Hej
Hvis nogen ikke skulle vide det er det idag at Spyker har holdt sit bestyrelsesmøde og omkonstrueret firmaet til at være uden Russere, samt godkendt det nye Saab-Spyker.
Det burde så også være en selvfølge.
Men idag er også dagen hvor den Svenske stat har meddelt at de har godkendt lånegarantierne.
Link her:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ma ... 255481.svd
Og dagens sidste link er så til EIB hvor de meddeler at de har godkendt lånet:
http://www.eib.org/about/news/eib-loan-to-saab.htm
Indholdet:
The EIB has confirmed the authorisation to conclude the EUR 400 m loan to SAAB Automobile AB in accordance with the terms and conditions approved by the Board of Directors on 21 October 2009 and to conclude the guarantee agreement with the Swedish National Debt Office, as the loan is subject to a state guarantee which the Swedisch Government approved on 26 January 2010. The EU Commission approved the Swedish state-guarantee for the Bank's loan to SAAB on 8 February 2010.
Mon så ikke der er klar til afslutning af handlen på mandag?
Mvh
Godkendelser
Redaktør: Bestyrelsen
- khrisdk
- Webmaster
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Nøøj, så lyder det som om, at der snart ikke er noget, der kan gå galt
Jeg må jo indrømme, at jeg var (er måske stadig lidt) bange for en gentagelse af Königsegg-handlen eller manglen på samme...
Jeg må jo indrømme, at jeg var (er måske stadig lidt) bange for en gentagelse af Königsegg-handlen eller manglen på samme...
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- tljsaab1
- EXTREME SAAB FREAK
Ja man tør ikke helt tro det, men det virker som om de er kommet noget længere end da
planen var med "kongeægget". Men nu hører jeg ikke så meget pis fra mine kollegaer mere......men de kører også toyota...
planen var med "kongeægget". Men nu hører jeg ikke så meget pis fra mine kollegaer mere......men de kører også toyota...
Thomas
900 t16 my 85
900 t16 my 85
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Det lyder uden sammenligning betydeligt mere seriøst denne gang. Især det faktum, at russerne er købt ud for at imødegå GM´s krav omkring overtagelsen. Det er vel ikke noget, man bare lige gør...?
Det bliver under alle omstændigheder yderst interessant at følge med i, hvad der reelt kommer ud af alt dette samt hvilke og hvor mange modeller, vi kommer til at se fremover
/Henrik
Det bliver under alle omstændigheder yderst interessant at følge med i, hvad der reelt kommer ud af alt dette samt hvilke og hvor mange modeller, vi kommer til at se fremover
/Henrik
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Hvad bedre er, at det også forlyder at de taler om flere modeller... og hybrid udgaven ser rigtig spændende ud...
(Altså ikke så "spændende" som en Toyota Pray-us!)
Re: Godkendelser
Så Så... små slag nu... man skal ikke undervurderer Toyota... de er jo ikke sådan at stoppe! :sunglassestljsaab1 skrev: Men nu hører jeg ikke så meget pis fra mine kollegaer mere......men de kører også toyota...
Hvad bedre er, at det også forlyder at de taler om flere modeller... og hybrid udgaven ser rigtig spændende ud...
(Altså ikke så "spændende" som en Toyota Pray-us!)
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Seneste nyt fra Victor http://ttela.se/ekonomi/ttekonomi/1.741 ... snart-ihop
Han regner med at kunne holde presse møde i morgen med information om at købet er gennemført og første betaling er sendt afsted til GM.

Han regner med at kunne holde presse møde i morgen med information om at købet er gennemført og første betaling er sendt afsted til GM.
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- khrisdk
- Webmaster
Og så til den der ikke har opdaget det endnu:
Officiel pressemeddelelse fra Saab-Spyker:
* Spyker Cars finalizes deal over the purchase of Saab Automobile
* Transfer of ownership has taken place
* Saab exits liquidation and the management are back in control
* Transaction signals the start of an exciting new era for Saab
* Saab and Spyker to operate under parent company Spyker Cars N.V.
Trollhättan. Spyker Cars N.V. today confirmed it has finalized the deal with General Motors Company to purchase Saab Automobile AB. The transfer of ownership took place at (around 5pm) on February 23. Prior to the close of the deal Saab exited liquidation and control was reinstated to Jan Åke Jonsson, Saab Automobile's CEO, and his management team. Going forward Saab Automobile and Spyker Cars will operate as sister companies under the umbrella of the Amsterdam Euronext listed parent company Spyker Cars N.V. (Ticker symbol:SPYKR). This transaction secures the future of Saab Automobile and signals the start of an exciting new era for the iconic brand.
Victor Muller, CEO of Spyker Cars NV said: "We are delighted - Saab's future is now secure." He continued: "From today we will be concentrating all of our efforts into reviving Saab and transforming it into a sustainable and profitable company with the confidence to be bold. We will reinforce the emotional experience between Saab drivers and their cars and we will focus on Saab's historical strengths in the fields of independent thinking, aircraft heritage, ecological performance and motorsport.
