Så skulle det være sikkert...
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=28044188
Efter et utal af døderklæringer er SAABs overlevelse alligevel sikret.
SAAB skulle angiveligt være reddet, efter at den europæiske investeringsbank og den svenske Riksdag har givet grønt lys til et gigantlån.
Den ny ejer bliver hollandske Spyker, der køber den svenske bilproducent af amerikanske General Motors. Oplysningerne kommer fra Sveriges Television, SVT.
Den svenkse regering holder pressemøde kl 14.30, hvor det ventes, at den vil kautionere for lånet stil at støtte købet.
De nuværende ejere General Motors ventes at bekræfte salget senere idag.
Efter et utal af døderklæringer er SAABs overlevelse alligevel sikret.
SAAB skulle angiveligt være reddet, efter at den europæiske investeringsbank og den svenske Riksdag har givet grønt lys til et gigantlån.
Den ny ejer bliver hollandske Spyker, der køber den svenske bilproducent af amerikanske General Motors. Oplysningerne kommer fra Sveriges Television, SVT.
Den svenkse regering holder pressemøde kl 14.30, hvor det ventes, at den vil kautionere for lånet stil at støtte købet.
De nuværende ejere General Motors ventes at bekræfte salget senere idag.
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- khrisdk
- Webmaster
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- kesr
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
http://www.dn.se/ekonomi/kop-av-saab-up ... -1.1032725
Men alle venter på den officielle bekræftelse som endnu ikke er kommet her kl. 14:05!
http://www.dn.se/ekonomi/kop-av-saab-up ... -1.1032725
Men alle venter på den officielle bekræftelse som endnu ikke er kommet her kl. 14:05!
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
- Jan
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
- Viggen
Alle fingre, tæer og andre legemsdele er krydsede
Følger med på svensk teve og dansk TV og radio
SAAB
hilsen Ole
Alle fingre, tæer og andre legemsdele er krydsede
Følger med på svensk teve og dansk TV og radio
SAAB
SAAB 9-3 Cab 2,0T Hirsch+
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+ (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+ (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
- wittendorff
Mine kolleger synes jeg er åndsvag, men f... hvor er det fedt
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- koldstart
- EXTREME SAAB FREAK
Der krydses fingre, tær og alt andet for at GM's ledelse ikke skal få endnu en af deres tilbagevendede hjerneblødninger.[url skrev:http://svt.se/2.22620/1.1860711/beslut_ ... ren_drojer[/url]]
Beslut om Saab-affären dröjer
Publicerad 25 januari 2010 - 14:43
Uppdaterad 25 januari 2010 - 14:59
Beslutet kring försäljningen av Saab Automomobile dröjer ytterligare. Det uppger källor för Rapport.
Något beslut vid det extra regeringssammanträdet om att gå i borgen för lånet togs aldrig sedan förhandlingarna mellan GM och Spyker dragit ut på tiden.
Näringsminister Maud Olofsson vill inte kommentera hur långt man kommit i förhandlingarna.
Olofsson hoppas på överenskommelse
-Vi hoppas att de snart når ett slut och att det blir en överenskommelse, men det är inte klart ännu.
-Det är två parter som måste komma överens och det är klart att GM vill att allt ska vara färdigt och klart innan man skriver på, och det tycker vi också från regeringen.
GM håller pressträff
-I sådana här sammanhang måste alla delar i affären vara glasklara.
GM:s vd Ed Whitacre kommer, enligt företagets hemsida, att hålla en pressträff klockan 11.30 lokal tid, 17.30 svensk tid. Det framgår inte om det handlar om Saab-affären.
Pressträffen hålls i Detroit.
Koldstart
Saab 9-3 SS TiDS 2008
Saab 9-3 SS TiDS 2008
- 94-Griffin
- SAAB FREAK
Enig med Koldstart... Ikke for at være pessimist, men hold kææææft hvor har de lavet mange krumspring allerede - det skulle s'gu ligne dem at fortsætte, de bæster! :-/
Nuværende:
2006 Saab 9-3 SC Aero 2,8T, Map-Tun steg 2.
Tidligere:
1994 Saab 9000 CD Griffin 2,3T, Fischer steg 1, 3" cat-back+downpipe.
Og hvordan har de så været? Som gamle (og nyere) Saaber nu en gang er flest... Helt og aldeles fantastiske
