Testsite Ny SKD
Redaktør: Bestyrelsen
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Testsite Ny SKD
Hej
Jeg er nu ved at være så langt med SKD V. 3.0 siden at man kan få et sneak PreView.
Der mangler stadig alle mine udvidede funktionaliter omkring billeder og video på selve forum, men det kommer når det hele er flyttet.
Nogle af funktionerne skal skrives til databasen, og den skal opdateres ved flytningen, så det ville være skønne spildte kræfter at implementere dem nu.
Funktionaliteterne og BBCodes vil blive som de kan ses på The Saab Register
Det skulle være muligt at logge ind og få adgang det der er klar.
Addressen på Testsiden er:
http://www.saabgarage.org
Der mangler stadig meget indhold, men funktionsmæssigt er siden næsten klar.
Som man måske også vil bemærke mangler der lige lidt topgrafik. Jeg har lige lånt fra TSR i mellemtiden
Og flytningen bliver stadig når vi har tiden.
Det her er stadig kun et foreløbigt resultat til ære for de nysgerrige
Og jeg er ikke på pinden til at besvare spørgsmål før engang i aften
Hov, glemte lige: Alle forum undtagen Testforum er låst.
Jeg er nu ved at være så langt med SKD V. 3.0 siden at man kan få et sneak PreView.
Der mangler stadig alle mine udvidede funktionaliter omkring billeder og video på selve forum, men det kommer når det hele er flyttet.
Nogle af funktionerne skal skrives til databasen, og den skal opdateres ved flytningen, så det ville være skønne spildte kræfter at implementere dem nu.
Funktionaliteterne og BBCodes vil blive som de kan ses på The Saab Register
Det skulle være muligt at logge ind og få adgang det der er klar.
Addressen på Testsiden er:
http://www.saabgarage.org
Der mangler stadig meget indhold, men funktionsmæssigt er siden næsten klar.
Som man måske også vil bemærke mangler der lige lidt topgrafik. Jeg har lige lånt fra TSR i mellemtiden
Og flytningen bliver stadig når vi har tiden.
Det her er stadig kun et foreløbigt resultat til ære for de nysgerrige
Og jeg er ikke på pinden til at besvare spørgsmål før engang i aften
Hov, glemte lige: Alle forum undtagen Testforum er låst.
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Testsite Ny SKD
Det ser godt ud.
Jeg har lidt kommentarer og forslag.
Skabelonvalg er super godt..
Kalender og skabelonvalg flyttes til venstre side så midter feltet får mere plads. Menu'er skal ikke spredes over siden.
Der laves en skabelon til mobile enheder hvor topgrafiken er væk og man i toppen kan vælger de ting der er i venstre menu. Der tilføjes også "seneste forum indlæg" som mulighed mellem >Forside og >Forum.. Det vil sige at midterfeltet med forum indlæg fylder i hele bredden.. Ofte er der "Seneste Forum Indlæg" der lige skal checkes på mobilen når man er på lokum
Søgefunktion i venstre menu er god ide.
Jeg synes det ser godt ud
Jeg har lidt kommentarer og forslag.
Skabelonvalg er super godt..
Kalender og skabelonvalg flyttes til venstre side så midter feltet får mere plads. Menu'er skal ikke spredes over siden.
Der laves en skabelon til mobile enheder hvor topgrafiken er væk og man i toppen kan vælger de ting der er i venstre menu. Der tilføjes også "seneste forum indlæg" som mulighed mellem >Forside og >Forum.. Det vil sige at midterfeltet med forum indlæg fylder i hele bredden.. Ofte er der "Seneste Forum Indlæg" der lige skal checkes på mobilen når man er på lokum
Søgefunktion i venstre menu er god ide.
Jeg synes det ser godt ud
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Testsite Ny SKD
Flot og overskueligt. Det skal nok blive godt
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Testsite Ny SKD
ver 3,0 tja det må så være i php alderen, ur www.saabklubdanmark.dk er vist ikke talt med men det er da bare en detalje der ikke har med den egentlige udformning af NG www.saabklubdanmark.dk at gøre
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Testsite Ny SKD
Godt arbejde først og fremmest.
Det ser godt ud, men kan layoutet gøres bredere?
I forum oversigt fylder hver forum i forumoversigten nu 4 linier mod 3 før, det gør det sværere at overskue alle fora.
khs' forslag om at øverste navigationsmenu flyttes over logoet tilslutter jeg mig, se eks. her
http://www.themza.com/demo/joomla/globa ... plate.html
Det ser godt ud, men kan layoutet gøres bredere?
I forum oversigt fylder hver forum i forumoversigten nu 4 linier mod 3 før, det gør det sværere at overskue alle fora.
khs' forslag om at øverste navigationsmenu flyttes over logoet tilslutter jeg mig, se eks. her
http://www.themza.com/demo/joomla/globa ... plate.html
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Lige de hurtige svar:
Menustrukturerne er kopieret fra de menuer der er i øjeblikket.
