Banner cycler

9-3 cab råd

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

T
SUPER SAAB FREAK

9-3 cab råd

17. jan 2011, 22:41

Hej,

Lurer lidt på 2004-2006 cab.

Har tænkt mig at prioritere følgende:
Benzin - da jeg påtænker at køre max 5K om året
Manuel gear - for at holde reparationsudgifter nede
Lavt km tal

Jeg bor i udlandet, så prisen er nok ikke meget over de 120KDKK, men hvad bør jeg være obs på, nu når der er "frit valg på alle hylder".

Mvh.
t

Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

17. jan 2011, 23:36

SAAB sælger vel da ikke en Cabriolet med ækelmotor? :shock: :arghh

Duer de nyere tomatkasser ikke? Måske tingene ikke er som på en 28 år gammel model fra fabrikken mere?.. :(

De fleste Cabs har et relativt lavt km. tal for alderen, da de jo oftest (som min egen OgCab) er købt som legetøj, som stilles ind for vinteren. :wink: På de 4 år jeg har haft min, har jeg gjort den 16.000 ældre. Det er 4 om året. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

18. jan 2011, 01:33

Jo, desværre, Edwins. De nye 9-3´ere med blødt tag fås ganske rigtigt med "ækelmotor". Det klæder den ikke :(

/Henrik
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:

18. jan 2011, 06:26

Fed bil - og ja, en benzinmotor er vel det rigtige valg - både for lydens vedkommende og kørselsbehovet.
Jeg ville ikke være bange for at købe en med aut. gear - mener ikke at have hørt, at de nye aut.kasser ikke skulle være holdbare...
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann

Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Brugeravatar
viking

18. jan 2011, 08:08

Jeg ville klart vælge autogearkassen og tubo. Det spiller max. i en Saab CAB.

Min egen og900 CAB har IKKE autokasse, da de gamle 3 speed kasser er uanvendelige til turbo motorerne... og 3 speed er mega tørstig. Men havde den kunne købes med 9000 auto gearkassen ville jeg straks nappe den. :biglove

V6 med auto gear og CAB er også en "very nice" combi... Det klæder cruiser stilen.

Jeg vil klart vælge 9-3 med den nye bagende alla denne her:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9 ... let/576323

Altid kikke efter : Vinterhjul. Hvis de er med . så find en anden. Vinterhjul=vinterkørsel=no go

2,0t AERO er nok det bedste valg. 2,8T Aero er ikke med saab motoren, men en opel V6.
2,0t er et virkeligt fint match til bilen.

Lys kabine gør bilen rigtig sommer lækker.
Rød syntes jeg passer bilen super god, eller lavede de en lime grøn/gul. Lys blå er også smart.

Men IKKE sorte lædersæder. De bliver ristende varme når solen brænder. Så brænder du lår og baller hvis bilen står i solen med hatten nede og du sætter dig ind med shorts på "av uh av"
Brugeravatar
viking

18. jan 2011, 08:31

Desværre lidt dyr, men nice :
http://www.blocket.se/halland/Saab_9_3_ ... w=3&last=1

Der er vist valgt på alle hylder:

Info: Automatisk växellåda, Bensin/etanol, LM-fälgar 17, Motorvärmare, Avt. dragkrok, Dimljus fram, Larm, ABS, Antisladdsystem (ESP), Antispinn, Airbag förare & passagerare, Sidoairbag, Aktiva nackskydd, CD-stereo med rattkontroll, Cd växlare, Mp3, Servostyrning, Fjärrstyrt c-lås, Yttertemperaturmätare, Svensksåld, Stolsvärme fram, Ställbar ratt, Justerbart armstöd, Gummimattor, ACC & kylthandsfack, Farthållare, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elinfällbara backspeglar, Färddator, Skinnklädsel, Sportstolar, Sportratt, Alu. Panel, Elstolar (minne förarstolen), Textilmattor, Parkeringssensor, Regnsensor, Xenon-ljus, Aut. Avbländade inne backs., Automat, Komfortlåsning, Komplett ifylld servicebok, (för att se alla bilder:, www.kbabilcentrum.se), Vectoractivepaket 9-3, Pilotpaket 9-3
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC

18. jan 2011, 08:49

viking skrev:

2,0t AERO er nok det bedste valg. 2,8T Aero er ikke med saab motoren, men en opel V6.
2,0t er et virkeligt fint match til bilen.

