Jeg har snakket med en gut der vil sælge et stage 3 kit fra MapTun:
Styrboks 3" udstødning og sportsfilter plus Aero turboen.
Jeg har en 9000CS 1995 med Aero box og den kører fint, men der kunne være fedt med lidt mere...
Spørgsmålet er så om det vil køre fornuftigt i min bil....
Hvis der er andre ting som bør tjekkes/skiftes inden ombytning så sig til.
Jeg har lige skiftet begge hyd. ophæng og sat powerflex i gear ophænget.
mvh.
Morten
Stage 3 tun spørgsmål
Redaktør: Bestyrelsen
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
hvis den ellers passer til din årgang så skal du da springe ud i det. Der er ikke andet du skal have skiftet. Den turbo du får er sikkert monteret med en anden actuator.
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- MortenC
- SAAB NET NYBEGYNDER
puha bilen begyndte at køre underligt på vej ned for at hente stumperne og opdagede dagen efter at olie røret ind til turboen dryppede lige ned på forrøret...
så nu har jeg afmonteret turbo og vand/olie rør og venter spændt på de nye olie/vand slanger og pakninger....
så nu har jeg afmonteret turbo og vand/olie rør og venter spændt på de nye olie/vand slanger og pakninger....
- MortenC
- SAAB NET NYBEGYNDER
Så er der monteret turbo, det tog over en mdr at få nye slanger pga et engelsk firma lavede ged i den...
Udstødning og filter er også monteret og funker fint.
Men da jeg så skiftede styreboksen vil bilen ikke starte, alle lamper starter mm ser ud til at virke normalt...
Udstødning og filter er også monteret og funker fint.
Men da jeg så skiftede styreboksen vil bilen ikke starte, alle lamper starter mm ser ud til at virke normalt...
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Er den nye boks med startspærre, eller er din gamle med startspærre?
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- MortenC
- SAAB NET NYBEGYNDER
Det er den nye som har startspærre.
Jeg har snakket med en idag som mener det kan løses ved at nulstille den med en Tech 2.
Kan lige tilføje at 3" forrøret var lidt tricky at få på plads, jeg endte med at fjerne en af boltene fra vandpumpen og de 4mm det gav var præcis nok til at det på plads.
Hvad vil det sige at din bil er live-mappet?
mvh.
Morten
Det er den nye som har startspærre.
Jeg har snakket med en idag som mener det kan løses ved at nulstille den med en Tech 2.
Kan lige tilføje at 3" forrøret var lidt tricky at få på plads, jeg endte med at fjerne en af boltene fra vandpumpen og de 4mm det gav var præcis nok til at det på plads.
Hvad vil det sige at din bil er live-mappet?
mvh.
Morten
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
det vil sige at daniel ændre på de forskellige paremeter ( turbo tryk - benzin- tænding og nogle andre ting) MENS man kører på vejen med pedalan i bund. På den måde kan man mappe bilen ind som man nu gerne vil have det og samtidig være sikker på at den ikke tændingsbanker eller får for meget benzin. Det er den helt rigtige måde at gøre det på. Min har daniel også mappet og det spiller max
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- MortenC
- SAAB NET NYBEGYNDER
Så fik jeg endelig afsluttet trim skiftet(14dage siden)
Stor tak til Daniel Fischer for hjælp med at fikse boksen, måske skal der fintrimmes når vejret bliver bedre...
Der kan man snakke om at få en "anden" bil, har endnu ikke kørt den helt ud, men når motorvejs hastighed i 2. ret hurtigt.
Skal have luret lidt på at fikse en "løs" gearstang og har gang i 2. behandling med RVS.
Mvh.
Morten
Stor tak til Daniel Fischer for hjælp med at fikse boksen, måske skal der fintrimmes når vejret bliver bedre...
Der kan man snakke om at få en "anden" bil, har endnu ikke kørt den helt ud, men når motorvejs hastighed i 2. ret hurtigt.
Skal have luret lidt på at fikse en "løs" gearstang og har gang i 2. behandling med RVS.
Mvh.
Morten