http://www.business.dk/tech-mobil/blev- ... aktivister
Business.dk: Blev SAAB reddet af internet-aktivister?
Redaktør: Bestyrelsen
- Kristian
- SAAB FREAK
Tillykke til de aktive entusiaster. Noget godt har globaliseringen altså ført med sig... 
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Der er ingen tvivl om, at konvojerne, GM skældsordene og den generelt temmelig ophidsede stemning har gjort en forskel. Der er heller ingen tvivl om, at det vi her har været vidende til her, i sandhed er et skole eksempel på den frie presses indflydelse.Stort set alle de etablerede medier kastede sig frådende over historien om, at nu lukker SAAB, tog SE & Hør brillerne på og fjottede derudaf, med den ene mere uvidende artikel efter den anden og svælgede sig i Trollhättans kommende elendigheder, SAAB´s underskud de sidste 20 år og alle de dårligdomme der nu ellers kunne bankes op for. Men frirummet og talerørret Saabsunited.com holdt fast og rapporterede alle sagens facetter råt for usødet, hvilket betød, at folk lige pludselig havde adgang til alle sagens akter og nu kunne alle se, at GM reelt set var og er nogle griske s..n og hamrende ligeglade med alt og alle undtagen dem selv. Fra saabsunited.com blev der livligt rapporteret videre til de enkelte saabforums, så inden længe var nettet tæsket ind i en masse snak om at GM stinker og at de kunne tage deres biler og stikke dem skråt op.
Som jeg skrev for ikke så lang tid siden, at nu er det ved at gå op for dem (GM) , at de har stukket snitterne i en hvepserede. Denne hvepserede tror jeg er kommet bagpå GM bosserne og omfanget har helt sikkert rystet dem. Hvordan de så kan være så naive, at ignorerer det i så lang tid, når det tidligere er bevist, at den Amerikanske præsident mere eller mindre vandt det sidste valg via nettet, er mig en gåde. Men det er deres sag.
Mon ikke denne opstand vil blive studeret i mange år fremover, af både reklamebureauer, politikere og ledere i almindelighed og resultatet vil med garanti danne skole for, hvornår tiden er inde til at ligge sig om på ryggen og sige be be.
Som jeg skrev for ikke så lang tid siden, at nu er det ved at gå op for dem (GM) , at de har stukket snitterne i en hvepserede. Denne hvepserede tror jeg er kommet bagpå GM bosserne og omfanget har helt sikkert rystet dem. Hvordan de så kan være så naive, at ignorerer det i så lang tid, når det tidligere er bevist, at den Amerikanske præsident mere eller mindre vandt det sidste valg via nettet, er mig en gåde. Men det er deres sag.
Mon ikke denne opstand vil blive studeret i mange år fremover, af både reklamebureauer, politikere og ledere i almindelighed og resultatet vil med garanti danne skole for, hvornår tiden er inde til at ligge sig om på ryggen og sige be be.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Ja, jeg må jo nok sige at jeg ikke er helt uenig med dig johannesen.
Så ka de lære det...
Så ka de lære det...
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- khrisdk
- Webmaster
Ja jeg tror nu oss GM har lært noget nyt.
Det der kan undre er at der faktisk i 2001 er lavet en publikation af en professor i Marketing der prøver at definere "Brand Communities".
Lidt her:
http://www.brandchannel.com/features_ef ... ?pf_id=159
Saab er så et af de meget velvalgte eksempler på et helt specielt "Brand Community", med meget loyale og hjælpsomme fans
GM har åbenbart ikke lige læst den publikation, men mon ikke der dels kan komme nogle tilføjelser til begrebet "Brand Community", dels kan blive til lidt pensum for fremtidige Marketing folk hos GM.
Mvh
Det der kan undre er at der faktisk i 2001 er lavet en publikation af en professor i Marketing der prøver at definere "Brand Communities".
Lidt her:
http://www.brandchannel.com/features_ef ... ?pf_id=159
Saab er så et af de meget velvalgte eksempler på et helt specielt "Brand Community", med meget loyale og hjælpsomme fans
GM har åbenbart ikke lige læst den publikation, men mon ikke der dels kan komme nogle tilføjelser til begrebet "Brand Community", dels kan blive til lidt pensum for fremtidige Marketing folk hos GM.
Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- slyngborg
- Kontakt:
Ja nok har der været meget snak og oprør, men i sådan en hardcore tror jeg nu at GM har været ligeglad.
Når alt kommer til alt, vil alting i sidste ende handle om krone og øre eller Dollar og Euro - desværre.