Topmenuen svarer til fanebladende på forsiden, og side menuen er den der skal have menupunkter der ligger som de ligger her på siden.
De punkter der ligger på fanebladene nu skal være fremtrædende, af den simple grund at det er de elementer der financierer driften.
Betalende kunder/Medlemmer og sponsorer.
Vi er en klub der skal have penge ind for at kunne levere
Derfor befinder de sig i topmenuen.
Og jeg har valgt her til start ikke at ændre på menustrukturerne af den simple grund at så er de der hvor folk forventer at finde dem. Der er ingen grund til at ændre for meget af gangen.
Mobil tema bliver, når det er aktuelt, et helt andet tema der retter sig decideret mod Mobil og smartphone. Herudover aktiverer jeg Tapatalk på forum, så dem der skal læse seneste forumindlæg på Potten kan komme snablen direkte i det der interesserer dem.
Jeg har holdt alle sider med en højreside.
Det gælder ikke forum, der kun har menuerne i venstre side.Et klik på et indlæg i "Seneste Forum Indlæg" bringer brugeren til forum hvor der kun er menu i venstre side.
Hvad angår dimensioner:
Vi har ingen anelse om hvilket medie brugeren ser siden på.
Nogle sidder med en 24" eller større 16:9 skærm, nogle sidder med en iPad eller en smartphone, og nogle sidder med en mindre 4:3 skærm
Den version der dækker flest muligt medier er den Fixed Width 1024px version vi har nu, med menuerne fordelt med de væsentligste i toppen og mere kompleks menu i siderne og noget placeret i højre side.
Dem med de brede skærme skal ikke scrolle i en evighed for at komme til alle menupunkter, og dem der sidder med en Smartphone får fyldt skærmen helt ud og kan komme hurtigt til menupunkter.
Menu over Logo kommer der aldrig på standard layout
Jeg hader det layout hvor man skal op over et helt logo for at komme til menuerne.
Det er personlig smag, men nu er det mig der skruer.
Det kan være det kommer på layout-valg over tid, sammen med en version der er Variable Width som denne side er og dermed tilpasser sig brugerens skærm.
Men der er en del gode funktionsmæssige grunde til at bruge fixed width, da man så har helt kontrol over hvad slutbrugeren ser.
Jo mere kompleks en side er jo flere muligheder er der for at et element kikser i tilpasningen.
Og der er mange elementer der skal tjekkes.
Endeligt:
Jeg er godt klar over at "Seneste Forum Indlæg" er Kongen i alt hvad folk ser på siden og kommenterer på, og at jeg kunne have nøjedes med at lave en portal på forum hvor der bare kørte "Seneste Forum Indlæg" uden yderligere anstrengelser.
Men SKD-Web er altså meget mere end "Seneste Forum Indlæg", det er en side for Saab Klub Danmark, og der er en del mere indhold i klubbens arbejde end bare at levere et Chat-forum om Saab og det løse.
Menustrukturerne er kopieret fra de menuer der er i øjeblikket.
Topmenuen svarer til fanebladende på forsiden, og side menuen er den der skal have menupunkter der ligger som de ligger her på siden.
De punkter der ligger på fanebladene nu skal være fremtrædende, af den simple grund at det er de elementer der financierer driften.
Betalende kunder/Medlemmer og sponsorer.
Vi er en klub der skal have penge ind for at kunne levere
Derfor befinder de sig i topmenuen.
Og jeg har valgt her til start ikke at ændre på menustrukturerne af den simple grund at så er de der hvor folk forventer at finde dem. Der er ingen grund til at ændre for meget af gangen.
Mobil tema bliver, når det er aktuelt, et helt andet tema der retter sig decideret mod Mobil og smartphone. Herudover aktiverer jeg Tapatalk på forum, så dem der skal læse seneste forumindlæg på Potten kan komme snablen direkte i det der interesserer dem.
Jeg har holdt alle sider med en højreside.
Det gælder ikke forum, der kun har menuerne i venstre side.Et klik på et indlæg i "Seneste Forum Indlæg" bringer brugeren til forum hvor der kun er menu i venstre side.
Hvad angår dimensioner:
Vi har ingen anelse om hvilket medie brugeren ser siden på.
Nogle sidder med en 24" eller større 16:9 skærm, nogle sidder med en iPad eller en smartphone, og nogle sidder med en mindre 4:3 skærm
Den version der dækker flest muligt medier er den Fixed Width 1024px version vi har nu, med menuerne fordelt med de væsentligste i toppen og mere kompleks menu i siderne og noget placeret i højre side.
Dem med de brede skærme skal ikke scrolle i en evighed for at komme til alle menupunkter, og dem der sidder med en Smartphone får fyldt skærmen helt ud og kan komme hurtigt til menupunkter.
