergaten der driller,,,,!!
tak for deltagelsen i mit problem
tror jeg må forbi . slettet grundet GDPR .,,,,
men skal man trække i pinden for enden af wastergaten,,,!!! den kører ikke på grungtryk,men kun til kanten af det grønne felt,og før røj den helt op i det røde felt,,,,!!! kan det kun være wastergaten der driller,,,,!!
tak for deltagelsen i mit problem
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
nej det skal den ikke. Men prøv med lidt trykluft i actuatorklokken. Stille og roligt så skulle den gerne bevæge sig.
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
hvor slangen går på klokken. Men det lader til at det fungere. Du skal chekke din bov
- duke
- SAAB NET NYBEGYNDER
nu har jeg lige været hos saab i gladsaxe,, men de kunne ikke finde nogen fejl koder,,,det kostede mig lige 2900,- for ingenting,,,,,jeg ved jo at den satte ud på motorvejen med et totalt mangel på tryk,,turbonålen gi til lodret,ligesådan før jeg fik den nye actuator på,,,som alså ikke fejler noget ifgl saab,,,,,,,,hvad kan der være galt,,,,luftmasse måler og lambda sonden er også ok,da den bruger lidt rigelig benzin.,,,!!!!
nu er der så lidt mere tryk på,men ikke lige så meget som før nålen går lige til der hvor det røde felt starter,før gik den ind i det røde felt.,,,og poweren er ikke den samme,,,saab siger nålen ik må gå ind i det røde,,,,
nb har hele tiden kørt med bsr trin 1.
nb ved ikke havd en bov er,,!
nu er der så lidt mere tryk på,men ikke lige så meget som før nålen går lige til der hvor det røde felt starter,før gik den ind i det røde felt.,,,og poweren er ikke den samme,,,saab siger nålen ik må gå ind i det røde,,,,
nb har hele tiden kørt med bsr trin 1.
nb ved ikke havd en bov er,,!
- troels
- SAAB-PSYCHO
Kan se sådan her ud, den originale er vist sort plastik:
http://www.eckhart.dk/images/nordic_rec ... de_bov.jpg
Hvad med at høre cityauto.dk eller slettet grundet GDPR.....dk om de kan hjælpe???
mvh
Troels
Kan se sådan her ud, den originale er vist sort plastik:
http://www.eckhart.dk/images/nordic_rec ... de_bov.jpg
Hvad med at høre cityauto.dk eller slettet grundet GDPR.....dk om de kan hjælpe???
mvh
Troels
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
prøv at lukke hullet hvor boven sidder så finder du hurtigt ud at om det er boven som er defekt