"Through this acquisition we add approximately 15 euros per share in equity and 60 euros of assets. With a well funded business plan in place we are looking forward to working with Saab's management on the realization of that plan and bringing exciting new products to our customers. Real Saabs, Saab Saabs"
Jan Åke Jonsson, CEO of Saab Automobile AB said: "Today's announcement is great for Saab's customers, dealers, suppliers and employees around the globe, the level of passion and support shown to Saab over recent months has been remarkable and this does bode well for the future. Now we aim to get back to the execution of our business plan, starting with the introduction of the new 9-5 later this year, and with the continued support of our employees and business partners I am confident we will succeed."
"This transaction represents the successful outcome of months of hard work and intense negotiations, all aimed at securing a sustainable future for this unique brand, and we are pleased with the positive outcome," said John Smith, GM vice president for corporate planning and alliances. "This is a great day for Saab employees, dealers and suppliers, and a great day for millions of Saab customers and fans worldwide."
Den korte udgave: Handlen er gennemført og underskrevet
Mvh
Officiel pressemeddelelse fra Saab-Spyker:
* Spyker Cars finalizes deal over the purchase of Saab Automobile
* Transfer of ownership has taken place
* Saab exits liquidation and the management are back in control
* Transaction signals the start of an exciting new era for Saab
* Saab and Spyker to operate under parent company Spyker Cars N.V.
Trollhättan. Spyker Cars N.V. today confirmed it has finalized the deal with General Motors Company to purchase Saab Automobile AB. The transfer of ownership took place at (around 5pm) on February 23. Prior to the close of the deal Saab exited liquidation and control was reinstated to Jan Åke Jonsson, Saab Automobile's CEO, and his management team. Going forward Saab Automobile and Spyker Cars will operate as sister companies under the umbrella of the Amsterdam Euronext listed parent company Spyker Cars N.V. (Ticker symbol:SPYKR). This transaction secures the future of Saab Automobile and signals the start of an exciting new era for the iconic brand.
Victor Muller, CEO of Spyker Cars NV said: "We are delighted - Saab's future is now secure." He continued: "From today we will be concentrating all of our efforts into reviving Saab and transforming it into a sustainable and profitable company with the confidence to be bold. We will reinforce the emotional experience between Saab drivers and their cars and we will focus on Saab's historical strengths in the fields of independent thinking, aircraft heritage, ecological performance and motorsport.
"Through this acquisition we add approximately 15 euros per share in equity and 60 euros of assets. With a well funded business plan in place we are looking forward to working with Saab's management on the realization of that plan and bringing exciting new products to our customers. Real Saabs, Saab Saabs"
Jan Åke Jonsson, CEO of Saab Automobile AB said: "Today's announcement is great for Saab's customers, dealers, suppliers and employees around the globe, the level of passion and support shown to Saab over recent months has been remarkable and this does bode well for the future. Now we aim to get back to the execution of our business plan, starting with the introduction of the new 9-5 later this year, and with the continued support of our employees and business partners I am confident we will succeed."
"This transaction represents the successful outcome of months of hard work and intense negotiations, all aimed at securing a sustainable future for this unique brand, and we are pleased with the positive outcome," said John Smith, GM vice president for corporate planning and alliances. "This is a great day for Saab employees, dealers and suppliers, and a great day for millions of Saab customers and fans worldwide."
Den korte udgave: Handlen er gennemført og underskrevet
Mvh
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- koldstart
- EXTREME SAAB FREAK
Hvad skal vi nu klynke over?
Forslag:
- Prisen på en ny Saab er for høj?
- kvaliteten på de nye Saab-biler halter?
- Hvorfor skal det være så dyrt at reparere en Saab?
- Min Saab forstår mig ikke?
- Min kone forstår ikke min Saab?
- Min kone er løbet bort med min Saab?
nåe-nej. . . Alt det her (måske bortset fra sidste forslag) gør vi jo allerede
Hvad skal vi nu klynke over?
Forslag:
- Prisen på en ny Saab er for høj?
- kvaliteten på de nye Saab-biler halter?
- Hvorfor skal det være så dyrt at reparere en Saab?
- Min Saab forstår mig ikke?
- Min kone forstår ikke min Saab?
- Min kone er løbet bort med min Saab?
nåe-nej. . . Alt det her (måske bortset fra sidste forslag) gør vi jo allerede
Koldstart
Saab 9-3 SS TiDS 2008
Saab 9-3 SS TiDS 2008
- khrisdk
- Webmaster
Vi venter bare lige lidt og så læser vi DI.se..
De er altid gode for et par underlødige forslag til klynk og katastrofe
Vi venter bare lige lidt og så læser vi DI.se..
De er altid gode for et par underlødige forslag til klynk og katastrofe
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Ja så kan vi vel langt om længe ånde lettet op, trække vejret og hejse flaget. Satme godt gået af VM, at købe en biks som SAAB på ca. 4 mdr. Bare det at købe noget som helst fra GM er en mandfolkepræstation i sig selv.
Ja DI.se ser sku spøgelser alle vegne, de skal nok komme med deres dommedagsprofetier. Jeg gætter på, at de har en hel afdeling der ikke laver andet end, at skrive dystopiske nekrologer og male fanden på væggen.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475