Menu over Logo kommer der aldrig på standard layout
Jeg hader det layout hvor man skal op over et helt logo for at komme til menuerne.
Det er personlig smag, men nu er det mig der skruer.
Det kan være det kommer på layout-valg over tid, sammen med en version der er Variable Width som denne side er og dermed tilpasser sig brugerens skærm.
Men der er en del gode funktionsmæssige grunde til at bruge fixed width, da man så har helt kontrol over hvad slutbrugeren ser.
Jo mere kompleks en side er jo flere muligheder er der for at et element kikser i tilpasningen.
Og der er mange elementer der skal tjekkes.
Endeligt:
Jeg er godt klar over at "Seneste Forum Indlæg" er Kongen i alt hvad folk ser på siden og kommenterer på, og at jeg kunne have nøjedes med at lave en portal på forum hvor der bare kørte "Seneste Forum Indlæg" uden yderligere anstrengelser.
Men SKD-Web er altså meget mere end "Seneste Forum Indlæg", det er en side for Saab Klub Danmark, og der er en del mere indhold i klubbens arbejde end bare at levere et Chat-forum om Saab og det løse.
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Tapatalk løser meget for mig. Bare jeg får "Seneste" med derpå... Jeg synes "Seneste" er det der holder liv i siten så der kommer noget indhold man senere kan søge i. Der er ikke mange der svarer på indlæg der ligger en måned tilbage, men det kan være godt at kunne udsøge en information der er i sådan et ældre indlæg. "Seneste" genererer indhold og bør ikke have dårligere adgang end andre ting. Skal jeg søge og bruge VIN dekoder osv er det sjældent fra mobilen, men det kan lade sig gøre og det er helt fint og behøver ikke dækkes af Tapatalk. Der skal selvfølgelig balanceres mellem alle de ting denne site skal kunne.
Jeg er helt med på at reklamerne skal med. For mig er de mere end en indtægt til sitet, men også en reminder om at der er nogle der støtter os og så skal jeg nok huske at støtte dem .. Jeps.. Webmaster bestemmer...
Bredde på fast 1024px er god middelvej der sikre lidt styr på layout'et. At jeg har 2560x1600 på min skærm skal jo ikke gå ud over resten af brugerne
Keep up the good work, Khris.
Jeg er helt med på at reklamerne skal med. For mig er de mere end en indtægt til sitet, men også en reminder om at der er nogle der støtter os og så skal jeg nok huske at støtte dem .. Jeps.. Webmaster bestemmer...
Bredde på fast 1024px er god middelvej der sikre lidt styr på layout'et. At jeg har 2560x1600 på min skærm skal jo ikke gå ud over resten af brugerne
Keep up the good work, Khris.
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Mht. til Tapatalk, så har den indvbygget en "latest" der automatisk viser de seneste indlæg, så det burde garantere adgangen til seneste indlæg for dem der bruger Tapatalk.
Hovedproblemet med et mobiltema på hele sitet er at de normale løsninger ikke kan håndtere at vi integrerer med et andet system, og derfor ikke viser indhold derfra selv om det kan finde menupunktet.
Hvilket betyder at jeg lige skal opfinde noget der kan få det til at fungere. Man kan godt lave et layout der retter sig mod mobile devices, men sitet skal også lige opdage at man tilgår mobilt. Alternativt skal man vælge det layout der passer til mobil.
Næste problem er så at jeg også gerne ville have at folk kunne tilgå indhold med "dumbphones".
Så den mobile adgang er indtil videre på standard layout, mens jeg gennemtænker løsningsmuligheder.
Jeg sidder selv på arbejde med en mægtig fin 24" højtopløst Samsung skærm jeg bruger til Solid Works.. Og har en Apple Cinema 27" 2560 x 1440 stående i rummet ved siden af.
De standard layouts som for det meste bruges på Fixed Width 1024 kan godt se lidt klejne ud på dem vil jeg godt indrømme.
Men så starter jeg bare min bærbare lige for at få et reality check.
Hvad angår layouts/templates er de rimeligt nemme for mig at lave, så de kommer nok i en lind strøm over tid.
Faktisk kan man også vælge flere forskellige templates på selve forum så det passer sammen med det layout man har valgt på Joomla delen. De er så ikke helt så nemme at skrue på som Joomla Templates, så der er ikke så mange. Endnu
Og når det er sat endeligt i drift vil der blive sat en cookie på layouts så man får det layout man har valgt hver gang man kommer ind.
Jeg har ikke villlet aktivere den andnu fordi jeg stadig arbejder på alternative templates, og peger Cookie det forkerte sted hen så går det galt for brugeren som måske ikke lige sidder med viden om at slette cookies.
"Seneste" vil altid have en meget fremtrædende placering på alle templates og tilgange.
Jeg er helt enig i at det er det der generer indhold til sitet og holder det levende.