"
2,8 motoren er IKKEen Opel motor.....
Det er en kaner fra Pantiac hvis jeg husker rigtigt. Går super godt, og bringer lidt eksotisk islæt til en cab. Den ville jeg vælge. :D
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
slyngborg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

18. jan 2011, 09:32

Jeg kan snart ikke holde til flere der skiver at SAAB´s motorer er opel motorer før de har læst på lektien..

Det er ikke en Opel motor som Sven også skriver. Oprindeligt var motoren en 3.6L, beregnet til cadilac og måske også Pontiac. Saab har forkortet slaglængden, lavet andet topstykke og udviklet ALT turboteknologien. Efter min mening er det faktisk en af de motorer de har lavet mest på her i de den sene saab-alder.

http://www.saabsunited.com/2008/03/a-lo ... ngine.html

http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... n-aero.htm

Fantastisk motor, prøv den uden automatgear og oplev at have moment altid. Den kan på ingen måde sammenlignes med SAAB´s 2.3 eller 2.0 turbo eller noget andet, bevares det er også en glimrende motor.
1983 OG900 T8 Projekt!

2001 9-3 SE Cab
Brugeravatar
viking

18. jan 2011, 10:33

OK så kalder vi den en GM motor :-(

2,8T Sprød lyd, saftigt moment, rigtig kvick, men ikke i saab "ånden" med vilde små turbo motorer.....

Det er en smags sag om man er til små kvikke turbomotorer eller til V6 brumbassen...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

18. jan 2011, 13:57

Viking skrev bla.:

da de gamle 3 speed kasser er uanvendelige til turbomotorerne...

Jeg er sgu nok tungnem, for jeg har kørt en sådan gryde i 10 år, til stor fornøjelse og finder den meget anvendelig. Den er kortbenet, men kors i hytten den kan få en gammel 900 med hårtørrer til at lægge fra land. :sunglasses

Med lem nr. 262
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC

18. jan 2011, 14:03

Hmm for mig er SAAB ånden at fabrikken har haft tid til at lave de ændringer og modifikationer på en motor de vil.
De eneste motorer saab selv har fundet på kan tælles på en hånd. Resten har man købt sig til.
For mig er 2.8T en rigtig SAAB motor. Den er omd. villig. lyder rigtig godt...(jeg er jo kun en dreng) har kæmpe moment. Er udstyret med turbo. DETTE ER EN SAAB.
Denne motor har de hos SAAB fået lov til at tage tiden med for at kunne lave en holdbar løsning.
Motoren er tørstig, endnu en SAAB feature. Jeg vil have en ... Basta. :biglove
Desuden manglede fabrikken i den grad en motor med mere kubik for at imødekomme kundernes krav. Merc. AUDI. BMW har alle deres topmodeller med over 4 liter motor tilvalg. Så nytter det ikke at stå i hjørnet med en sølle 2.3

Stod valget til mig og skulle der ikke fyres flere kilometer af pr år i den cab. gik jeg helt bevidst efter 2.8T modellen. tror ikke der findes noget federe end at høre både turbo fløjte og 6cylindre snerre med toppen nede. :D
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

18. jan 2011, 14:23

Måske Viking er ved at skifte bilmærke? I hvert andet indlæg er der brok over bilernes tørst. :roll:

Køv en Lupo. Den både stinker og kører langt på literen.. :wink: Husk dog på at alt under 2 liter er startmotorer. Ovre i hjørnet af motorrummet på min gamle turbobil ligger en 1.1 liter benzinmotor som lysmaskine. :sunglasses

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking

18. jan 2011, 14:53

Sven: Kan du finde den til 120KDkr :-) ( uden afgift )

2,8T er taget af model programmet, det er der nok en grund til :
"ich bin nicht gross, ich habe nur hunger"

OG900 turbo med 3 speed auto kasse: Hvis du tuner og går til vaflerne river du den lille fesne kassen i stumer og stykker.

Kassen er super god som varmeapparat pga. stort effekttab , da den ikke har "lock-up"
Auto kassen er ikke bygget til Turbo momentet...... :cry:

Ang. tørst: Jeg er fint tilfreds med tørsten på min. Og900 CAB.
Så kan 2,0HTT motoren ikke presses længre ned....

Men som moderne bil: Der har Saab et giga problem....

For 20 år siden var 10 km/l meget normalt....
Senest rettet af viking 18. jan 2011, 14:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

18. jan 2011, 14:55

Hmm.

