To flotte CABs
http://www.bilzonen.dk/find-din-bil/bru ... 8-t-linear
Flot og clean skandinavisk kvalitet
http://www2.jaguarhouse.dk/jaguarhouse/ ... jsp?id=223
Klasse engelsk herre slæde...
Bilens historie
Den allersidste model af denne klassiker.Bilen har med garanti og original service og historie kun kørt 90.000 km. ( 58.000 Miles). Kørt i Californien, men ikke bleget af solen ( altid stået inde). Ikke en ridse eller mindste patina i interiør. Dens lige findes ikke. Kan levers med runde lygter
Hvilken en er den flotteste ??
9-3 cab eller Jag XJS cab ??
Redaktør: Bestyrelsen
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
jaggen er uden V12 og så er den aldeles for dyr.... de må have overset at det er finanskrise nu
viking skrev:To flotte CABs
http://www.bilzonen.dk/find-din-bil/bru ... 8-t-linear
Flot og clean skandinavisk kvalitet
http://www2.jaguarhouse.dk/jaguarhouse/ ... jsp?id=223
Klasse engelsk herre slæde...
Bilens historie
Den allersidste model af denne klassiker.Bilen har med garanti og original service og historie kun kørt 90.000 km. ( 58.000 Miles). Kørt i Californien, men ikke bleget af solen ( altid stået inde). Ikke en ridse eller mindste patina i interiør. Dens lige findes ikke. Kan levers med runde lygter
Hvilken en er den flotteste ??
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Jag V12 skal man holde sig fra, med mindre man har spagetti arme eller er CEO for Shell
V12 trækker ikke bedre end en række 6. Det er kun i tanken den trækker meget bedre
Ellers er der tag modellen til næsten halv pris...
http://www.bilzonen.dk/annonce-galleri? ... tedimage=3
Til liebhaver sommer bil ville jeg nok vælge XJS, til hverdags kørsel er Saab klart at foretrække...
V12 trækker ikke bedre end en række 6. Det er kun i tanken den trækker meget bedre
Ellers er der tag modellen til næsten halv pris...
http://www.bilzonen.dk/annonce-galleri? ... tedimage=3
Til liebhaver sommer bil ville jeg nok vælge XJS, til hverdags kørsel er Saab klart at foretrække...
- Jensen
- Administrator
Re: 9-3 cab eller Jag XJS cab ??
Så kan du køre ca. 10.000 km før motoren skal hovedrenoveres (og der er ikke en joke)viking skrev:.Bilen har med garanti og original service og historie kun kørt 90.000 km. ( 58.000 Miles).
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- viking

Jeg kender en del der har ejet XJS og de har kørt 300-400kkm i dem uden det store ("engine rebuild") MEN det kræver service , super olie og ikke bare pedalen i bund med kold motor...
MEN der er nogle TRIX mht. gamle Jags
Hvis man har et firma og køber den som firma reg. bil. Betaler man årligt skat af bilen efter brugt prisen mv.. eks. værdi 200kkr
Så det er et meget brugt trix at købe en eks. 200kkr Jag...og så afsted til England og gennemgribende ombygge den. Rette de fejl fabrikken begik
Det er en reparation og det giver fuld skatte fradrag for firmaet uden af man selv skal betale skat at reppen...
og vola: En 400kkr bil der er forbedret på alle kanter til 200kkr beskatning juhuuuuuuuu
http://www.kwecars.com/
MEN der er nogle TRIX mht. gamle Jags
Hvis man har et firma og køber den som firma reg. bil. Betaler man årligt skat af bilen efter brugt prisen mv.. eks. værdi 200kkr
Så det er et meget brugt trix at købe en eks. 200kkr Jag...og så afsted til England og gennemgribende ombygge den. Rette de fejl fabrikken begik
Det er en reparation og det giver fuld skatte fradrag for firmaet uden af man selv skal betale skat at reppen...
og vola: En 400kkr bil der er forbedret på alle kanter til 200kkr beskatning juhuuuuuuuu
- SA22
- ULTRA SAAB FREAK
Skrevet: den 12. Dec 2010 - 21:44
--------------------------------------------------------------------------------
Jag V12 skal man holde sig fra, med mindre man har spagetti arme eller er CEO for Shell"
Nu er det jo også en 6'er. Derudover har V12'eren verdens fedeste lyd og labreste motorgang.
Det er modsætningsfyldt at ville købe "legetøj" og samtidig bekymre sig om benzinforbrug.
Iøvrigt mener jeg, at Jag'en er den flotteste. Farven er måske en anelse hidsig, men designet er i top og meget klassisk. Helt på linje med andre berømmede designklassikere som Aston Martin DBS og Audi TT. En anelse under E-typen, men flot alligevel
Skrevet: den 12. Dec 2010 - 21:44
--------------------------------------------------------------------------------
Jag V12 skal man holde sig fra, med mindre man har spagetti arme eller er CEO for Shell"
Nu er det jo også en 6'er. Derudover har V12'eren verdens fedeste lyd og labreste motorgang.
Det er modsætningsfyldt at ville købe "legetøj" og samtidig bekymre sig om benzinforbrug.
Iøvrigt mener jeg, at Jag'en er den flotteste. Farven er måske en anelse hidsig, men designet er i top og meget klassisk. Helt på linje med andre berømmede designklassikere som Aston Martin DBS og Audi TT. En anelse under E-typen, men flot alligevel
- Jensen
- Administrator
Den har jo ikke udstrålingen som en E-type (som aldrig rigtigt har sagt mig noget), men jeg kan faktisk godt lide designet på XJS.
Men jeg kunne ikke drømme om at eje en med mindre den har fået denne tur:
http://www.youtube.com/watch?v=FUUaaIuo2eQ
Man kunne også give den denne her tur: http://www.youtube.com/watch?v=YJkq71fVfYo
MVH Mads
Men jeg kunne ikke drømme om at eje en med mindre den har fået denne tur:
http://www.youtube.com/watch?v=FUUaaIuo2eQ
Man kunne også give den denne her tur: http://www.youtube.com/watch?v=YJkq71fVfYo
MVH Mads
- viking