Der er bare meget mere der også skal med i forhold til klubarbejdet og en struktureret vidensopsamling.
I forbindelse med det nye site har vi også en masse overgemte projekter i klubregi der skal integreres, og de skal også have en plads i planlægningen.
Alene at få menuerne til at være overskuelige og fornuftigt inddelt i forhold til indhold uden at man skal scrolle i evigheder kræver en del planlægning og omtanke
Mulighederne med det nye site er rigtigt mange, og der kan integreres med en meget stor mængde af anden software, og da vi selv hoster har vi mulighed for at bruge den plads der er behov for uden at skulle betale mere for det eller have ydelsesproblemer
Vi er derfor meget frit stillet i forhold til at lave muligheder for brugerne og at lave et centralt opsamlingssted for viden som man kan tilgå.
Det er egentligt den grundlæggende ambition:
At man på denne side kan finde svar på "ALT" om Saab, både det tekniske og det historiske, helst i struktureret form.
At man kan få et indblik i klubbens arbejde og historie, og i de aktiviteter klubben står for
At der er et mødested for de Saab interesserede, uanset model, årgang og erfaring
Mvh
Hovedproblemet med et mobiltema på hele sitet er at de normale løsninger ikke kan håndtere at vi integrerer med et andet system, og derfor ikke viser indhold derfra selv om det kan finde menupunktet.
Hvilket betyder at jeg lige skal opfinde noget der kan få det til at fungere. Man kan godt lave et layout der retter sig mod mobile devices, men sitet skal også lige opdage at man tilgår mobilt. Alternativt skal man vælge det layout der passer til mobil.
Næste problem er så at jeg også gerne ville have at folk kunne tilgå indhold med "dumbphones".
Så den mobile adgang er indtil videre på standard layout, mens jeg gennemtænker løsningsmuligheder.
Jeg sidder selv på arbejde med en mægtig fin 24" højtopløst Samsung skærm jeg bruger til Solid Works.. Og har en Apple Cinema 27" 2560 x 1440 stående i rummet ved siden af.
De standard layouts som for det meste bruges på Fixed Width 1024 kan godt se lidt klejne ud på dem vil jeg godt indrømme.
Men så starter jeg bare min bærbare lige for at få et reality check.
Hvad angår layouts/templates er de rimeligt nemme for mig at lave, så de kommer nok i en lind strøm over tid.
Faktisk kan man også vælge flere forskellige templates på selve forum så det passer sammen med det layout man har valgt på Joomla delen. De er så ikke helt så nemme at skrue på som Joomla Templates, så der er ikke så mange. Endnu
Og når det er sat endeligt i drift vil der blive sat en cookie på layouts så man får det layout man har valgt hver gang man kommer ind.
Jeg har ikke villlet aktivere den andnu fordi jeg stadig arbejder på alternative templates, og peger Cookie det forkerte sted hen så går det galt for brugeren som måske ikke lige sidder med viden om at slette cookies.
"Seneste" vil altid have en meget fremtrædende placering på alle templates og tilgange.
Jeg er helt enig i at det er det der generer indhold til sitet og holder det levende.
Der er bare meget mere der også skal med i forhold til klubarbejdet og en struktureret vidensopsamling.
I forbindelse med det nye site har vi også en masse overgemte projekter i klubregi der skal integreres, og de skal også have en plads i planlægningen.
Alene at få menuerne til at være overskuelige og fornuftigt inddelt i forhold til indhold uden at man skal scrolle i evigheder kræver en del planlægning og omtanke
Mulighederne med det nye site er rigtigt mange, og der kan integreres med en meget stor mængde af anden software, og da vi selv hoster har vi mulighed for at bruge den plads der er behov for uden at skulle betale mere for det eller have ydelsesproblemer
Vi er derfor meget frit stillet i forhold til at lave muligheder for brugerne og at lave et centralt opsamlingssted for viden som man kan tilgå.
Det er egentligt den grundlæggende ambition:
At man på denne side kan finde svar på "ALT" om Saab, både det tekniske og det historiske, helst i struktureret form.
At man kan få et indblik i klubbens arbejde og historie, og i de aktiviteter klubben står for
At der er et mødested for de Saab interesserede, uanset model, årgang og erfaring
Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Nu er det jo nemt, at være klog på noget man ikke selv laver - og alle har en mening!
Så først godt gået!
Her er så lidt feedback og ideer:
1) Den røde farve er for mig noget "ikke Saab". Prøv at se på Saabs hjemmeside.
De bruge hvid, sort, blå og en grøn (bio) - der er symbolværdier i farverne.
Skulle der være en "flow-breaker" i farvevalget på knapper etc. - så skulle de da være den gule farve som bruges i motorrummet, det hvor man skal "se efter" eller "gøre noget".
- og den med dansk kunne gøres med et flag ellers den røde cirkel m. hvid prik, som findes på jagerfly.