Når alt kommer til alt, vil alting i sidste ende handle om krone og øre eller Dollar og Euro - desværre.
1983 OG900 T8 Projekt!
2001 9-3 SE Cab
2001 9-3 SE Cab
- Johannesen
, tillykke med den nye Avatar iøvrigt.
Min påstand er, at nettets egentlige styrke er en for diffus størrelse til, at det kan puttes i en let og overskuelig model som i dette tilfælde kan forstås af en ledelse. Endvidere er det meget svært at overskue omfanget af en given sag, indtil sagen for alvor eksploderer og bliver så stor at det er klart for enhver at der må handles. Fakta er at GM´s badwill barometer har været helt oppe i det røde felt og på vej ud af skala. Før internettet, var en badwill gryde som Saabsunited var katalysator for, meget svær at holde i kog. Idag er den selvforstærkende og kan koge over i løbet af et øjeblik. Som om det ikke var nok, så står det tillige til fri offentlig beskuelse i meget lang tid fremover og det kan og vil gøre meget ondt i pengepungen hos en virksomhed som GM. Første gang jeg så et eksempel på det, var lortealfa.dk. Da den sag først spirallerede ud af kontrol, lagde Alfa sig om på ryggen og skreg be be i dansk TV. Saabsunited sagen er blot mange mange mange gange større og mere eksplosiv, for reelt set anede ingen, hvad der ville ske hvis de lukkede butikken, hvordan ville folk reagerer?. Hvad hvis vi alle begyndte at kører rundt med et klistermærke som Edwins..? Forestil jer det, påklistret på siden af tusindvis, ja måske endda titusindvis af SAAB´er verden over og det skulle da ikke undre mig hvis mange Opel tilhængere ville følge trop. Det ville satme være en nitte for GM og gøre uendeligt meget nas de næste mange mange år og det vil i den grad være en udgift som ikke ville kunne kontrolleres. Med salget af SAAB har de dog stadig tingene under nogenlunde kontrol, gryden er ikke længere i kog og vores klistermærker bliver pillet af.
Men mon ikke en eller anden klog kode haj, hos google eller lign. kan sætte sig ned og skrive en stump kode som kan kortlægge, en virksomheds øjblikkelige badwill på nettet. Det må kunne lade sig gøre, for som det er nu, er det vist mere på gefühl og det er i den grad farligt. GM har endnu engang bevist at de er fastgroet i 60´erne. Hvis GM drev en hippiebutik, hvor de solgte bonhoveder, vandpiber og batik trøjer, så havde de den helt rigtige forretningsmodel.
Min påstand er, at nettets egentlige styrke er en for diffus størrelse til, at det kan puttes i en let og overskuelig model som i dette tilfælde kan forstås af en ledelse. Endvidere er det meget svært at overskue omfanget af en given sag, indtil sagen for alvor eksploderer og bliver så stor at det er klart for enhver at der må handles. Fakta er at GM´s badwill barometer har været helt oppe i det røde felt og på vej ud af skala. Før internettet, var en badwill gryde som Saabsunited var katalysator for, meget svær at holde i kog. Idag er den selvforstærkende og kan koge over i løbet af et øjeblik. Som om det ikke var nok, så står det tillige til fri offentlig beskuelse i meget lang tid fremover og det kan og vil gøre meget ondt i pengepungen hos en virksomhed som GM. Første gang jeg så et eksempel på det, var lortealfa.dk. Da den sag først spirallerede ud af kontrol, lagde Alfa sig om på ryggen og skreg be be i dansk TV. Saabsunited sagen er blot mange mange mange gange større og mere eksplosiv, for reelt set anede ingen, hvad der ville ske hvis de lukkede butikken, hvordan ville folk reagerer?. Hvad hvis vi alle begyndte at kører rundt med et klistermærke som Edwins..? Forestil jer det, påklistret på siden af tusindvis, ja måske endda titusindvis af SAAB´er verden over og det skulle da ikke undre mig hvis mange Opel tilhængere ville følge trop. Det ville satme være en nitte for GM og gøre uendeligt meget nas de næste mange mange år og det vil i den grad være en udgift som ikke ville kunne kontrolleres. Med salget af SAAB har de dog stadig tingene under nogenlunde kontrol, gryden er ikke længere i kog og vores klistermærker bliver pillet af.
