I 2009 købte jeg en Saab 9-5, som jeg er meget glad for, efterfølgende har jeg undersøgt flere forskellige mulihgeder for tuning, i den forbindelse søger jeg assistance til valg heraf, samt hjælp / råd til andre småting.
- Skal jeg vælge et Maptun eller BSR system, og i givet fald hvorfor.
- Er der mærkbar forskel på om man vælger et sænkningssæt med (kun fjedre) eller (fjedre og støddæmpere) i forhold til prisforskellen - fabrikat ???.
- Hvad hedder det lydsystem som har dybere/bedre lyd end det der er standard monteret - bånd og CD system.
- Er der medlemmer der har et sæt originale 17" alu fælge til salg, gerne uden dæk ???.
Bilen er fra 2004 - kombi med 5 døre - 2.0t :
Nyt medlem søger gode råd fra gamle rotter
Redaktør: Bestyrelsen
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Re: Nyt medlem søger gode råd fra gamle rotter
Hej Esbenmeyer, og velkommen til siden.
De ting du efterspørger, er der blevet skrevet mange ting om, og jeg selv er ikke en 9-5 haj endnu, så mit råd er at søge lidt på de forskellige emner herinde.
Jeg er ret sikker på at du finder svar på mange af dine spørgsmål.
mht fælge, så kig ind under "sælges", der er måske nogen der har dem liggende der.
mvh. Sven
De ting du efterspørger, er der blevet skrevet mange ting om, og jeg selv er ikke en 9-5 haj endnu, så mit råd er at søge lidt på de forskellige emner herinde.
Jeg er ret sikker på at du finder svar på mange af dine spørgsmål.
mht fælge, så kig ind under "sælges", der er måske nogen der har dem liggende der.
mvh. Sven
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Re: Nyt medlem søger gode råd fra gamle rotter
Jeg kan svare på nogle af dine spørgsmål:
Hvis du ønsker en super-fast undervogn, er det en god ide at skifter diverse bøsninger til såkaldte Power-flex. Sænkningen gør det ikke i sig selv. Et bedre anlæg hedder AS3 og kræver en del ombygning, idet det er med separat effektforstærker. 17'' fælgene kan du finde i massevis i Sverige (www.blocket.se). Selv ville jeg vælge en BSR-tuning, da jeg har læst meget godt om det til SAAB.
Hvis du ønsker en super-fast undervogn, er det en god ide at skifter diverse bøsninger til såkaldte Power-flex. Sænkningen gør det ikke i sig selv. Et bedre anlæg hedder AS3 og kræver en del ombygning, idet det er med separat effektforstærker. 17'' fælgene kan du finde i massevis i Sverige (www.blocket.se). Selv ville jeg vælge en BSR-tuning, da jeg har læst meget godt om det til SAAB.
SAAB hilsner,
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
- hjulebaek
- SUPER SAAB FREAK
Hej Esbenmeyer
Jeg har et sæt 17" alufælge med rigtig gode dæk
7 x 17
Type 9-5 Aero fælg
alu 28
Mvh.
hjulebaek
send en mail hvis du er interesseret
hjulebaek@larsen.mail.dk
Jeg har et sæt 17" alufælge med rigtig gode dæk