2) Ja, vi interessere os for "ældre", "nyere", "nye" og selvfølgelig også Saab'er.
Men, jeg synes at siden skal vise fremtiden... og ikke fortiden.
Derfor kunne man godt læne sig lidt mere op af Saab's hjemmeside.
Og det lidt "lette", nærmest flyvende design.
3) Jeg har savnet lidt, et sted på siden, hvor man kan ligge en samling af "sådan gør du artikler - med billeder". Der findes nogle spredt ud over nette. Men, så er folk gået i stå, når de finder ud, af at det er et stort arbejde - men her er der mange, der kan bidrage.
4) En "Night Panel" knap på siden er et must! Det var en ide fra Saabunited.
5) Et turbo-meter som giver udslag efter antal brugere på siden! E.g. 25 samtidig - så fuldt udslag! Der vil den ofte stå
Så først godt gået!
Her er så lidt feedback og ideer:
1) Den røde farve er for mig noget "ikke Saab". Prøv at se på Saabs hjemmeside.
De bruge hvid, sort, blå og en grøn (bio) - der er symbolværdier i farverne.
Skulle der være en "flow-breaker" i farvevalget på knapper etc. - så skulle de da være den gule farve som bruges i motorrummet, det hvor man skal "se efter" eller "gøre noget".
- og den med dansk kunne gøres med et flag ellers den røde cirkel m. hvid prik, som findes på jagerfly.
2) Ja, vi interessere os for "ældre", "nyere", "nye" og selvfølgelig også Saab'er.
Men, jeg synes at siden skal vise fremtiden... og ikke fortiden.
Derfor kunne man godt læne sig lidt mere op af Saab's hjemmeside.
Og det lidt "lette", nærmest flyvende design.
3) Jeg har savnet lidt, et sted på siden, hvor man kan ligge en samling af "sådan gør du artikler - med billeder". Der findes nogle spredt ud over nette. Men, så er folk gået i stå, når de finder ud, af at det er et stort arbejde - men her er der mange, der kan bidrage.
4) En "Night Panel" knap på siden er et must! Det var en ide fra Saabunited.
5) Et turbo-meter som giver udslag efter antal brugere på siden! E.g. 25 samtidig - så fuldt udslag! Der vil den ofte stå
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Add1:
Den røde og sorte farve er Saab Klub Danmarks farve, jævnfør vores logo og medlemsbeviser.
Jeg laver muligvis en template senere der er mere Saab Official.
Jeg er jo selv mest til sort carbon og blodrød med et sort forum, som sparer strøm i Økoens navn. Jeg kunne jo sætte et gammelt Økometer på siden der viste hvor meget strøm der blev sparet ved at køre sort farve
Hvid bruger væsentligt mere strøm til at drive skærmen.
Add2:
Jeg finder ikke Saabs hjemmeside særlig let og flyvende.. den er et Flash Helvede..
Men igen så er det ikke noget problem at lave en template til dem der måtte ønske noget der ligner.
Det bliver bare ikke standard Templaten, som for øvrigt hedder SKD
Add3:
Det har jeg efterlyst siden jeg blev medlem af klubben.
Da jeg ikke har de faglige kompetencer og erfaringer til andet end bare at lave en opsamling af hvad andre skriver, har jeg gentagne gang opfordret folk til at bidrage.
Det har de ikke gjort endnu.
Men de skal bare sige til, så laver jeg en DokuWiki del af siden
Add4:
Night panel er noget gejl.
Det kan sagtens laves, men man kunne nu også bare vælge en af de sorte templates der er i forvejen. På forum er der skam en der er hvid, orange og grøn på sort baggrund
Jeg har set indlægget på SU, og jeg er ikke imponeret.
Det drejer sig om et template valg, ikke andet.
Add5:
Et turbometer skal laves og programmeres helt fra bunden.
Det kommer nok ikke først.
Vi mangler i forvejen en del af den grundlæggende grafik og andre ting.
Det var lige de hurtige svar.
Den røde og sorte farve er Saab Klub Danmarks farve, jævnfør vores logo og medlemsbeviser.
Jeg laver muligvis en template senere der er mere Saab Official.
Jeg er jo selv mest til sort carbon og blodrød med et sort forum, som sparer strøm i Økoens navn. Jeg kunne jo sætte et gammelt Økometer på siden der viste hvor meget strøm der blev sparet ved at køre sort farve
Hvid bruger væsentligt mere strøm til at drive skærmen.
Add2:
Jeg finder ikke Saabs hjemmeside særlig let og flyvende.. den er et Flash Helvede..
Men igen så er det ikke noget problem at lave en template til dem der måtte ønske noget der ligner.
Det bliver bare ikke standard Templaten, som for øvrigt hedder SKD
Add3:
Det har jeg efterlyst siden jeg blev medlem af klubben.
