Det var så det ;-(((
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Ritzau skriver netop nu:
Den amerikanske bilkoncern General Motors (GM) har besluttet at afvikle den svenske bilfabrik Saab efter sammenbrud i salgsforhandlinger, oplyser GM.
Den amerikanske bilkoncern General Motors (GM) har besluttet at afvikle den svenske bilfabrik Saab efter sammenbrud i salgsforhandlinger, oplyser GM.
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Sådan noget KNEP. :bigcrying , det er da intet mindre end en katastrofe.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:

The Clock Of Life
"The clock of life is wound but once,
And no man has the power
To tell just when the hands will stop
At late or early hour.
To lose one's wealth is sad indeed.
Too lose one's health is more.
To lose one's soul is such a loss
That no man can restore."
Today, only is our own.
So live, love and toil with a will.
Place no faith in tommorrow,
For the clock may soon be still.

The Clock Of Life
"The clock of life is wound but once,
And no man has the power
To tell just when the hands will stop
At late or early hour.
To lose one's wealth is sad indeed.
Too lose one's health is more.
To lose one's soul is such a loss
That no man can restore."
Today, only is our own.
So live, love and toil with a will.
Place no faith in tommorrow,
For the clock may soon be still.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- ChristianBundegaard
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
Trist for de brave folk på Europas mest effektive bilfabrik i Trollhättan.
Christian
I garagen: Sort 900 (ng) Cabriolet 1997, Agavegrøn Mercedes 240 TD 1982. Tidligere: Citroën CX, Seat Ibiza, Saab 900 (ng), Saab 90.
I garagen: Sort 900 (ng) Cabriolet 1997, Agavegrøn Mercedes 240 TD 1982. Tidligere: Citroën CX, Seat Ibiza, Saab 900 (ng), Saab 90.
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Dette er en sort sort dag i SAAB's historie, jeg føler med alle medarbejdere og byen Trollhättan på denne sorgens dag.
R.I.P. SAAB, vi er mange som vil savne dig i fremtiden.
R.I.P. SAAB, vi er mange som vil savne dig i fremtiden.
My Turbo Turns Faster Than Yours
- Speedy

- Kontakt:
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
- Saabine
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Lortenyhed lige op til ferien! Hold kæft, hvor er det ærgerligt... Intet andet mærke kan nogensinde erstatte SAAB :bigcrying
SAAB 99 GLi 4d 1983
SAAB 900 T16 AERO 1987
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618

Savner de gode gamle SAAB-tider..
SAAB 900 T16 AERO 1987
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618

Savner de gode gamle SAAB-tider..
- andersø
så er vi så langt nede, at det kun kan gå fremad!
Hvem var det der skrev:" En pessimist forbander mørket-en optimist tænder et lys"
Det bliver jo bare sådan, at os der ikke svømmer i penge, stadi kan køre i nyere brugte Saab´r en del år, måske endda til rimelige penge.
Og hvem ved ....................måske måske måske
Og som man sagde i marinen i gamle dage: HOLD UD, DER ER PENGE I LORTET:
Hvem var det der skrev:" En pessimist forbander mørket-en optimist tænder et lys"
Det bliver jo bare sådan, at os der ikke svømmer i penge, stadi kan køre i nyere brugte Saab´r en del år, måske endda til rimelige penge.
Og hvem ved ....................måske måske måske
Og som man sagde i marinen i gamle dage: HOLD UD, DER ER PENGE I LORTET:
- Jan
- Kontakt:
så er det jo godt, at en Saab kan blive gammel. så har vi en Saab i mange år, håber bare at GM stadig står ved garantien
men en sort dag for vores mærke
Håber dog stadig, at der viser sig en løsning, kan jo være der er lidt "spil for galleriet"
må jo også, sørge for at de 2 "ægte" Saaber vi har bliver holdt kørende, så fremtiden kan se hvad Saab var før GM.
men en sort dag for vores mærke
Håber dog stadig, at der viser sig en løsning, kan jo være der er lidt "spil for galleriet"
må jo også, sørge for at de 2 "ægte" Saaber vi har bliver holdt kørende, så fremtiden kan se hvad Saab var før GM.
