Khris og jeg har nu opgivet håbet om at få noget data tilbage..
I lyset af dette har vi begge arbejdet intensivt over den seneste 1½ måned. Min del indtil videre er ikke den store hemmelighed da det har været hardware setup primært.
Hvad Khris brygger hjemme i kælderen må i få at vide senere
Status på hardware..
Silkeborg setup'et er nu ved at være på plads. Først indkøbte firewall kunne ikke følge med jer kære aktive SKD brugere, så den er nu udskiftet en en Astaro ASG220

Skulle nogen af jer have lyst til at kigge ind i sådan en bandit kan i prøve her : http://demo01.astaro.com/
Astaroen er sat op med intrusion prevention, http reverse proxy med tjek for SQL injection på vores kære forum og side samt en helt masse andet..
Med andre ord, det er ved at være et omfattende setup, og jeg er netop færdig med basis konfiguration på den anden ASG220 der skal sendes over til khris som standby hvis jeg går ned..
Med andre ord. : Silkeborg mini hosting center er på plads, efter nytår går vi igang med Valby.
Jeg vil i den kommende periode forsøge at poste lidt indblik i hvad der rammer vores kære webservices og hvor mange angreb der er dagligt. Pt. ligger vi stadigvæk på ca. 1.5GB data overført dagligt.. Et gæt vil være omkring 150.000 request mod websiden..måske lidt mere.
Her er en lille test jeg lavede tidligere idag..og ja den er hentet over internettet.. så vi leverer vist varen.
Senere i 2011 regner vi med at barsle med nogle helt nye tiltag.. bl.a. online arkiv af 9'eren (vi har endeligt fået fat i filerne) samt elektronisk udgivelse lidst senere end det kommer med posten.
Vi skal have koblet vores kære bladtekniker på så han kan bruge os som arkiv og vi kan levere materiale til ham af samme vej frem for mail der ofte er problemer med grundet de store mængder data..
Det var en lille opdatering her sidst på året fra den tekniske webmaster.. om primær webmaster også deler lidt må vi jo se til
I ønskes alle et godt nytår og tak for god ro/orden/opbakning i det forgangne.
/Vels