2006 Saab 9-3 SC Aero 2,8T, Map-Tun steg 2.
Tidligere:
1994 Saab 9000 CD Griffin 2,3T, Fischer steg 1, 3" cat-back+downpipe.
Og hvordan har de så været? Som gamle (og nyere) Saaber nu en gang er flest... Helt og aldeles fantastiske
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indtil videre benægter regeringen.....meeen noget rører på sig : http://media.gm.com/content/media/us/en ... _GM_advise
Ed holder presse konference, men indhold ukendt
Ed holder presse konference, men indhold ukendt

- Johannesen
KL 11:30 AM er det 17:30 ordentligt dansk tid? I såfald sidder jeg klar. i helvete vad spännande det är.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- Vels
- SAAB-MANIAC
NYT fra Spyker : http://www.spykercars.nl/download/artik ... n___2_.pdf
Press release
SPYKER CARS N.V.: REACTION ON PRESS SPECULATION ABOUT SAAB
Zeewolde, the Netherlands, 25 January 2010 – Spyker Cars N.V.,
manufacturer of exclusive premium sports cars, has noted recent press
speculation about the SAAB negotiations. Spyker confirms that talks are
ongoing, the outcome of which is still uncertain. As SAAB is currently in
liquidation talks must end soon.
Note for the press, not for publication
Skæld ud til pressen fra Victor
NYT fra Spyker : http://www.spykercars.nl/download/artik ... n___2_.pdf
Press release
SPYKER CARS N.V.: REACTION ON PRESS SPECULATION ABOUT SAAB
Zeewolde, the Netherlands, 25 January 2010 – Spyker Cars N.V.,
manufacturer of exclusive premium sports cars, has noted recent press
speculation about the SAAB negotiations. Spyker confirms that talks are
ongoing, the outcome of which is still uncertain. As SAAB is currently in
liquidation talks must end soon.
Note for the press, not for publication
Skæld ud til pressen fra Victor

- wittendorff
Er lige kommet hjem fra job, stod på løbebånd og så de mimede at SAAB var solgt på TV2.
Men hva er nu de?. Er der handlet eller ej, kan ikke rigtigt blive klog på det.
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- sailor99
- ULTRA SAAB FREAK
Findes der et verdensmesterskab i "Lurepasning"? De må være selvskrevne til titlen hos GM. Jeg havde lige som alle andre håbet - og vel også regnet med - at den pressekonference ville give klarhed, men, men , men......Vels skrev:Ed siger "We do not have deal with Spyker yet, and thats all I am going to say about that this morning"
![]()
![]()
min mave kan ikke holde til mere..
- wittendorff
I den grad nederen.Vels skrev:TV2 var for hurtigt ude og hoppede med på de svenske rygter..wittendorff skrev:Er lige kommet hjem fra job, stod på løbebånd og så de mimede at SAAB var solgt på TV2.
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- svenT16
- SAAB-MANIAC
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/01/ ... m?rss=true
Snart står der det ene og så det andet, om ikke andet, så må vi da være ved at nærme os afslutningen på denne farce,,,,,...
synes lissom at det hele panikker, så vi må vist sige, at nu er "the fat lady" trådt ind på scenen, og så må vi se hvordan det ser ud senere idag, eller måske i morgen, eller i næste uge...
Det eneste der er sikkert er at der ikke er en skid der er sikkert?????tono skrev:Presse.... magen til NARRF..... og Bull S. hvordan kan en sådan mand være CEO - det kan han sikkert heller ikke andre steder end the US eller for et firma som GM
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/01/ ... m?rss=true
Snart står der det ene og så det andet, om ikke andet, så må vi da være ved at nærme os afslutningen på denne farce,,,,,...
synes lissom at det hele panikker, så vi må vist sige, at nu er "the fat lady" trådt ind på scenen, og så må vi se hvordan det ser ud senere idag, eller måske i morgen, eller i næste uge...
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Søren-Bukdal-Pedersen
- EXTREME SAAB FREAK
Magen til svage journalister der ikke turde spørge ind til SAAB. Til¨gengæld, er det da rart at vide for de amerikanske Billedeblads læsere, at vide at han ikke flytter, selv om han er blevet CEO. Han vil gerne blive ved sin famille. UHHHHHHH Breaking News og min bare R..
Nu lukker jeg ned for min PC, min telefon, fjernsynet og afmelder Søndags Avisen og låser døren.
Så tænder jeg for det hele igen til jul og så har jeg bare at blive posistivt overrasket.