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
- DS-Reval
- SAAB NET NYBEGYNDER
Meget trist.. :bigcrying og så netop i disse dage, hvor det er netop er 60 år siden at Saab serieproduktionen gik igang, og nu da produktionen af den nye 9-5 endda er gået igang. Den bliver jo så en stor sjældenhed fremover. Lidt ligesom flyproducenten Fairchild Dornier, der netop havde udviklet en ny og fuldt konkurrencedygtig regional jet (728 ), som der allerede var bestillinger på, da producenten gik konkurs i 2002. Der nåede man dog ikke at producere andet end prototyper.
Trist, at man absolut skal op i så store salgstal idag for at kunne overleve, at der ikke er plads til nicheprodukter. 92'eren er der jo kun produceret 20000 af ialt, over adskillige år, uden at det tilsyneladende var et problem hverken for videreudvikling eller prisen i.f.t. konkurrende biler.
Trist, at man absolut skal op i så store salgstal idag for at kunne overleve, at der ikke er plads til nicheprodukter. 92'eren er der jo kun produceret 20000 af ialt, over adskillige år, uden at det tilsyneladende var et problem hverken for videreudvikling eller prisen i.f.t. konkurrende biler.
- kesr
Ja så nåede nyheden også til mig, via SKD. På SVT2 kunne jeg så nå at se nyhederne kl 22 og jeg indrømmer blankt at jeg fik lidt fugt i øjenkrogen.
Jeg har aldrig troet på Koennigsegg løsningen og kan derfor ikke sige at det burde komme som en overraskelse for mig, men det gør det jo alligevel.
Men jeg tilslutter mig kommentaren fra en svensk Saab ekspert.: Det mest utrolige er, at det ikke er sket meget før.
Jeg vil nu med endnu større stolthed være ejer af en Saab!
Jeg har aldrig troet på Koennigsegg løsningen og kan derfor ikke sige at det burde komme som en overraskelse for mig, men det gør det jo alligevel.
Men jeg tilslutter mig kommentaren fra en svensk Saab ekspert.: Det mest utrolige er, at det ikke er sket meget før.
Jeg vil nu med endnu større stolthed være ejer af en Saab!
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
- Snehvide
- SAAB FREAK
Tak til Kim96v4 - forstår hvad du mener.
Det er ikke få tanker, jeg har gået med om SAABs fremtid. F.eks at et succesmærke som BMW burde opkøbe, da de åbenbart kan finde ud af at sælge kvalitetsbiler, blot til et helt andet kundesegment. men altså at sælge på andet end lavpris. Så kunne de erhverve sig fremsynet teknologikunnen. GM havde ingen sans for det.
Det er jo umuligt udefra at vide, hvad der kunne være realistisk. Realiteterne i bilindustrien er nok storproduktion i lavtlønslande og BAIC kan så gøre et kvantespring. Om 5 år er de måske fremme på verdensmarkedet.
Vores kære broderfolk må have det allerværst...
Personligt har jeg det problem, at jeg har lovet mig selv "aldrig andet end SAAB" (engang jeg steg uskadt ud af min totalskadede 99'er). :help!!
Det har nu også været en fornøjelse, hver gang jeg har kørt noget andet f.eks nye udlejningsbiler på ferier, at komme tilbage til et all round, sikkert og inspirerende køretøj.
Nå, ikke mere ævl fra min side - det hjælper jo ikke. Lad os gøre vores bedste for at holde liv i de eksemplarer vi råder over til enhver tid.
Grrrrrrrrrrrrrr
Tak til Kim96v4 - forstår hvad du mener.
Det er ikke få tanker, jeg har gået med om SAABs fremtid. F.eks at et succesmærke som BMW burde opkøbe, da de åbenbart kan finde ud af at sælge kvalitetsbiler, blot til et helt andet kundesegment. men altså at sælge på andet end lavpris. Så kunne de erhverve sig fremsynet teknologikunnen. GM havde ingen sans for det.