Da jeg ikke har de faglige kompetencer og erfaringer til andet end bare at lave en opsamling af hvad andre skriver, har jeg gentagne gang opfordret folk til at bidrage.
Det har de ikke gjort endnu.
Men de skal bare sige til, så laver jeg en DokuWiki del af siden
Add4:
Night panel er noget gejl.
Det kan sagtens laves, men man kunne nu også bare vælge en af de sorte templates der er i forvejen. På forum er der skam en der er hvid, orange og grøn på sort baggrund
Jeg har set indlægget på SU, og jeg er ikke imponeret.
Det drejer sig om et template valg, ikke andet.
Add5:
Et turbometer skal laves og programmeres helt fra bunden.
Det kommer nok ikke først.
Vi mangler i forvejen en del af den grundlæggende grafik og andre ting.
Det var lige de hurtige svar.
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Hej gutter
Jeg har kun 2 umiddelbare kommentarer til alt dette. De funktionelle og designmæssige venter jeg med
a) Super stærkt gået og flot arbejde til Khrisdk !!! Er sgu imponeret over hvad du får fra hånden udover alt det andet + familien, jobbet og alt det som også skal holdes ved lige....er der iøvrigt nogen herinde fra som har meldt sig til at vedligeholde og passe din saab mens du laver hjemmeside for os? Her skal I gerne melde Jer på stribe til at hjælpe Christian..... så hjælper han med garanti Jer med et lækkert resultatet på web'en
b) Dette er relateret til add 3 om et manual/how-to-do forum/wiki-saab pedia....den diskussion har vi haft herinde et hav af gange og den strander typisk når problemstillingen bliver vendt rundt til brugerne. Som khrisdk pænt skriver er det nok ikke mangel på den tekniske kunnen til at lave det men den organisatoriske evne fra klubbens medlemmer til at levere.... hvor mange herinde har tænkt sig at sætte sig og bidrage med information til dette?
Jeg er så selv bruger og rammer mig selv nu men når først man fra klubbens side efterlyser hjælp og brugere til at levere info, billeder, manueler osv til en forumkategori som dette bliver der som regel meget stille på linjen....
Jeg er også stor tilhænger af et sted, hvor denne info ligger samlet men set i lyset af alt det andet, I knokler løs med, så mener jeg I bør vente til de første 10 brugere samstemmnigt har ytret at de vil ave den funktion OG leveret de første 10 how-to-does på saab....
Bare mine få cent og igen tak for det fine arb.
Jeg vil være så fræk at skrive at jeg synes det er fint om det "endelige" resultat til SKD web bliver en smule længere undervejs og bliver lavet "rigtigt" istedet for at blive rushet grundet gentagne henvendelser fra de utålmodige brugere om at blive "færdige.....
Mvh. en af de utålmodige brugere som glæder sig til et nyt og forbedret SKD.
/A
Jeg har kun 2 umiddelbare kommentarer til alt dette. De funktionelle og designmæssige venter jeg med
a) Super stærkt gået og flot arbejde til Khrisdk !!! Er sgu imponeret over hvad du får fra hånden udover alt det andet + familien, jobbet og alt det som også skal holdes ved lige....er der iøvrigt nogen herinde fra som har meldt sig til at vedligeholde og passe din saab mens du laver hjemmeside for os? Her skal I gerne melde Jer på stribe til at hjælpe Christian..... så hjælper han med garanti Jer med et lækkert resultatet på web'en
b) Dette er relateret til add 3 om et manual/how-to-do forum/wiki-saab pedia....den diskussion har vi haft herinde et hav af gange og den strander typisk når problemstillingen bliver vendt rundt til brugerne. Som khrisdk pænt skriver er det nok ikke mangel på den tekniske kunnen til at lave det men den organisatoriske evne fra klubbens medlemmer til at levere.... hvor mange herinde har tænkt sig at sætte sig og bidrage med information til dette?
Jeg er så selv bruger og rammer mig selv nu men når først man fra klubbens side efterlyser hjælp og brugere til at levere info, billeder, manueler osv til en forumkategori som dette bliver der som regel meget stille på linjen....
Jeg er også stor tilhænger af et sted, hvor denne info ligger samlet men set i lyset af alt det andet, I knokler løs med, så mener jeg I bør vente til de første 10 brugere samstemmnigt har ytret at de vil ave den funktion OG leveret de første 10 how-to-does på saab....
Bare mine få cent og igen tak for det fine arb.
Jeg vil være så fræk at skrive at jeg synes det er fint om det "endelige" resultat til SKD web bliver en smule længere undervejs og bliver lavet "rigtigt" istedet for at blive rushet grundet gentagne henvendelser fra de utålmodige brugere om at blive "færdige.....
Mvh. en af de utålmodige brugere som glæder sig til et nyt og forbedret SKD.
/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Der er kun en ting at sige/gøre....