Jeg ved nu ikke lige..
Jeg er nu ikk muy for de dersens 2,8T V6'erer.
Ikke ford de ikke er blevet skruet på og pillet ved af Saab, de har skam været der i stor stil

De falder lissom udenfor min personlige definition på en Saab..
Selv om de sikkert er fede og lægger fra land så narj.. der er sq for meget motorvægt over snuden.
De kører sikkert aldeles glimrende som TurboX sammen med XWD, meeen..helst bare frontmotor, FWD og så bare en lille 4-potte..Det plejer at være nok..

Men skulle jeg vælge en V-motor, og specielt i en cab, så blev det V8 i US udførelse, det passer bedst til stilen.
Jeg er så heller ikke til de der friskluftsdyr, så jeg er nok ikke kvalificeret.

Hvad angår kundernes krav:

Mjah..de kunder der er interessante for Saab køber NG9-3SC 119g/km Diesel når den kommer.
NCC og Alfa Laval i SE har lige kommet Saab på firmabil listen igen fordi de nu laver en Øko-diesel
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

18. jan 2011, 15:03

Det er firmabilerne og leasing skal trække volumen af nye Saab biler.....Så der skal nytænkning til. Heldigvis har Spyker øje for det....

Jeg har prøvet en V6HTT 2,8CAB hos saab. Flot lyd, gigant træk. Der er liv i den model...

MEN den er næse tung og skal have 4x4, som Turbo-x
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking

18. jan 2011, 15:12

Back on track :

http://www.blocket.se/helsingborg/Saab_ ... m?ca=3&w=3

150kDkr så ikke langt fra målet... og enda en AERO...

Flot bagende, nice lys kabine. Lækker motor...diskrete front.....Hånd gear. (hvis man er til det)...
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC

18. jan 2011, 16:20

Lækker vogn Viking. :biglove
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
viking

18. jan 2011, 16:55

“I have a dream”

At biler kan købes og registreres I Danmark uden 180% afgift.

At der kan opstå frihed til ombygning om ændring af biler i Danmark uden skrankepaven sidder med en spids pen

Oh “I have a dream”

The dream is a OG 9-3 E85 Aero CAB :biglove
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

18. jan 2011, 17:01

- Det kommer. :D

Når EU bliver en realitet og bliver harmoniseret, som der står i aftalen mellem Danmark og de andre, skal vi ikke længere betale 3 gange så meget for en bil, som gennemsnitseuropæeren.. :sunglasses

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking

18. jan 2011, 17:12

Så lang tid lever jeg ikke.... :bigcrying

Der er selvfølgelig muligheden med udvandring til svensken,,,, ahh det er vist at stramme den
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

18. jan 2011, 17:46

Når EU bliver en realitet og bliver harmoniseret, som der står i aftalen mellem Danmark og de andre, skal vi ikke længere betale 3 gange så meget for en bil, som gennemsnitseuropæeren
Ja da.. :wink:

Og så harmoniserer de så også vejskatter, grønne afgifter etc..

Faktum:
Den Danske Bilafgift er ikke konkurrenceforvridende og skal ikke beskytte egenproduktion
Ergo er det Danmarks egen sag hvilken afgift der lægges på.

Fuldstændig lige som der er forskellig lovgivning i de forskellige stater i USA...
Der gælder ikke helt de samme regler for biler i Californien og Texas

Jeg tror aldrig der er nogen der har lovet lavere afgifter og medvind på cykelstierne i EU sammenhæng.
Men man kan sagtens erstatte registreringsafgiften med en brugsafgift..vores politikere har da mange forslag..
Hovedessensen er at det aldrig bliver billigere. :lol:

.....................€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€..........

Men man kan vel få nedsat et hurtigtarbejdende udvalg til at forberede et oplæg til et forslag til en høring med henblik på vedtagelse i kommisionen for evt. i løbet af en ikke nærmere defineret årrække af sikkerhedsmæssige og forureningshensyn at få udskiftet vognparken i Europa så den er mest muligt up to date og helst ikk over 4 år gammel.......
Og give en skrotningspræmie der modsvarer 50% af værdien af en ny bil

Alt af hensyn til miljøet og sikkerheden

Desværre bliver jeg nok heller ikk så gammel...........

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

18. jan 2011, 18:10

Jo det er konkurenceforvridende... Det giver et ekstremt høj løn niveau når afgifter og skatterne er skruet i top.... og betyder at produktion flygter fra DK

Men der er jo mere eller mindre frivilligt at bo her.
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

18. jan 2011, 19:03

hehe

Jeg tror næppe at vi kan klandre EU for at vi har en velfærds stat af de dyrere..
Det skyldes nok Vox Populi og Demokrati...
Vi har stadig en masse produktion...bare spørg i landbruget.