Det er jo umuligt udefra at vide, hvad der kunne være realistisk. Realiteterne i bilindustrien er nok storproduktion i lavtlønslande og BAIC kan så gøre et kvantespring. Om 5 år er de måske fremme på verdensmarkedet.
Vores kære broderfolk må have det allerværst...
Personligt har jeg det problem, at jeg har lovet mig selv "aldrig andet end SAAB" (engang jeg steg uskadt ud af min totalskadede 99'er). :help!!
Det har nu også været en fornøjelse, hver gang jeg har kørt noget andet f.eks nye udlejningsbiler på ferier, at komme tilbage til et all round, sikkert og inspirerende køretøj.
Nå, ikke mere ævl fra min side - det hjælper jo ikke. Lad os gøre vores bedste for at holde liv i de eksemplarer vi råder over til enhver tid.
Grrrrrrrrrrrrrr
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
måske skal man indlede opkøbsprogram af de "rigtige" 9000 modeller 
inden de forsvinder helt fra jordens overflade
inden de forsvinder helt fra jordens overflade
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
_______
900 2.0i ´93 (133hk)
- aksaab
- EXTREME SAAB FREAK
ja jeg vil aldrig køre eller eje en "GM" lortekasse , det er da mærkelig at de ikke kunne finde en løsning , det må da være bedre at sælge saab ene at lukke det , så kunne de da få lidt penge ud af det , men det er typisk amerikaner.................. og jeg trode ellers at det var en god dag , da jeg fik en fastansættelse ved abena ..........................det er da godt jeg har 3 saab´er ståene , min datter blev os meget ked af det for hun vil kun køre saab når hun for køre kort , men saab lever for evigt i vores hjerter !!!!!!!!!!!!!!!!! 
I LOVE SAAB
- Ydegaard
- Kontakt:
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Hold da kæft,,,, selvom man godt vidste at det kunne ske, at de ville lukke, troede jeg vel aldrig helt på at det kunne ske. :bigcrying
puha.... den er temmelig svær at sluge efter en god julefrokost igår... om det så er tømmermændene, eller noget andet, det ved jeg ikke.
Derefter vil jeg tilslutte mig de andre, ALDRIG MERE GM.
De har taget livet af noget der lå mig meget nær. En af mine bedste venner. SVIN.
jeg håber de når at lave den nye 9-5 så der er noget at trille rundt i om 10 år.
Jeg føler mig helt tom indeni..... Over and out.
Swedish Enterprise Minister Maud Olofsson blamed GM for not doing enough to save Saab during the 20 years it controlled the brand and its losses mounted.
"It is ultimately the owner who is responsible for the company," Olofsson told reporters. "It is difficult to see what we could have done differently."
puha.... den er temmelig svær at sluge efter en god julefrokost igår... om det så er tømmermændene, eller noget andet, det ved jeg ikke.
Derefter vil jeg tilslutte mig de andre, ALDRIG MERE GM.
De har taget livet af noget der lå mig meget nær. En af mine bedste venner. SVIN.
jeg håber de når at lave den nye 9-5 så der er noget at trille rundt i om 10 år.
Jeg føler mig helt tom indeni..... Over and out.
Swedish Enterprise Minister Maud Olofsson blamed GM for not doing enough to save Saab during the 20 years it controlled the brand and its losses mounted.
"It is ultimately the owner who is responsible for the company," Olofsson told reporters. "It is difficult to see what we could have done differently."
Senest rettet af svenT16 19. dec 2009, 11:15, rettet i alt 1 gang.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- JJ9000CSE
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Jeg lover hermed, at jeg ALDRIG vil investere i en bil fra GM. Jeg HAR haft en Opel Astra og den kom aldrig tilnærmelsesvist i nærheden af min Saab selvom den til sidst stod mig i ca. det samme antal kr. pr måned.
At GM så har lanceret en Astra med turbo, og at de lukker Saab ligesåsnart de har fået lidt kontanter hjem fo de gamle produktionslinier ligner i den grad en selskabstømmerhandling. Føj...
- JJ
At GM så har lanceret en Astra med turbo, og at de lukker Saab ligesåsnart de har fået lidt kontanter hjem fo de gamle produktionslinier ligner i den grad en selskabstømmerhandling. Føj...