En noget frustrert snetræt kasserer melder pas
Magen til svage journalister der ikke turde spørge ind til SAAB. Til¨gengæld, er det da rart at vide for de amerikanske Billedeblads læsere, at vide at han ikke flytter, selv om han er blevet CEO. Han vil gerne blive ved sin famille. UHHHHHHH Breaking News og min bare R..
Nu lukker jeg ned for min PC, min telefon, fjernsynet og afmelder Søndags Avisen og låser døren.
Så tænder jeg for det hele igen til jul og så har jeg bare at blive posistivt overrasket.
En noget frustrert snetræt kasserer melder pas
Søren Bukdal Pedersen
Saab 9-3 SW 2008 1,8t Hirsch
+ konebil
+ konebil
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
ud over at deverse nyhedsmedier endnu endnu endnu en gang har været alt alt alt for hurtigt ude med rygter er jeg så den eneste der føler at det var lidt af en
SE MIG ...................................................................................................................................... SE MIG
SE MIG
SE MIG
SE MIG ...................................................................................................................................... SE MIG
SE MIG
SE MIGMvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- Søren-Bukdal-Pedersen
- EXTREME SAAB FREAK
Du rammer ham lige på kornet
Jeg har allerede lavet en hardkopi............Hm skal den hænges op ude i det fesne rum, eller skal jeg bare hænge den op på dartskiven med det samme
Du rammer ham lige på kornet
Jeg har allerede lavet en hardkopi............Hm skal den hænges op ude i det fesne rum, eller skal jeg bare hænge den op på dartskiven med det samme
Søren Bukdal Pedersen
+ konebil
+ konebil
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Har en anelse om hvad du mener Sven og skal vi ikke bare parkerer den der....
Ja magen til svage bladsmører der ikke tør spørge til saab eller måske nærmere manden med papiret der lige fik givet de 5 journalister der på forhånd havde indvilliget i ikke at spørge om lov til at sige noget.
Ja magen til svage bladsmører der ikke tør spørge til saab eller måske nærmere manden med papiret der lige fik givet de 5 journalister der på forhånd havde indvilliget i ikke at spørge om lov til at sige noget.
Mvh Casper medlem no. 501
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
man må sige at GM har vist sig hvem de egentlig er og hvad de står for

9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
- koldstart
- EXTREME SAAB FREAK
Var jeg CEO i det firma, kunne ikke 10 vilde heste få mig til at risikere noget som helst for en lille perifer svensk virksomhed. Det er da logik for burhøns, at han træder vande så længe som overhovedet muligt. Indtil den dag de sælger eller reelt likviderer har de jo blot endnu en hest at drive rundt i mangen i det store finanscirkus.
Han ville da være dum, hvis han lukker for en mulighed før den er 100% udtømt. Og det kan ingen klynkende europæer ændre så meget som en tomme på!
- Måske er det også derfor, at 200 amerikanske Saab-forhandlere har større gennemslagskraft end 5000 europæiske Saab-ejere
At vi så synes GM losser fækalier over dammen er vel dybest set vores eget problem
Tag ikke fejl... GM er et AMERIKANSK firma som plejer amerikanske interesser, har amerikanske aktier og bliver subsidieret af den amerikanske forbundsregering.BAAS skrev:man må sige at GM har vist sig hvem de egentlig er og hvad de står for
Var jeg CEO i det firma, kunne ikke 10 vilde heste få mig til at risikere noget som helst for en lille perifer svensk virksomhed. Det er da logik for burhøns, at han træder vande så længe som overhovedet muligt. Indtil den dag de sælger eller reelt likviderer har de jo blot endnu en hest at drive rundt i mangen i det store finanscirkus.
Han ville da være dum, hvis han lukker for en mulighed før den er 100% udtømt. Og det kan ingen klynkende europæer ændre så meget som en tomme på!
- Måske er det også derfor, at 200 amerikanske Saab-forhandlere har større gennemslagskraft end 5000 europæiske Saab-ejere
At vi så synes GM losser fækalier over dammen er vel dybest set vores eget problem
Koldstart
Saab 9-3 SS TiDS 2008
Saab 9-3 SS TiDS 2008
- ih514
- Kontakt:
Nu er det sjældent der går røg af en brand uden der er ild, men vi har set det før og derfor venter vi stadig som et lille barn der venter på juleaften der er så længe til vi kan trække champangen op eller tage en gravøl, men lad os nu bare ligge champangen på køl skulle det blive øl kan den da drikkes varm så kommer vi i den rette stemning.