Uploaded with ImageShack.us
Glæder mig til at tage siden i brug.... Jeg bruger trods alt en del tid herinde.... Det bliver lidt ligesom jule aften.
Uploaded with ImageShack.us
Glæder mig til at tage siden i brug.... Jeg bruger trods alt en del tid herinde.... Det bliver lidt ligesom jule aften.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Det kan godt være at det bare er mig...
Men, jeg har lidt svært ved at se Darth Vader for mig med et "DV" skrevet med rød pen på mavsen... hmmm...
Eller for den sags skyld en Saab med røde frihåndsstaffering... hhhmmmmm....
Men, du har ret... det ser skú lidt godt ud med sort, carbon grå og tynde røde striber.
Kones bil ser egentlig sådan ud... har lige stået og set på den.... og det passer godt til en lille vaks turbo... men, den er også en opel.
Undskyld, undskyld og undskyld... :saynomore ... og undskyld!
Hvis jeg nu skulle få tid til at lave et turbo-meter... hvilket format vil du så have det i ?
:mrcool
Ellers er siden bare fin, fungere fint og er overskuelig. I luften med den!
Men, jeg har lidt svært ved at se Darth Vader for mig med et "DV" skrevet med rød pen på mavsen... hmmm...
Eller for den sags skyld en Saab med røde frihåndsstaffering... hhhmmmmm....
Men, du har ret... det ser skú lidt godt ud med sort, carbon grå og tynde røde striber.
Kones bil ser egentlig sådan ud... har lige stået og set på den.... og det passer godt til en lille vaks turbo... men, den er også en opel.
Undskyld, undskyld og undskyld... :saynomore ... og undskyld!
Hvis jeg nu skulle få tid til at lave et turbo-meter... hvilket format vil du så have det i ?
:mrcool
Ellers er siden bare fin, fungere fint og er overskuelig. I luften med den!
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Hehe
Bare rolig..
Jeg har styret mig designmæssigt i helt usædvanlig grad og rådspurgt højere autoriteter end mig selv om den primære template.
Hvis jeg selv have skullet styre designet havde det lignet et Racing site..
Så der er valgt ud fra de farver der indikerer SKD, rød, sort og hvid.
Jeg vil så sige at templates er det absolut mindste i det her.
Det er lagkagepynten.
Hvis du har tid til at lave et turbometer vil jeg gerne have det hele i en lille færdig Java pakke med script der henter oplysningerene fra databasen i Joomla
Bare rolig..
Jeg har styret mig designmæssigt i helt usædvanlig grad og rådspurgt højere autoriteter end mig selv om den primære template.
Hvis jeg selv have skullet styre designet havde det lignet et Racing site..
Så der er valgt ud fra de farver der indikerer SKD, rød, sort og hvid.
Jeg vil så sige at templates er det absolut mindste i det her.
Det er lagkagepynten.
Hvis du har tid til at lave et turbometer vil jeg gerne have det hele i en lille færdig Java pakke med script der henter oplysningerene fra databasen i Joomla
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Det skulle det være..men jeg har jo ikke mange muligheder for at teste det, da jeg ikke har nogle almindelige bruger log-ins
Er der andre der har forsøgt?
Det er nemlig en af de ting jeg gerne ville se ved at præsentere det.
Det er lissom at lancere en ny Windows version..det kan være der er et par bugs
Er der andre der har forsøgt?
Det er nemlig en af de ting jeg gerne ville se ved at præsentere det.
Det er lissom at lancere en ny Windows version..det kan være der er et par bugs
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
hmmm...der er forskel på folk
sven t16 er logget på...
Har han så kanskiesens logget på via forumdelen?
sven t16 er logget på...
Har han så kanskiesens logget på via forumdelen?
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Godt gået, jeg ved at bitter erfaring hvor lang tid sådan noget fedtværk tar´. Jeg har det altid med at undervurderer den slags projekter, når man så står i det, går det op for en hvad det er man har rodet sig ud i. Ligesom når man skal male badeværelset, ahr det tar højest et par timer, det viser sig så, at tage 2 dage.
Man kan logge på via forum, men ikke fra forsiden.
Man kan logge på via forum, men ikke fra forsiden.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Tænkte det nok.
Jeg måtte lige fedte i databasen for at få placeret brugerne rigtigt i Joomla-delen.. de ville ikke rigtigt lege med i brugersync og blev ikke placeret rigtigt..
Nå..Så kigger vi på det igen når der er tid..
Det er så derfor ting tager tid........Lissom badeværelser...
Og en af grundene til at templates ikke er så væsentlige.
Det tager mig et par timer at lave en template, det tager en uge at integrere en lille delkomponent
Jeg måtte lige fedte i databasen for at få placeret brugerne rigtigt i Joomla-delen.. de ville ikke rigtigt lege med i brugersync og blev ikke placeret rigtigt..