- JJ
- Edwins

- Kontakt:
- Der vil ikke blive grædt én tåre, hvis jeg en skønne dag ser denne gravsten:

Men jeg vil være den første til at forlade mit vand op ad den..

Men jeg vil være den første til at forlade mit vand op ad den..
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- duralinox
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg er helt trist til mode siden nyheden i går.
Jeg var Saab mekaniker i 70'erne, og havde en 99 Combi Coupe i 90'erne.
Selvom jeg er mere til gamle Citroener og Panhard, står Saab for mig som noget ganske særligt, trist man ikke kan leve af at lave biler efter hjertet, men åbenbart kun efter økonomi.
Syns dagens biler er så triste og kønsløse (Citroen indbefattet!), og Saabs forsvinden gør det bestemt ikke bedre.
Jeg var i Trollhættan i sommers, men kunne ikke komme ind på fabrikken pga af "omstrukturering", men fik da set museet i stedet.
Her fik jeg taget en masse billeder, og også billeder af fabrikken fra vandsiden.
Jeg bilder mig selv ind, at kunne fornemme Saab overalt i byen, og gadebilledet var spækket af bilerne.
Min datter på 18 blev også påvirket, og blev en glødende Saab entusiast på stedet.
Vi købte en masse bøger på museet, som nu bliver gennemtygget, men det gør bestemt ikke situationen nemmere!
Kan ikke lade være med at tænke på hvad der nu sker med museet, og sende en tanke til Trollhættan alle de medarbejdere der nu bliver arbejdsløse.
Det er virkelig trist!!!
Jeg var Saab mekaniker i 70'erne, og havde en 99 Combi Coupe i 90'erne.
Selvom jeg er mere til gamle Citroener og Panhard, står Saab for mig som noget ganske særligt, trist man ikke kan leve af at lave biler efter hjertet, men åbenbart kun efter økonomi.
Syns dagens biler er så triste og kønsløse (Citroen indbefattet!), og Saabs forsvinden gør det bestemt ikke bedre.
Jeg var i Trollhættan i sommers, men kunne ikke komme ind på fabrikken pga af "omstrukturering", men fik da set museet i stedet.
Her fik jeg taget en masse billeder, og også billeder af fabrikken fra vandsiden.
Jeg bilder mig selv ind, at kunne fornemme Saab overalt i byen, og gadebilledet var spækket af bilerne.
Min datter på 18 blev også påvirket, og blev en glødende Saab entusiast på stedet.
Vi købte en masse bøger på museet, som nu bliver gennemtygget, men det gør bestemt ikke situationen nemmere!
Kan ikke lade være med at tænke på hvad der nu sker med museet, og sende en tanke til Trollhættan alle de medarbejdere der nu bliver arbejdsløse.
Det er virkelig trist!!!
- Alalone
- SUPER SAAB FREAK
http://www.saabsunited.com/upload/image ... ticker.jpg
Det er jo lige hvad vi føler
Allan :bigcrying
http://www.saabsunited.com/upload/image ... ticker.jpg
Det er jo lige hvad vi føler
Allan :bigcrying
Saab 9000 2,3t ´91
- Johannesen
Jeg kunne også godt bruge et par stykker og et GM flag som jeg kan brænde af udenfor Opel i Viby
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
gid GM må dø hurtigt og i smerte de fortjæner ikke bedre
far er ikke skuffet far er vred
far er ikke skuffet far er vred
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Vi tar fram varenda Saab Jas 39 Gripen vi har och lastar med atombomber och flyger över Atlanten så ska de få smaka på Saab urkraft där borta!!!!!
Mvh Casper medlem no. 501
- khrisdk
- Webmaster
Og så har Ttela.se lige den her:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.680236
Og Swade fra SU fik en besked fra en af sine "Djup Strube" kilder 45 min før meddelelsen om lukning om at de bare ventede på EIB.
Jeg tilslutter mig et af forslagene i kommentarerne på SU om at sende en Gripen eller Viggen afsted for at jævne Renaisance Center med jorden.
