Banner cycler

Subaru skal bygges på Saabs fabrik

Det tidl. SAAB krise forum, som nu indikerer at nyt fra SAAB Spyker kan postes her samt viden om SAAB Spykers nye tiltag kan deles med andre. Gæster på siden kan også skrive her.

Redaktør: Bestyrelsen

troels
SAAB-PSYCHO

31. jan 2011, 20:04

Ja altså måske hvis de kan blive enige.

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2323646.ece

Selvfølgelig bedst hvis Saab kunne bygge Saab'er, men trods alt bedre for broderfolket at de kan bygge biler end slet ikke lave noget. Subaru er jo også en speciel bil ligesom Saab er det.

mvh
Troels

Brugeravatar
saabbat
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

31. jan 2011, 20:13

Det lige før jeg får tårere i øjnene. Subaru laver gode motorer, med et benzinforbug på linie med Saab. Jeg har haft et par modeller af Subaru (ikke noget hurtigt) og der var det gennemgående træk en fin drivlinie, men desværre rigtig dårlig rustbeskyttelse. Jeg var især glad for en Subaru Leon stc. i USA blev den solgt under navnet Loyale. der var en fantastisk driftsikker bil.

Jeg kunne godt tro på de der kunne komme noget godt ud af det samarbejde.
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

31. jan 2011, 20:33

Se det vi mangler er en bil med saab kabine og subaru mekanik. En wrx sti men med saab bredskuldret moment , dvs fuldt moment på 500 Nm fra 1800-7000 rpm , hvis de så vil give den gas er det ok. Altså lattergas
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jsa
EXTREME SAAB FREAK

31. jan 2011, 20:37

Var der ikke også noget faceliftet subaru-saab værk, der blev bygget i Japan. Herregud for at de så kommer til Sverige. Det er da kun godt at sikre arbejdspladser i europa, og endnu bedre i skandinavien.
Nu:
Saab 9-3 2,2 TiD SE '00
Pre:
Saab 99 Turbo '78
Citroen Saxo 1.4i '98
Saab 99 GL '81
Saab 99 GL '84
Saab 99 Turbo '79
Saab 99 GL '81
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

31. jan 2011, 21:03

Så vidt jeg kan læse mig til er der IKKE tale om at saab skal til at bygge subaru biler, der er tale om at italienske BRC skal bygge japansk producerede subaruer om til gas drift, BRC samarbejder i forvejen med saab om konvertering af saab 9-3 til gas drift og har i den forbindelse lokaler på saab,

BRC´s plan skulle gå ud på at udnytte deres faciliterer på saab og hyrer saab personale til det "grove" arbejde, altså ikke en decideret bil produktion på saab men alligevel en mulig aftale der kan skæppe lidt i saabs kasse

http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.11 ... rollhattan

http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=28388 ... geProvider

Jsa: jo der var en subaru model der i nogle år blev på klistret saab skilte og modelbetegnelsen saab 9-2x

Billede
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

31. jan 2011, 21:09

Beklager.

Rygterne har lige fået en tand mere end de kan holde til:

Det var den gode DI.Se der startede det efter at have fået lidt udsivende nyheder fra Subaru SE...
Med vanlig kvalitetssans har DI,se så da de ikke kunne bringe yderligere eller verificere nyhede valgt at fjerne den fra deres side.

MEN..Ja, der er da lidt om det.

Subaru vil gerne have ombygget biler til Biogasdrift hos Saab. Det er åbenbart blevet populært i SE, fordi der er afgiftsfritagelse.