- Kajo
- SAAB NET NYBEGYNDER
http://www.businessinsider.com/saab-dea ... ars-2010-1
håber det er rigtigt
håber det er rigtigt
SKD #367
- wittendorff
Det er osse på DI.seKajo skrev:tør ikke tro mine egne øjne:
håber det er rigtigt
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- Kajo
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kajo
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Johannesen
. Men det var vel hvad man kunne forvente efter Saabklubdanmarks demonstration foran den Amerikanske ambassade, det har utvivlsomt været en afgørende faktor i beslutningsprocessen.
Men hvad er det for en latterlig kommentar at komme med på sådan en glædes dag.
"På et pressemøde i dag sagde chefen for lastbilproducenten Scania, Leif Östling, at han vurderer at Saab de seneste årtier har kostet sine ejere omkring 4 milliarder euro, eller 30 milliarder kr., og at han ikke ville tage jobbet som topchef i Saab "selv for verdens højeste løn".
Med den indstilling, ville jeg aldrig ansætte ham i så meget som en slikbutik. Sådan en tosse.
Men hvad er det for en latterlig kommentar at komme med på sådan en glædes dag.
"På et pressemøde i dag sagde chefen for lastbilproducenten Scania, Leif Östling, at han vurderer at Saab de seneste årtier har kostet sine ejere omkring 4 milliarder euro, eller 30 milliarder kr., og at han ikke ville tage jobbet som topchef i Saab "selv for verdens højeste løn".
Med den indstilling, ville jeg aldrig ansætte ham i så meget som en slikbutik. Sådan en tosse.
Nuværende vogne i garagen:
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- FlorianAreiter
Det er godt nok en meget uproffessionelt bemærkning han kommer med!!
Men hold k*ft så glad jeg er, hvis nu det viser sig at det er rigtig og at der ikke fra GM' side ikke kommer nogle negative overraskelser.... Krydser fingerne igen og igen....[
"På et pressemøde i dag sagde chefen for lastbilproducenten Scania, Leif Östling, at han vurderer at Saab de seneste årtier har kostet sine ejere omkring 4 milliarder euro, eller 30 milliarder kr., og at han ikke ville tage jobbet som topchef i Saab "selv for verdens højeste løn
Det er godt nok en meget uproffessionelt bemærkning han kommer med!!
Men hold k*ft så glad jeg er, hvis nu det viser sig at det er rigtig og at der ikke fra GM' side ikke kommer nogle negative overraskelser.... Krydser fingerne igen og igen....[
Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!
tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
- 9000cset
- EXTREME SAAB FREAK
Uppdaterad 2010-01-26 18:31
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar ... 6%5C368946
Uppdaterad 2010-01-26 18:31
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar ... 6%5C368946
Min Saab-historie :Saab 900i 8v'86, Saab 9000i 2.0´86, Saab 900 T8 155´88,Saab 9000 2.3 T 200´94
Nu : Saab 900 T16 Cabrio ´90
Medlem nr. 419.
Nu : Saab 900 T16 Cabrio ´90
Medlem nr. 419.
- Anders_Kristensen
- SUPER SAAB FREAK
Holländsk tv-kanal om Saab-köpet: "Ingenting är underskrivet"
2010-01-26 18:39
Saab-friaren Spykers vd Victor Muller har enligt den nederländska tv-kanalen RTL strax efter klockan 18 sagt att ingenting ännu är underskrivet. I övrigt ska Muller ha hänvisat till den presskonferens som ska börja klockan 19.15 på Café Opera.
Holländsk tv-kanal om Saab-köpet: "Ingenting är underskrivet"
2010-01-26 18:39
Saab-friaren Spykers vd Victor Muller har enligt den nederländska tv-kanalen RTL strax efter klockan 18 sagt att ingenting ännu är underskrivet. I övrigt ska Muller ha hänvisat till den presskonferens som ska börja klockan 19.15 på Café Opera.
MVH Anders Kristensen
Imolarød 900i 16v 2.1 årg. 1993.
Imolarød 900i 16v 2.1 årg. 1993.
- wittendorff
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- Stoffer
http://www.saabsunited.com/ har 2 link til live sending af pressemødet kl 19.15..
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Her kan presse mødet ses http://www.nyhetskanalen.se/1.1470704/2 ... koper_saab
Mvh Casper medlem no. 501