Om en måned har jeg haft den i 3 år og har aldrig fået mig nosset sammet til at veje den ned. De 1610 kg. fra den Italienske regattest blev overført til den Danske attest. Jeg har betalt vægtafgift for en pansret mandskabsvogn.
Storebror er vicebrandchef i lufthavnen og har friends in high places. Han arrangerede med et speditionsfirma som læsser flyfragtcontainere, at min gryde kunne komme på vægten dér, for en referencevejning.
Den blev kørt ind, zig-zag mellem elektriske store gaffetrucks og på vægten. Alt var i og der var tonneau covers på kluden, reservehjul, donkraft og værktøj. Iflg. brændstofmåleren, mellem 17-20 liter valle på dunken. En Waleskringle på forsædet.
Tadaaa!

Bemærk alle kalibreringsmærkerne på vægten.
Modellen, på tyngdekraftmåleren:

Jeg takkede, bukkede og skrabede. Jeg overleverede Waleskringlen. De takkede, bukkede og skrabede.
Den er lettere end jeg troede. Med endnu mindre valle på, gul lampe lysende, reservehjul, donkraft og bundmåtter ude, skulle jeg være vel være home free til en bil under de magiske 1300 kg.
Hvad så nu? Jeg ved at en vejeattest fra godkendt vejerbod ikke må være mere end 48 timer gammel, for nedvejning. Der ligger en skrotplads i Avedøre, AV Miljø, som udsteder godkendte vejeattester.
Hvad mere skal jeg have med til synsmanden, end vejeseddel og regattest?