Altså nul bilbyggeri

Og dobbeltsvar til Viking og JSA:

Jeps. Den hedder 9-2X og man kan importere den fra USA hvis man vil ha en rigtig sjælden og usædvanlig grim Saab SW:

Billede

Og Aero modellen er skam en WRX 2.5L TurboBoxer, så Viking kan sagtens få WRX STI.
Der skal bare skrues lidt

Personligt tror jeg bare jeg ville tage en ny WRX STI hvis det skulle være:
Det er nemlig en Hatch.
Sår'n en har Saab ikke

EDIT: Damn Casper, kan du så få skruet ned for tastehastigheden :D
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

Re: Subaru skal bygges på Saabs fabrik

31. jan 2011, 21:25

viking skrev:Se det vi mangler er en bil med saab kabine og subaru mekanik. En wrx sti men med saab bredskuldret moment , dvs fuldt moment på 500 Nm fra 1800-7000 rpm , hvis de så vil give den gas er det ok. Altså lattergas
Det var ikke 9-2 jeg efterlyste. Den var en subahub med et saab klistermærke.

Den har IKKE fuldt moment fra 1800 rpm og har ikke ordentlig saab kabine og saab design. Den ligner noget ikke salgbart noget

hvorfor kan den ikke se sådan ud:
http://www.gtspirit.com/2011/01/10/firs ... &show=1980
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

Re: Subaru skal bygges på Saabs fabrik

31. jan 2011, 21:44

Nej

Hvorfor kan den ikke bare se sådan her ud:

Billede

Eller sår'n her:

Billede

Eller bare sår'n her:

Billede

De har oss' rigeligt med moment........

Og så er de fra dengang en bil brugte Benz og var seriøst onde, ikke miljøfrelsere

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

31. jan 2011, 21:52

Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud efter GM solgte Saab, men Saab har tidligere ejet en del af Subaru...

Det de nok er ude efter er Saab's tri-fuel, som er en udvidelse af BioPower til at bilen også kan køre på gas.

De er ved at lave et biogasanlæg i Sverige som skal kunne drive 75.000 biler.
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
viking

1. feb 2011, 08:19

Khris, det var en lidt sær kommentar...

Er du blevet bitter på at Saab ikke længre er i front, men halter bag efter teknisk....

Teknologien flytter, Tesla er bare en af de første der bygger noget der er brugbart med el og har plads til fire personer....

Tesla var en legetøjs hobby bil, nu flytter de til en brugbar bil...
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking

1. feb 2011, 08:25

Khris, det var en lidt sær kommentar...

Er du blevet bitter på at Saab ikke længre er i front, men halter bag efter teknisk....

Teknologien flytter, Tesla er bare en af de første der bygger noget der er brugbart med el og har plads til fire personer....

Den første Tesla var en legetøjs hobby bil, ala dem du linker til, nu flytter de sig til en brugbar bil...

Om vi vil det eller ej, så bliver der mangel på olie, benz og diesel, plus den politiske vilje til at brænde det af mindskes...
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

1. feb 2011, 08:52

Nej

Jeg er skam ikke bitter fordi Saab ikke længere er i front.
Det er de nemlig på en hel del af de områder hvor det drejer sig om brugbar hverdagsteknologi på Miljø/Forbrugs/CO2-området. Noget som vil blive yderligere accentueret fordi deres lån fra EIB kun udløses ved udvikling af Miljøvenlig teknologi.

Jeg syntes såmænd bare at de fleste af de biler der vil kalde sig miljø-sportsvogne/luksusbiler er grimme som ind i H*lvede, at CO2debatten er afsporet, og at de metoder der benyttes til at måle den faktiske totale miljøbelastning på et transportmiddel er mildest talt suspekte.

Prop en Kat på Emma Mærsk.

Jeg er mildest talt irriteret på at alle verdens miljøproblemer skyldes bilerne, og at alle verdens sygdomme skyldes Rygerne.

Når den sidste Fossildrevne Bil er lagt i graven og den sidste ryger er Død, så skal de så til at kigge på de rigtige årsager.

For mig er biler Hobby, interesse og legetøj.
Fordi den er så dyr som den er i DK har jeg kun en.

Men jeg finder 80'ernes monstercentermotoriserede, baghjulsdrevne, aldeles uden hjælpemidler, 350-400km/t , "jeg slår dig ihjel hvis du ikke passer på" biler mere interesante end en elektrisk bil.

