Banner cycler

et spørgsmål om stilstand

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Asch
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

19. okt 2009, 18:33

Når jeg nu kører cabben i hi for vinteren, har jeg en aftale med forsikringsselskabet om at nummerpladerne pilles af og lægges i en skuffe hvorefter jeg, mod dokumentation (billede eller lign.), kan få forsikringen droslet ned til en stilstandsforsikring i vintermånederne.

Men ved I om man også kan få reduktion i registreringsafgiften i de pågældende måneder, nu da Saaben står uden nummerplader?

Spare, hvor der spares kan :twisted:

Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
99GL
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

19. okt 2009, 18:39

Hej

Nej så godt spiller klaveret ikke ;o)

Du skal betale fuld vægtafgift ! alternativt skal du aflevere pladerne på motor kontoret og så købe nye til foråret !!

Men kan det nu betale sig ????? nye nummerplader + indregistrering = ??????
Vægt afgift ????

Lars
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Et spørgsmål om stilstand.

19. okt 2009, 21:52

Hej.
Jeg afleverer mine nr. plader til skat hvert år d. 1 oktober, betaler derefter stilstands forsikring, og indreg. min OG900 CAB d. 1 april . Derved sparer jeg 700 kr.
Vægt afgift 1.880 kr. - nye nr.plader 1.180 kr. = 700 kr. Så er der lidt til benzin i sommerperioden.
Pensionisten.
Kurt. :D
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

20. okt 2009, 06:22

Jeg havde netop skrevet samme besked som Lars da jeg aldrig før har hørt om at Skat tilbyder denne service......ordet skat og service er foriøvrigt svært at kombinere i samme sætning :)

Det var da opløftende......

Westphal>> ved du om det er en service Skat tilbyder i alle regioner og er det "bare" skats motorkontor man kontakter for sådan en ordning?

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

20. okt 2009, 09:32

Hej.
Det er en ganske normal metode. Man afmelder bilen og indregistrer igen til foråret, så det kan man gøre i hele landet.
M.v.h.
Kurt.
Brugeravatar
dragedems

20. okt 2009, 09:46

speedy> det er det samme som at afregistrere/afmelde (fx=hvis den bliver solgt) og når den så igen skal indregistreres så er det med helt ny nummerplade og nummer.. du får altså ikke det samme nummer igen.. ;-)

der kan være er problem med en sådan afmelding, hvis ens bank har "pant" i bilen (altså hvis der er et billån i bilen) så kræver alle banker at den er indregistreret hele tiden = har kaskoforsikring. man kan nemlig ikke kaskoforsikre/belåne en "ikke-indregistreret" bil.. ;-(
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

20. okt 2009, 10:48

Hej.
Jeg ved ikke om man kan belåne en stilstandsbil; men min bil har fuld kasko på stilstandsforsikringen, der koster 483 kr. for et ½ år.
M.v.h.
Kurt.
Brugeravatar
dragedems

20. okt 2009, 10:54

de fleste forsikringsselskaber dækker under stilstandskasko udelukkende brand, tyveri og hærværk.. og mange forlanger endda at bilen opbevares i aflåst garage..
de dækker ikke kørsel med fx prøveplader i stilstandsperioden.. prøveplader har kun ansvarsforsikring.. så hvis man føler trang til at lufte den midlertidigt afregistrerede stilstandbil med lejede prøveplader, så er selvforskyldte skader på bilen ikke dækket ;-(

danskeforsikring skriver:
Stilstand, bil
Hvis din bil ikke skal køre i en længere periode, kan du stilstandsforsikre bilen hos os, og dermed komme til at betale en lavere pris på forsikringen.
Hvis din bil er både ansvars- og kaskoforsikret, vil stilstandsforsikringen dække kaskoskader, herunder brand og tyveri. Dog dækker vi selvfølgelig ikke skader i forbindelse med, at bilen har været ude at køre, med mindre bilen er blevet stjålet.
Hvis din bil kun er ansvarsforsikret, dækker stilstandsforsikringen reelt ikke noget.
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011

Tilbage til "Cabriolet Forum"