Det er ikke alt der kan måles i industriproduktion og bearbejdning af importerede materialer

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
T
SUPER SAAB FREAK

18. jan 2011, 21:32

Km, ser ud til at være en issue her, der er meget få cabber, med 6-10 Kkm/år - folk ser ud til køre dem hele året. Endvidere er der næsten kun 1,8t og 1,9tD tilgængeligt.
Bor i øvrigt i Belgien, så det er ikke Sverige, selvom aeroen ser lækker ud.
Betyder det at der generelt ikke er noget prob med automatgear, blot lidt nervøs for rep. på et sådant?
Brugeravatar
Johannesen

18. jan 2011, 22:49

Mig bekendt har SAAB ikke de sidste rigtige mange år monteret skrøbelige automatgearkasser i deres vogne. Det stoppede, så vidt jeg husker, da 9000'eren fik ZF AT monteret. Jeg ved ikke hvor mange km. Svent16 har kørt med sin, men min rundede 250.000 km inden bilen blev smadret (ikke gearkassens skyld) og Viking nåede vist også deromkring i sin 9000.
Aisin gearkasserne i 9-3 og 9-5 er virkelig stabile og kan tåle noget moment. De kan sikkert smadres, det kan alt jo, men jeg vil væde næsten hvad som helst på, at det ikke er her problemerne først opstår. Den 6 gearede i 9-3 klarer fint 500nm. Min vogn har nu rundet 122.000 km og den har ikke den mindste mislyd og skifter nøjagtig ligeså godt som den dag jeg hentede den hos H. C i Randers. Min tidligere 9-5 havde også autopind. 4 gears Aisin sag og den rundede 175.000 km inden jeg solgte vognen. Absolut ingen mislyde og skiftede silkeblødt. Gepa auto i Hinnerup syntes jeg var den særreste snegl når jeg konsekvent bad ham skifte gearolie for hver 10.000 km, for der var ikke skyggen af slid på olien, eller for den sags skyld metalstumper og andre fremmedlegmer i olien. Så det var penge lige ud af vinduet, for jeg kunne fint nøjes med, at skifte for hver 50.000 km.

Så du skal under ingen omstændigheder vælge SAAB automatik fra for, at spare penge på rep. for du får efter min bedste overbevisning ingen udgifter hertil. Benzin økonomien er selvfølgelig ikke pisse go, men who gives a shit, når først kalechen er nede og gummerne blafrer.

Nå ja, glemte helt min ng900 med 240.000 på klokken, 4 trins automatik, ingen mislyde og skifter perfekt. Den har jeg dog fået skiftet en kontakt i, da den ikke rigtig kunne finde ud af at skifte gear. Det kostede 2500 kr. og er en generel fejl på den model. Men igen bilen er 15 år gammel, så det var også på tide, at der gik et eller andet i stykker :)
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
Brugeravatar
viking

19. jan 2011, 08:21

Hej T.

Ang. autokasser til Saab :

OG900 havde en temmelig god automat kasse (BW), der var bygget til en sugemotor på 100 HK, Den holdt den 300kkm +
Så kom der turbo på motoren og det var meget hårdt for autokassen. Hvis den blev behandlet ordentligt kan den holde rigtigt langt. Men klampen i bund og hård kørsel, river BW kassen i stykker...

Det problemer blev helt løst med Saab 9000 i sen 80erne, med ZF kassen.

Jeg har haft en stribe Saab 9000 og aldrig en uden automat gear og de holder nemt 300kkm, de kan enda tåle turbo tuning til 240HK, bare tuningen er speciel til autogear , dvs højt moment må ikke starte ved 1800 rpm.

9-5 og 9-3 blev endnu bedre mht. automatgearet og jeg vil ALDRIG fravælge en nu Saab pga autogearet. De holde og virker rigtigt fint. De har lock up i højeste gear og er rimelige mht. tab og extra forbrug.

Kunne jeg få en Saab9000 autokasse i min gamle OG900 Cab kom den straks i.

En cab og autokasse passer rigtigt fint sammen til crusing...
Turbo og autokasse passe også rigtigt fint sammen.

Så beslut dig om du er til manuel kasse eller automat kasse. Holdbarheden er den samme i Saab = rigtig rigtig længe.....

De skal bare have skiftet olie hver 50.000 km
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

19. jan 2011, 09:22

De første autokasser på SAAB var Borg Warner Type 35. Noget argt lort, lissom SAABs manuelle kasser.