"Due Diligence"...my ass..GM er på overførselsindkomst og lever på nåde fra den amerikanske stat.
Hvis den Svenske Stat havde samme holdning som USA's havde både Volvo og Saab været nationaliseret og videreført.
Normalt er "Due Diligence koblet sammen med begrebet "Due Care"
Ikke et begreb GM er videre stærke i
Nu er det indil videre ikke lykkedes GM at få solgt et eneste af deres tabsgivende Brands, og det burde egentligt nok føre til et par senatshøringer omkring GM's praksis og Forretningseven/Kompetence
Yes...I'm Pissed off..
Og så har Ttela.se lige den her:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.680236
Og Swade fra SU fik en besked fra en af sine "Djup Strube" kilder 45 min før meddelelsen om lukning om at de bare ventede på EIB.
Jeg tilslutter mig et af forslagene i kommentarerne på SU om at sende en Gripen eller Viggen afsted for at jævne Renaisance Center med jorden.
"Due Diligence"...my ass..GM er på overførselsindkomst og lever på nåde fra den amerikanske stat.
Hvis den Svenske Stat havde samme holdning som USA's havde både Volvo og Saab været nationaliseret og videreført.
Normalt er "Due Diligence koblet sammen med begrebet "Due Care"
Ikke et begreb GM er videre stærke i
Nu er det indil videre ikke lykkedes GM at få solgt et eneste af deres tabsgivende Brands, og det burde egentligt nok føre til et par senatshøringer omkring GM's praksis og Forretningseven/Kompetence
Yes...I'm Pissed off..
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Johannesen
Hvis det har noget på sig, lyder det som en ualmindelig svinsk, grisk og direkte ulækker handling. Man må i såfald formode, at det ene og alene handler om at GM vil rede sig de milliarder de har fået for salget til BAIC.
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- Jensen
- Administrator
Når man nu er kommet sig over chokket, og kommet over fornægtelsesfasen bilver det mere og mere klart at GM aldrig har haft nogen intention om at sælge SAAB, eller Opel for den sags skyld.
Hvis GM virkelig ville sælge SAAB (og ønskede deres overlevelse) har de jo haft alle muligheder.
Det var også derfor Koenigsegg trak sig: De fandt ud af at de var blevet holdt for nar, og at GM's betingelser for salg ALDRIG kunne opfyldes.
De vil gerne sælge SAAB mærket og fabrikken, men ikke teknologi og viden. Det vil groft sagt sige; en tom fabrik med SAAB mærke på.
Skæbnen for de ansatte på fabrikken er jeg ikke så bange for. Den er jo lige blevet kåret som branchens mest effektive i Europa, så det vil da ikke give mening at lukke den, eller
9-3 er godt og grundigt udvandet, da alle de finesser der kan fåes i en 9-3 nu også fåes i en Opel Insignia.
Og den produktionsklar ny 9-5 i en klasse som jo netop ikke er repræsenteret i Opels modelprogram. Det er et mærkeligt sammentræf.
GM kunne ikke bruge SAAB, men de kunne godt bruge stumperne.
Det er selvfølgelig bare gætteri, men lad os se hvordan det kommet til at gå.
Men søgeligt er det, under alle omstændigheder.
MVH Mads
Hvis GM virkelig ville sælge SAAB (og ønskede deres overlevelse) har de jo haft alle muligheder.
Det var også derfor Koenigsegg trak sig: De fandt ud af at de var blevet holdt for nar, og at GM's betingelser for salg ALDRIG kunne opfyldes.
De vil gerne sælge SAAB mærket og fabrikken, men ikke teknologi og viden. Det vil groft sagt sige; en tom fabrik med SAAB mærke på.
Skæbnen for de ansatte på fabrikken er jeg ikke så bange for. Den er jo lige blevet kåret som branchens mest effektive i Europa, så det vil da ikke give mening at lukke den, eller
9-3 er godt og grundigt udvandet, da alle de finesser der kan fåes i en 9-3 nu også fåes i en Opel Insignia.
Og den produktionsklar ny 9-5 i en klasse som jo netop ikke er repræsenteret i Opels modelprogram. Det er et mærkeligt sammentræf.