Elektriske biler er kun interessante fordi de er politisk interessante

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

1. feb 2011, 09:45

Det er bioethanol vel også. Den der fik mest ud af bioethanol var dog Saab der kunne drage ydelses fordel af safterne...

Det var total synd at saab kom med et fantastisk komcept : Aero X E100. Det eneste der kom ud af Aero X var baglygte og lidt front design. Ikke en lækker sportsvogn.

Tesla har "gaflet" design elementerne og designet på fælge og drager nu nytte af alt det smarte og flotte ved Aero X...

GM ydede vold på Saab og satte saab 10 år tilbage. Syltede lanceringen af NG 9-5. Saab er på vej op, men det er ikke nemt at hive sig selv op i håret....
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

1. feb 2011, 10:06

Korrekt.
Bioethanol er/var ikke interessant ud over for politikere.
Specielt 1.gen bio.
Ikke helt gennemtænkt IMHO.
Men der var en del amerikanske bønder der var glade for at deres handelpris på majs steg.

2.gen bio er i princippet heller ikke interessant. Uanset hvor godt det els er som drivmiddel.
Specielt fordi man har taget en politisk beslutning, også i SE om at det ikke er miljøbrændstof og der derfor ikke giver besparelse for kunderne om 2år.

Næh, vi skal hygge os med dieselfluidium fossilialis i mange år endnu, for det er jo svaret på alt.

Ud over det: Jeg har meget, meget ,meget svært ved at se en mulig sammenligning mellem en Tesla og en AeroX...

Teslaen minder mig nu mere om en gammel Mazda 323F

http://www.auto-types.com/photo-gallery ... 21902.html

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

1. feb 2011, 10:38

Louis Nielsen har billige briller på udsalg. De giver klar syn...

Tesla er samme design som Aston Martin , den er fra samme pen. Jeg tror ikke mange vil sige at aston martin er tude grim og ligner en mazda...

Det ville være det samme som at sige En saab 95/96 er lsamme bil som en folkeøse boble.... og grim...
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

1. feb 2011, 10:49

He...
Da jeg lever af at designe og sælge briller, samt bærer de nyeste hi-tech Zeiss og Shamir glas kan jeg garantere dig at mit syn ikke fejler noget.

At en bil er designet af en bestemt mand er ikke garanti for at den er køn. Heller ikke selv om han har designet en anden bil før som så godt ud.
Jeg syns oss' Fisker Karma er grim..

All in the eye of the beholder..

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

1. feb 2011, 13:44

Det er nogenlunde det samme mange siger om saab. Flot teknik, men indpakningen !

Så smag og behag er ikke ens...
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking

1. feb 2011, 13:50

T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

1. feb 2011, 19:08

Viking:

Du skulle vist købe dig en spionsatelit, så du kan se resten af verden.

Danmark er det eneste land i EU, der ikke har E85!
USA har afsat 10% af landbrugsjorden til bioethanol.
USA's militær der står for 75% af USA energibrug, vil udelukkende bruge biobrændsler om 10år.
Flyselvskaberne går over på bio.
Osv. osv.

En brændselscellebaseret elbil koster i dag det halve af fremstille i forhold til en med batterier.

Hovedparten af de investeringspenge der bliver omsat i bilbranchen bliver brugt til udvikling i fremtidens bio-motorer - ikke i batterier!

Ser du, det er der marked og udvikling i... nok er vi sidst i DK igen igen, men fremtiden kommer nok også til Danmark engang!
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
Deja-wuzzz
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

1. feb 2011, 19:48

nsb skrev:
nok er vi sidst i DK igen igen
Har DK ikke lige solgt Danisco der er førende inden for Bioethanol til USA, så helt bagud kan vi da ikke have været.
Nu er vi :?
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
Brugeravatar
Jsa
EXTREME SAAB FREAK

