Hej
Min NG900 fra ´94 trækker til høre når rattet slippes ud af lige landevej, pisse irreterende.
Den er blevet sporet 2 gange. Anden gang umiddelbart efter den første, da jeg jo ikke var tilfreds med første sporing. Men det er IKKE blevet bedre. Og værkstedet har ikke noget svar på hvorfor den gør det.
1. Der er ens dæktryk i alle dæk
2. har prøvet med både sommer og vinterdæk med samme resultat
Så det kan ikek være det der har nogen indflydelse.
Nogen der har nogle bud på hvad der så kunne være problemet.
Hilsen
Uffe
NG900 trækker til højre!
Redaktør: Bestyrelsen
- Vels
- SAAB-MANIAC
Det kommer vel an på hvor meget.. skal du klamre dig til rattet er det vel ikke normalt.
Men ellers trækker alle biler til højre ( alle jeg har prøvet uanset ) - måske en sikkerheds procedure hvis du skvatter i søvn så du tager grøften frem for en modkørende.
Ellers kan det være et spørgsmål om hvornår værkstedet sidst har fået kalibreret deres sporingsanlæg.
Men ellers trækker alle biler til højre ( alle jeg har prøvet uanset ) - måske en sikkerheds procedure hvis du skvatter i søvn så du tager grøften frem for en modkørende.
Ellers kan det være et spørgsmål om hvornår værkstedet sidst har fået kalibreret deres sporingsanlæg.

- Jensen
- Administrator
Jeg hælder også til Edwins forklaring. Hvor mange km har den kørt
Den eneste måde der kan opstå camberfejl på en ng900 er hvis en del af styretøjet er defekt. Det kan være en bærekugle, en bøsning eller måske tårnlejet. Hvis ikke din undervogn er blevet opgraderet til en 96- kunne dette måske være det rette tidspunkt, da bærekuglen er en del af bærearmen som koster en ca.700-1000 kr pr. stk. uoriginale. Samtidig ville jeg nok skifte alle gummibøsninger ud med powerflex.
Komplet opgradering af styretøjet er lidt af en udskrivning, men det vil helt sikkert give forbedringer på det lidt svampede styretøj.
MVH Mads
Jeg hælder også til Edwins forklaring. Hvor mange km har den kørt
Den eneste måde der kan opstå camberfejl på en ng900 er hvis en del af styretøjet er defekt. Det kan være en bærekugle, en bøsning eller måske tårnlejet. Hvis ikke din undervogn er blevet opgraderet til en 96- kunne dette måske være det rette tidspunkt, da bærekuglen er en del af bærearmen som koster en ca.700-1000 kr pr. stk. uoriginale. Samtidig ville jeg nok skifte alle gummibøsninger ud med powerflex.
Komplet opgradering af styretøjet er lidt af en udskrivning, men det vil helt sikkert give forbedringer på det lidt svampede styretøj.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Luffedrengen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Kørt 220.000
Jeg klamrer mig ikke til rattet, men vil nok mene at den trækker mere til højre end gennemsnittet!
Tror ikke at der er defekter i styrtøj. Der var ihvertfald intet slør ved syn Den med tårnlejet har jeg hørt før og har dette mistænkt.
Uffe
Kørt 220.000
Jeg klamrer mig ikke til rattet, men vil nok mene at den trækker mere til højre end gennemsnittet!
Tror ikke at der er defekter i styrtøj. Der var ihvertfald intet slør ved syn Den med tårnlejet har jeg hørt før og har dette mistænkt.
Uffe
- Jensen
- Administrator
Den burde ikke være opslidt ved 220.000 og så alligevel
Ved du om det er den gamle eller nye undervogn? På den gamle er krængningsstabilisatoren fæstet til den bagerste bærearm.
Den gamle er vist lidt mere sart, måske nogen kan be/afkræfte dette.
MVH Mads
Den gamle er vist lidt mere sart, måske nogen kan be/afkræfte dette.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)