GM kunne ikke bruge SAAB, men de kunne godt bruge stumperne.
Det er selvfølgelig bare gætteri, men lad os se hvordan det kommet til at gå.
Men søgeligt er det, under alle omstændigheder.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Jeg undrer mig, der findes jo så mange SAAB klubber i HVERT ENESTE LAND på jorden, hvorfor kan vi sammen ikke presse den slappe svenske regering og de inhabile GM om at en overdragelse af SAAB til den retmæssige ejer - Sverige!
Det er jo ikke en tilfældig KIA bilfabrik vi snakker om

Det er jo ikke en tilfældig KIA bilfabrik vi snakker om
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
_______
900 2.0i ´93 (133hk)
_______
900 2.0i ´93 (133hk)
- svenT16
- SAAB-MANIAC
efter at have læst mange skrevne ting på nettet, virker det for mig, som for en del andre, at GM aldrig havde en intention om salg. Det skulle bare ligne at man prøvede.
og som en lille jule present, vil jeg bare sige til GM.
FUCK JER OG HELE JERES LEDE FAMILIE. GID JERES RØV MÅ KLØ, OG JERES ARME VÆRE FOR KORTE...
Tjaaaee, måske netop fordi GM ikke ønsker det???? bare mit lille gæt.BAAS skrev:Jeg undrer mig, der findes jo så mange SAAB klubber i HVERT ENESTE LAND på jorden, hvorfor kan vi sammen ikke presse den slappe svenske regering og de inhabile GM om at en overdragelse af SAAB til den retmæssige ejer - Sverige!
Det er jo ikke en tilfældig KIA bilfabrik vi snakker om![]()
![]()
efter at have læst mange skrevne ting på nettet, virker det for mig, som for en del andre, at GM aldrig havde en intention om salg. Det skulle bare ligne at man prøvede.
og som en lille jule present, vil jeg bare sige til GM.
FUCK JER OG HELE JERES LEDE FAMILIE. GID JERES RØV MÅ KLØ, OG JERES ARME VÆRE FOR KORTE...
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- SGT
- SAAB-MANIAC
Ja ikke for at lyde som en lyseslukker, men hvordan havde I forventet at en bilfabrik der har haft underskud de sidste 20 år, pludselig skulle skifte ejer og lave overskud?
SAAB är bra!
9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil
9-5 2.0t Sedan 2001 metal, vinterbil
9-5 2.0t Sedan 1999 sølv, nysynet
9-5 2.0t Estate 2005 metal, nysynet
9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil
9-5 2.0t Sedan 2001 metal, vinterbil
9-5 2.0t Sedan 1999 sølv, nysynet
9-5 2.0t Estate 2005 metal, nysynet
- Speedy

- Kontakt:
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saab 96V4 '67 SilverSand
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Fair nok, de skulle da alt andet lige have lov at prøve....SGT skrev:Ja ikke for at lyde som en lyseslukker, men hvordan havde I forventet at en bilfabrik der har haft underskud de sidste 20 år, pludselig skulle skifte ejer og lave overskud?
bare min mening.
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Edwins

- Kontakt:
SGT, måske SAAB under nyt ejerskab kunne genskabe sin egen identitet, så en SAAB ikke var/er en luksus-Opel?
Jeg ved da, at da den nye 900 skulle afløse den gamle blev det ene konstruktionsprincip efter det andet smidt i skraldespanden af GM, som værende for dyrt, hvorefter GM-detaljer blev påprakket bilmodellen. Specielt for undervognen, som altid har været et SAAB-speciale.
Bare det faktum at der findes to SAAB-lejre, nemlig præ-GM og post-GM entusiasterne, viser at GM sked i deres egen rede allerede dengang..
Jeg ved da, at da den nye 900 skulle afløse den gamle blev det ene konstruktionsprincip efter det andet smidt i skraldespanden af GM, som værende for dyrt, hvorefter GM-detaljer blev påprakket bilmodellen. Specielt for undervognen, som altid har været et SAAB-speciale.