Sidenhen kom en kraftigt forstærket Type 37 til, den som min gamle bil kører med. Den er fra 1983, har kørt 200.000 og kører forbilledligt. Mine Mercedes venner kommer altid med meget positive kommentarer når de er med på turen. Den har smørskifte, men kun 3 gear og ingen Lock-on.

Kick-down er meget hidsigt og til 100 er kassen et lille sekund langsommere end en manuel gearkasse. Jeg sprang aldrig med på modebølgen og byggede bilen om til manuel. Jeg har 3 andre SAABer i drift med manuel, det må være nok. :wink:

Jeg tuner ikke SAABer, deres gearkasser kan ikke tåle det.

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking

20. jan 2011, 21:20

De kan de nye gearkasser godt tage. De napper nemt 300kkm +

Det er super nice med en tunet saab turbo og auto kasse. For sat&% hvor de rykker igennem. Den holder motoren i kog hele tiden. Dem er der ikke mange der ruller fra.....

Hvis man ikke skal kikke på benz forbruget og skal kører psyko mange km, vil jeg klart anbefale en Saab turbo med autokasse....og så med stof tag...... :mrcool
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

20. jan 2011, 21:39

Vi har to 9000 i husstanden. En Aero og en 2,3T 200 med automatgear. Sidstnævnte drikker benzin så man tror der er et kæmpehul i tanken - Aero'en får langt flere tæv, bliver kørt hårdt og hurtigt (i modsætning til den anden...), og alligevel kører den konsekvent 1,5 - 2 kilometer længere på literen. Go figure...

Jeg ville ikke betænke mig et sekund på at købe en moderne Saab med auto-kasse. Det virker rigtig godt.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC

21. jan 2011, 00:23

khrisdk skrev:hehe

Jeg tror næppe at vi kan klandre EU for at vi har en velfærds stat af de dyrere..
Det skyldes nok Vox Populi og Demokrati...
Vi har stadig en masse produktion...bare spørg i landbruget.

Det er ikke alt der kan måles i industriproduktion og bearbejdning af importerede materialer
Desværre har mange politikere inde på borgen en ide om at DK skal laves om til nationalpark.
Så om 5 år vil der være en del landbrug der er bukket under. En underlig misforståelse at vi kan lave parker, så kommer folk nok op og besøger os i ferien. Dette er utopi, DK er koldt og ikke stedet man vil hen i sin ferie.
Jeg vil ialtfald ikke.
Johannesen: min 9k har kørt 320.000 og slår ikke en skid forkert. 7-9-13.
Den skifter stadig blødt som den skal. :wink: Jeg er virkelig blevet tilhænger af Aut gear. Det er bare så meget mere komfi. Men til ræs duer den ikke, der skal jeg have en gryde at røre i. :wink:
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
viking

21. jan 2011, 19:37

Det giver jo ikke penge at rode med grise eller køer for landbruget. Skal man så lægge om til dyrkning af biobrændsler ?
Og "avle" alger i reaktorrør. Algerne kan omdannes til biobrændstof-
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

21. jan 2011, 20:32

Det kan godt være at landbruget ikke kan leve af det, men det udgør 20% af den samlede danske eksport, så vi som land lever af det.

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

22. jan 2011, 09:46

T
SUPER SAAB FREAK

8. feb 2011, 22:17

Heysan,
Så er jeg tilbage og lidt videre.
Jeg har indskrænket søgningen til 2005/2006 benzin med automat gear.
Nu er spørgsmålet, hvis jeg kan få en aero for 20KDKK mere end en 1,8T, ville I så gøre det - tænker mest i reparationsomkostninger.
Brugeravatar
Johannesen

8. feb 2011, 22:34

JA! Tror næppe der er nogen synderlig forskel i servicepriser på Aero og de øvrige modeller.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
Brugeravatar
viking

9. feb 2011, 05:02

Ja klart køb aeroen. Service er det samme, der er mere skud i motoren og langt mere lux...
Det ekstra du giver for den nu kommer igen ved evt. salg senere

Service; Gå til saab eller en saab "sidegade" specialist. De kender modellen ud og ind...

06 har også den gamle front, den er lidt mere saab diskret...

Står valget mellem 1.8T og AERO og det kun er 20k mellem de to. Skal man ryste meget på hånden for ikke at købe til full metal jacket: saab 9-3 cab aero nice...

Tilbage til "Cabriolet Forum"