Jensen: Har du prøvet at kører en tur i en XJS ??
Jeg har været bosiddende i England og der var de ret almindelige... Den gang kostede benzen 3,5 kr/l sidst i 80erne
XJS er virkelig nice. Stærk, bred og lav. V12 trækker som et MY lokomotiv, 4,0 trække bare nice rent og stærkt, hele vejen og rent...
Det er en super lækker slæde. Den har en sports cruiser kvalitet hvor saab slet ikke kan være med.
og nej den behøver ikke 1000HK og en affjedring der kun har en vandring på 10mm. Den er ret effektiv i std. opsætningen....
Jeg kan bedre li designet på de sene XJS end på E-type med ståltag. ( E-type med ståltage er væmmelig , i CAB er den nice.) MEEEN E-type er gammeldaws på den besværlige måde...
Største problem med XJS: rust, rust, rust og lidt mekanik V12 : sat"#s tørst...
Jeg har været bosiddende i England og der var de ret almindelige... Den gang kostede benzen 3,5 kr/l sidst i 80erne
XJS er virkelig nice. Stærk, bred og lav. V12 trækker som et MY lokomotiv, 4,0 trække bare nice rent og stærkt, hele vejen og rent...
Det er en super lækker slæde. Den har en sports cruiser kvalitet hvor saab slet ikke kan være med.
og nej den behøver ikke 1000HK og en affjedring der kun har en vandring på 10mm. Den er ret effektiv i std. opsætningen....
Jeg kan bedre li designet på de sene XJS end på E-type med ståltag. ( E-type med ståltage er væmmelig , i CAB er den nice.) MEEEN E-type er gammeldaws på den besværlige måde...
Største problem med XJS: rust, rust, rust og lidt mekanik V12 : sat"#s tørst...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking

Art Personbil
Mærke JAGUAR
Model XJS
Typebetegnelse CABRIOLET
Registreret 1. gang 31-12-1993
Karosseri type CABRIOLET
Motor, cylindre 6
Motor, volumen (cc) 4000
Motor, ydelse (hk) 222
Drivkraft B 9,4
Kørte (km) 87000
Ekspeditionsdato 05-10-2010
Værdiansat pr. 2010-10-05
Oprindelig nypris inkl. afgift (kr.) 1130000,00
Afgiftspligtig værdi (kr.) 77180,00
Handelspris inkl. afgift (kr.) 205000,00
Registreringsafgift (kr.) 127820,00
Jaguar house har sat prisen for råbilen til 388-128=260 minus fortj... Det har den IKKE kostet inkl MOMS og told !!!!
Art Personbil
Mærke JAGUAR
Model XJS
Typebetegnelse CABRIOLET
Registreret 1. gang 31-12-1993
Karosseri type CABRIOLET
Motor, cylindre 6
Motor, volumen (cc) 4000
Motor, ydelse (hk) 222
Drivkraft B 9,4
Kørte (km) 87000
Ekspeditionsdato 05-10-2010
Værdiansat pr. 2010-10-05
Oprindelig nypris inkl. afgift (kr.) 1130000,00
Afgiftspligtig værdi (kr.) 77180,00
Handelspris inkl. afgift (kr.) 205000,00
Registreringsafgift (kr.) 127820,00
Jaguar house har sat prisen for råbilen til 388-128=260 minus fortj... Det har den IKKE kostet inkl MOMS og told !!!!
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking

http://www.dyna.co.za/cars/Jaguar_65_E_ ... _ss011.jpg
http://www.classiccarhireworld.com/imag ... d_1247.jpg
Døm selv.
(min mening: E type coupe ligner en strømlinet finger med en byld på , hvor i mod CAB modellen er super line og nice)
http://www.classiccarhireworld.com/imag ... d_1247.jpg
Døm selv.
(min mening: E type coupe ligner en strømlinet finger med en byld på , hvor i mod CAB modellen er super line og nice)
- Jensen
- Administrator
Når man nu 1000 gange har hørt at der er det er noger forfærdeligt skrammel, og at det bryder ned for et godt ord, begynder man med tiden at tro på det.
Til gengæld har Englænderne altid været gode til at lave køreengenskaber, til tider på trods af kontsruktionen, så derfor har Englændere stadig en vis appeal overfor mig.
Jeg går med en hemmelig drøm om at engang købe en Austin Allegro (som flere gange er blevet dømt som verdens værste bil) og sætte den i stand lidt som de gør hos disse www.kwecars.com og se om ikke det skulle være muligt at få en fornuftig bil ud af den. Det er jo i bund og grund småting der gør at den har fået ry for at være så upålidelig, da den i sin grundkonstruktion jo er ganske tilforladelig og moderne opbygget.
MVH Mads
Nej jeg har kun et overfladisk kendskab til Engelske biler, og en masse fordomme, som klippet fra Top Gear kun er med til at underbygge.Viking skrev:Jensen: Har du prøvet at kører en tur i en XJS ??
Når man nu 1000 gange har hørt at der er det er noger forfærdeligt skrammel, og at det bryder ned for et godt ord, begynder man med tiden at tro på det.
Til gengæld har Englænderne altid været gode til at lave køreengenskaber, til tider på trods af kontsruktionen, så derfor har Englændere stadig en vis appeal overfor mig.
Jeg går med en hemmelig drøm om at engang købe en Austin Allegro (som flere gange er blevet dømt som verdens værste bil) og sætte den i stand lidt som de gør hos disse www.kwecars.com og se om ikke det skulle være muligt at få en fornuftig bil ud af den. Det er jo i bund og grund småting der gør at den har fået ry for at være så upålidelig, da den i sin grundkonstruktion jo er ganske tilforladelig og moderne opbygget.
MVH Mads
- viking

Jensen du vil blive vildt overrasket, en passet XJS ruller sublimt der er riv i dem..
Hvis man kun lytter til hvad andre siger er man altid bagerst i køen
Ude blandt folket: En Saab er en langsom tung morfar vogn "vi ved bedre
"
Hvis man kun lytter til hvad andre siger er man altid bagerst i køen
Ude blandt folket: En Saab er en langsom tung morfar vogn "vi ved bedre
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking

Til DFJ: Jeg ville vælge skotsk læder ....
Det sidder nemlig både i en Jag og en Saab
De sidste årgange af XJS er mekaniske de bedste....
V12 lyder fantastisk, med gud fader et motorrum. Batteriet har egen blæse køler så det ikke koger pga. den gigantiske varme fra 5km/l
Dvs en Jag V12 brænder 6,6 MJ/km
Det vil give mega varme i komfuret !!! En Saab brænder 2,3 MJ/km
Det sidder nemlig både i en Jag og en Saab
De sidste årgange af XJS er mekaniske de bedste....
V12 lyder fantastisk, med gud fader et motorrum. Batteriet har egen blæse køler så det ikke koger pga. den gigantiske varme fra 5km/l
Dvs en Jag V12 brænder 6,6 MJ/km
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- maaløe
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg har både Saab og en Jaguar XJ40 - 4,0. Samme motor som i den flotte røde XJS.
Min XJ har gået næsten 300 K km, og kører fantastisk. Jeg har kørt ca 60.000 km i den uden problemer. Jeg har skiftet batteri, bremser og dæk - intet andet. Det er kørsel på første klasse til discountpris.
XJS´eren som du har kigget på, ser ud til at være i en stand, som meget sjældent ses.
På den anden side er der noget trygt og godt ved en Saab - Det ved man jo hvad er...
Mig ? Jeg ville gå efter Jaguaren.....
Nu står jeg sikkert til klaps i dette forum
Mvh. Troels
Min XJ har gået næsten 300 K km, og kører fantastisk. Jeg har kørt ca 60.000 km i den uden problemer. Jeg har skiftet batteri, bremser og dæk - intet andet. Det er kørsel på første klasse til discountpris.
XJS´eren som du har kigget på, ser ud til at være i en stand, som meget sjældent ses.
På den anden side er der noget trygt og godt ved en Saab - Det ved man jo hvad er...
Mig ? Jeg ville gå efter Jaguaren.....
Nu står jeg sikkert til klaps i dette forum
Mvh. Troels
- viking

Jeg var egentligt ude efter en wagon med træk. De koster 250kkr så var der den fine cab til 315, meget tæt på, langt mere sjov og ikke så praktisk. Så fik jeg øje på XJS-en
Det har altid været min store drøm. Da jeg var bosiddende i England var der ikke tid til noget sådanne "pjat"...
Men det er en sommer bil.
Men for sh%t hvor er den flot.....
Det har altid været min store drøm. Da jeg var bosiddende i England var der ikke tid til noget sådanne "pjat"...
Men det er en sommer bil.
Men for sh%t hvor er den flot.....
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"