Bare det faktum at der findes to SAAB-lejre, nemlig præ-GM og post-GM entusiasterne, viser at GM sked i deres egen rede allerede dengang..
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- khrisdk
- Webmaster
Men uanset lejre og lignende er alle Saab'er pludseligt blevet historiske.
En ting jeg gerne havde undværet.
Selv om jeg tror det er uklart hvorvidt Saab har lavet overskud eller ej de sidste 20år med de talenter internationale virksomheder har for at flytte rundt på penge efter behov og beskatning, ville jeg nu gerne have set, efter at den Svenske regering havde vurderet forretningsplanen som "mulig, men risikabel", EIB havde godkendt lånet, og der var købere i sigte med endog meget store kapitalreserver og tro på mulighederne, at MULIGHEDEN for at gå bankerot som selvstændigt firma var blevet give til Saab.
At trække stikket ud på den måde det blev gjort af GM er en svinestreg, punktum.
Grunden til at Spyker handlen skulle være faldet skulle være de russiske interesser. De kan næppe være kommet som en overraskelse et par timer før underskrivelsen af kontrakterne, hvis der er gennemført en solid "Due Diligence".
Så den holder ikke.
Det var de samme problemer der fældede Koenigsegg-handlen, bare med Kina som synderen.
Så spørgsmålet til GM er dels hvorfor man valgte små købere, og bevidst valgte købere der kunne give problemer med Intellectual Property, dels hvorfor man valgte at afvise solide amerikanske firmaer som Merbanco og Renco.
Det lugter grimt af politik og manglende intentioner om at sælge som en producerende enhed som måske kunne give konkurrence i et trængt marked, og muligvis en virksomhed der ville udvikle og sælge teknologi til GM konkurrenter for at skaffe kapital.
Nu er der så ved at være brandudsalg på fabrikken, og lur mig om ikke GM vælger at sælge brandet, platforme etc til deres samarbjdepartnere i Kina, SAIC.
Her kan de nemlig kontrollere teknologien og samtidig presse sig ind på det kinesiske marked med et mærke de så ved ingen i Vesteuropa/USA vil købe.
But it ain't over yet...
SAAB...The Legend..To be continued..............................
Mvh
Men uanset lejre og lignende er alle Saab'er pludseligt blevet historiske.
En ting jeg gerne havde undværet.
Selv om jeg tror det er uklart hvorvidt Saab har lavet overskud eller ej de sidste 20år med de talenter internationale virksomheder har for at flytte rundt på penge efter behov og beskatning, ville jeg nu gerne have set, efter at den Svenske regering havde vurderet forretningsplanen som "mulig, men risikabel", EIB havde godkendt lånet, og der var købere i sigte med endog meget store kapitalreserver og tro på mulighederne, at MULIGHEDEN for at gå bankerot som selvstændigt firma var blevet give til Saab.
At trække stikket ud på den måde det blev gjort af GM er en svinestreg, punktum.
Grunden til at Spyker handlen skulle være faldet skulle være de russiske interesser. De kan næppe være kommet som en overraskelse et par timer før underskrivelsen af kontrakterne, hvis der er gennemført en solid "Due Diligence".
Så den holder ikke.
Det var de samme problemer der fældede Koenigsegg-handlen, bare med Kina som synderen.
Så spørgsmålet til GM er dels hvorfor man valgte små købere, og bevidst valgte købere der kunne give problemer med Intellectual Property, dels hvorfor man valgte at afvise solide amerikanske firmaer som Merbanco og Renco.
Det lugter grimt af politik og manglende intentioner om at sælge som en producerende enhed som måske kunne give konkurrence i et trængt marked, og muligvis en virksomhed der ville udvikle og sælge teknologi til GM konkurrenter for at skaffe kapital.
Nu er der så ved at være brandudsalg på fabrikken, og lur mig om ikke GM vælger at sælge brandet, platforme etc til deres samarbjdepartnere i Kina, SAIC.
Her kan de nemlig kontrollere teknologien og samtidig presse sig ind på det kinesiske marked med et mærke de så ved ingen i Vesteuropa/USA vil købe.
But it ain't over yet...
SAAB...The Legend..To be continued..............................
Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349