1. feb 2011, 20:17

Hmmmm... Gud ved om der stod i salgsopstillingen at Grindstedværkets grund, er "muligt forurenet" 8)
Jeg troede kun at de lavede madsminke og ting til fødevareindustrien. Der er engang en der bilte mig ind, at kernerne i hindbær-marmelade, den man fik i de blå spande, var lavet dernede.
Nu:
Saab 9-3 2,2 TiD SE '00
Pre:
Saab 99 Turbo '78
Citroen Saxo 1.4i '98
Saab 99 GL '81
Saab 99 GL '84
Saab 99 Turbo '79
Saab 99 GL '81
skov
ULTRA SAAB FREAK

1. feb 2011, 20:25

Ja det er når Danmark er bedst, alt hvad der er fremtid i sælger vi eller vil vi ikke øge støtte til det og de søger ud af landet og får med vind i et andet land, for der har da været nogle gode ider i Danmark som ikke kunne få støtte her i lande. Men jeg tror det strander et andet sted, som hvor de vil få den skat og afgift ind de vil blive tvunget til at fjerne
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

1. feb 2011, 21:28

Hmmm...så vidt jeg ved er der kun en ting der er sikkert:

Døden og skatterne.

De skal nok få den skat og afgift ind de mener er nødvendig.
Som Viking så smukt nævner er elbiler afgiftsfritaget lige nu...det holder de så op med at være ganske snart.

Man betragter ikke BioEthanol som miljøvenligt brændstof i DK, og om få år heller ikke i SE (eller rettere, man forbeholder sig ret til at fjerne fradraget for at køre i miljøbil)
Det er skam ikke noget problem at beskatte alt hvad skruen kan trække.
Hvis målet er at reducere kørsel og øvrigt energiforbrug mest muligt vil det jo aldrig blive reduceret nok, og man kan derfor beskatte derefter.

Problemet er bare at man ikke vil regulere de store forurenere da de jo er livsvigtige for vores forbrug.

Jeg vil stadig postulere at hvis vi spiste mindre kød og ophørte med at importere varer fra Østen pr. skib, så ville den samlede Co2 udledning EU-området være mindst halveret.
Men det koster jo så også den stakkels stemmeberettigede borger lidt anstrengelser.

Man skal ikke bare skyde på politikere,
De er demokratisk valgt af OS...folket, det demokratiske tænkende væsen som er villige til at sende soldater ud i verden for at forsvare andres ret til at gøre ligeså

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
skov
ULTRA SAAB FREAK

1. feb 2011, 21:42

Der er nu eller ikke noget der er bedre end når sommeren kommer og jeg skal have den gamle Camaro ud i det fri og nyde duften af en V8 det er bare livet, kald mig bare miliø svin, :twisted: men jeg nyder det, har da også tænkt på at købe grønne dæk men de fås ikke i 295x15 :D
Brugeravatar
viking

2. feb 2011, 08:50

SV giver 10000 sv kr i tilskud til E85 biler , samt gratis parkering. Når tilskudet bortfalder , forsvinder E85 bilerne næppe. De koster kun marginalt mere i indkøb.

El biler:
Der er 10.000 ting der stadig er uafklaret med el biler.
Batteri levetid, batteri styrke ved faldende ude temp. Varme i bilerne, drift sikkerhed, gearkasse levetid. Vi har problemer med gearkasser til 300Nm, og så nye kasser til 1000 Nm :shock: , lade tid, brandslukning, rep af bilerne etc etc.....

Tesla er ikke 100% løsningen, den er bare et stort skrid hen i mod noget brugbart 1.generation sedan med fornuftig rækkevide....

Bio ethanol:
Der er ingen der "gør" over at 20-30% af landbrugs arealer bruges til fabrikation af afgrøder så som majs, kartofler ris og byg til alkohol og øl produktion (malt). Eller store arealer bruges til vin produktion. De kan også dyrkes til ethanol produktion.

Der er også muligheden for sukkerroer til Ethanol produktion.
Mulighederne er der, det er afgiften der ødelægger gildet....
Så de må kæmpe lidt om pladsen og prisen....

Subaru:
WRX STI :biglove og som tråden handler om: Gas. Ja giv bare Subaru-en masser af gas

Tilbage til "Saab-Spyker News"