Men mon ikke en eller anden klog kode haj, hos google eller lign. kan sætte sig ned og skrive en stump kode som kan kortlægge, en virksomheds øjblikkelige badwill på nettet. Det må kunne lade sig gøre, for som det er nu, er det vist mere på gefühl og det er i den grad farligt. GM har endnu engang bevist at de er fastgroet i 60´erne. Hvis GM drev en hippiebutik, hvor de solgte bonhoveder, vandpiber og batik trøjer, så havde de den helt rigtige forretningsmodel.
Nuværende vogne i garagen:
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
GM er så ligeglade med hvad Europa (de mange saab ejere) mener... salget af alle de der dollargrin fra caddilac, chrysler, dodge osv FLOPPER så meget her i Europa så man tror det er løgn... Designmæssigt er de ret grimme, store og ekstremt tørstige.....
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Jeg tror måske heller ikke at GM tager ved lære af det der er sket de sidste par måneder, men hvad skidt, det kan ikke bringe mit pis i kog.
Gm er færdige med SAAB, og har ikke den indflydelse på mærket længere.
Så de må for min skyld gerne lave "pimp my ride" kloner de næste 10 år, før de ryger totalt på røven.
Gm er færdige med SAAB, og har ikke den indflydelse på mærket længere.
Så de må for min skyld gerne lave "pimp my ride" kloner de næste 10 år, før de ryger totalt på røven.
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Johannesen, det var sgu et fedt vers du dér skrev.
Nu er den umiddelbare krise ovre, men hvis Spyker ikke havde blandet sig ville SAAB have været historie. Og det havde raget GM en høstblomst.
Stickeren bliver siddende på bilen, fakta har ikke ændret sig. Dog som tidligere skrevet har jeg modereret mig og har således pillet Fuck GM af og har erstattet det med den lidt mere kryptiske model, som man skal være SAAB insider for at forstå. De to langhårede tog anstød af den gamle sticker. Ikke af budskabet, men af F-ordet.

BAAS, tak for Gif-ørleren, som laver svensk pizza. Den kan både bruges i GM-sammenhæng og når jeg på sædvanlig diplomatisk og saglig vis blander mig i ækelmotordebatten.
Nu er den umiddelbare krise ovre, men hvis Spyker ikke havde blandet sig ville SAAB have været historie. Og det havde raget GM en høstblomst.
Stickeren bliver siddende på bilen, fakta har ikke ændret sig. Dog som tidligere skrevet har jeg modereret mig og har således pillet Fuck GM af og har erstattet det med den lidt mere kryptiske model, som man skal være SAAB insider for at forstå. De to langhårede tog anstød af den gamle sticker. Ikke af budskabet, men af F-ordet.

BAAS, tak for Gif-ørleren, som laver svensk pizza. Den kan både bruges i GM-sammenhæng og når jeg på sædvanlig diplomatisk og saglig vis blander mig i ækelmotordebatten.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Kan I huske vores diskussion om vi skulle deltage i denne hetz mod GM?
Vandene var delte, men dette viser bare, at det er nye tider... Go'mor'n Ed!
Jo, jeg mener at det hjalp med e-mails til Big Ed, Bumper Stickers, konvojer etc.
Hver eneste dag blev flere og flere medier opmærksomme på aktionen!
Hver dag havde nye artikler og nye events!
Men, hvad med GM's store markedsfremstød for Caddilac i Europa? Hvem lagde mærke til det?
Det er surt når ens markedsførings-$ drukner i anti-kampanger!
Nu kom GM i det mindste fra det med aktier i Saab og pacificerede anti-GM-sælgere.
Går det galt nu, så er det ikke GMs skyld...
GM har sikkert også lært noget om at Saab er en folkelig bil, med sjæl og kvaliteter.
Nu kan vi bare glæde os til at se modeller igen, der er rigtige Saab'er!
Kan I huske vores diskussion om vi skulle deltage i denne hetz mod GM?
Vandene var delte, men dette viser bare, at det er nye tider... Go'mor'n Ed!
Jo, jeg mener at det hjalp med e-mails til Big Ed, Bumper Stickers, konvojer etc.
Hver eneste dag blev flere og flere medier opmærksomme på aktionen!
Hver dag havde nye artikler og nye events!
Men, hvad med GM's store markedsfremstød for Caddilac i Europa? Hvem lagde mærke til det?
Det er surt når ens markedsførings-$ drukner i anti-kampanger!
Nu kom GM i det mindste fra det med aktier i Saab og pacificerede anti-GM-sælgere.
Går det galt nu, så er det ikke GMs skyld...
GM har sikkert også lært noget om at Saab er en folkelig bil, med sjæl og kvaliteter.
Nu kan vi bare glæde os til at se modeller igen, der er rigtige Saab'er!
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!