Har været ved at sætte nye højtalere i bag i min 96 NG900 cab..
Og nu virker kalechen ikke mere..
Jeg kan godt få selve kalechen til at køre op og ned, hvis jeg manuelt åbner plastic dækslet der lukker over kalechen..
Men selve dækslet kan jeg ikke få til at køre.. Den melder bare inspekter suffletten.
Automat åbningen af bagklappen virker heller ikke længere, så jeg tænker at det måske er strøm der mangler deromme.. Men hvor skal jeg kigge.. Jeg har tjekket alle sikringer, og syntes heller ikke jeg kan se nogle ledninger/stik jeg har skilt ad..
Håber der er nogen der har nogle ideer..???
NG900 kaleche problemer
Redaktør: Bestyrelsen
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Kan du åbne bagsmækken med nøglen/fjernbet.? Det kan måske være posen til kalechen, der driller. Der sidder nogle sensorer derinde, der giver alarmen "check kaleche". Det har drillet mig på min NG900 Cab.
SAAB hilsner,
Henrik Fugmann
Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Henrik Fugmann
- dukeofdenmark
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg er kommet i bagerummet.. Måtte kravle gennem skilemmen 
Er det de 2 sensorer der sidder i bunden af posen.. Og skal de være åbne eller lukkede..???
Er det de 2 sensorer der sidder i bunden af posen.. Og skal de være åbne eller lukkede..???
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Hvis ikke kalecheposen er rettet helt ud med max plads til kalechen, vil den blokere for at kalechemekanikken kører. MAO: Når man har kalechen oppe, er et muligt at fylde sit bagagerum max og presse posen sammen, men det bokerer naturlivis for at kalechen kan køres ned.
Jeg går ud fra, at kalechen er oppe p.t.?!?!
Jeg går ud fra, at kalechen er oppe p.t.?!?!
SAAB hilsner,
Henrik Fugmann
Henrik Fugmann
- dukeofdenmark
- SAAB NET NYBEGYNDER
Nej, den er nede.
Jeg har prøvet at køre den op og ned manuelt, men den kan ikke låses oppe eller nede. og så syntes jeg det var bedst den var nede..
Jeg har været inde og kigge ved motoren der sidder i bag til at trække dækslet, som jeg nu har fundet ud af hedder tonneau cover. Men der ser ikke ud til at være nogle kabler, eller andet der ikke sidder som det skal.
Jeg har siddet det halve af natten på nettet og ledt ldit rundt, og der fandt jeg dette..
Så jeg er nok nødt til at køre på værksted, eller hvad..?????
Jeg har prøvet at køre den op og ned manuelt, men den kan ikke låses oppe eller nede. og så syntes jeg det var bedst den var nede..
Jeg har været inde og kigge ved motoren der sidder i bag til at trække dækslet, som jeg nu har fundet ud af hedder tonneau cover. Men der ser ikke ud til at være nogle kabler, eller andet der ikke sidder som det skal.
Jeg har siddet det halve af natten på nettet og ledt ldit rundt, og der fandt jeg dette..
Det lyder som de problemer jeg har..When you get a code stored in the soft top computer it will not let you open the trunck and the car has a completely electric top and when you replace a motor you need to retime the whole system with a tech two or it will never work right,
Så jeg er nok nødt til at køre på værksted, eller hvad..?????
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Som jeg ved det, og det er ikke meget om SAABer fra efter '93, køres kludemekanismus på de nyere med gearmotorer, modsat min gamle raket, som er hydraulisk opereret.
Så Duke, at dømme efter teksten du vedlægger, skal der en Tech II tester til, for reset af systemet.
Så Duke, at dømme efter teksten du vedlægger, skal der en Tech II tester til, for reset af systemet.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- dukeofdenmark
- SAAB NET NYBEGYNDER