Nå..Så kigger vi på det igen når der er tid..
Det er så derfor ting tager tid........Lissom badeværelser...
Og en af grundene til at templates ikke er så væsentlige.
Det tager mig et par timer at lave en template, det tager en uge at integrere en lille delkomponent
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Kan man lokke Johannesen til at forsøge sig med at logge på fra forsiden igen?
Jeg er nemlig nysgerrig på fejlmeddelelsen
Jeg er nemlig nysgerrig på fejlmeddelelsen
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
oki..den kender jeg..at skrue database igen..
Men nok ikke fra en mobil forbindelse over VPN..
Der går nok lige en uge..
Vi beklager forsinkelsen
Men nok ikke fra en mobil forbindelse over VPN..
Der går nok lige en uge..
Vi beklager forsinkelsen
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Et lille spørgsmål til denne turbo måler dims..... Hvad skulle den i så fald måle???
Hvor mange der er på siden??
Antallet af indlæg indenfor de sidste par timer ??
Eller noget helt tredie ??
Hehe Krish... Du må ikke spørge mig, jeg var bare lidt nysgerrig og klikkede ind på linket du lagde ud, og gjorde som jeg eller gør...khrisdk skrev:hmmm...der er forskel på folk
sven t16 er logget på...
Har han så kanskiesens logget på via forumdelen?
Et lille spørgsmål til denne turbo måler dims..... Hvad skulle den i så fald måle???
Hvor mange der er på siden??
Antallet af indlæg indenfor de sidste par timer ??
Eller noget helt tredie ??
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Bortset fra det har jeg kigget lidt på login-problemerne.
De er muligvis løst, men hvis nogen prøver og det ikke virker, så er der en løsning i at dutte "Glemt din adgangskode?" og så aktivere den igen.
Databasen skal åbenbart have et lille refresh.
Og jeg kan ikke huske om jeg selv har sync'et på den rigtige database eller på min testdatabase :Hvadhulen ...
Det er det der med dokumentation...Men jeg har lavet et nyt sync på den rigtige database
Jeg tror der blev ment antallet af registrerede brugere på sidenEt lille spørgsmål til denne turbo måler dims..... Hvad skulle den i så fald måle???
Hvor mange der er på siden??
Antallet af indlæg indenfor de sidste par timer ??
Eller noget helt tredie ??
Bortset fra det har jeg kigget lidt på login-problemerne.
De er muligvis løst, men hvis nogen prøver og det ikke virker, så er der en løsning i at dutte "Glemt din adgangskode?" og så aktivere den igen.
Databasen skal åbenbart have et lille refresh.
Og jeg kan ikke huske om jeg selv har sync'et på den rigtige database eller på min testdatabase :Hvadhulen ...
Det er det der med dokumentation...Men jeg har lavet et nyt sync på den rigtige database
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
mjaa...antallet af online brugere lige nu, realtime opdateret.... men det er velsagtens same same...khrisdk skrev:Jeg tror der blev ment antallet af registrerede brugere på sidenEt lille spørgsmål til denne turbo måler dims..... Hvad skulle den i så fald måle???
Hvor mange der er på siden??
Antallet af indlæg indenfor de sidste par timer ??
Eller noget helt tredie ??
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Ideen med et turbo-meter var at det skulle give udslag alt efter, hvor mange der er online.
Den måler, så at sige "trykket" på indgangen til siden "live".
Når det e.g. er 20 brugere på - så giver den fuldt udslag.
Den med en "Night Panel" knap, er selvfølgelig at fremhæve Saabs kendetegn.
Den måler, så at sige "trykket" på indgangen til siden "live".
Når det e.g. er 20 brugere på - så giver den fuldt udslag.
Den med en "Night Panel" knap, er selvfølgelig at fremhæve Saabs kendetegn.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Så er der kigget lidt mere på log-in
Hvis det ikke virker at logge ind fra forsiden, skal man foretage sit første log-in i selve forum delen
Det giver lige det spark fra den ene database til den anden der får det hele til at køre
Det er ca. 35 brugere der har brugt ukurrante brugernavne, specialtegn, eller er oprettet 2 gange med samme mail-addresse der skal rettes til, og disse vil ikke kunne logge ind på Joomla-delen før jeg har fået tilrettet dem senere.
Det skal nok være på plads når skiftet bliver foretaget.
Hvis det ikke virker at logge ind fra forsiden, skal man foretage sit første log-in i selve forum delen
Det giver lige det spark fra den ene database til den anden der får det hele til at køre
Det er ca. 35 brugere der har brugt ukurrante brugernavne, specialtegn, eller er oprettet 2 gange med samme mail-addresse der skal rettes til, og disse vil ikke kunne logge ind på Joomla-delen før jeg har fået tilrettet dem senere.
Det skal nok være på plads når skiftet bliver foretaget.
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349