Banner cycler

Første billeder af den nye Saab konceptbil

Det tidl. SAAB krise forum, som nu indikerer at nyt fra SAAB Spyker kan postes her samt viden om SAAB Spykers nye tiltag kan deles med andre. Gæster på siden kan også skrive her.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

7. mar 2011, 22:00

Ja det må man sige. 9-3 sc er en særdeles flot vogn...
og den nye saab 9-5 ser flot og dyr ud....

"Røde" truer med kørselsafgifter, bumpenge, højere CO2 afgifter osv osv.... til gengæld skal man arbejde længre og beskattes hårdere :youthink det bliver sjov.

Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

7. mar 2011, 22:06

Jeg tilslutter mig nu gamle Erhard J:

Der bliver ført den nødvendige politik
Af alle partier.

De har nemlig allesammen accepteret de "uundgåelige" præmisser

Og så vil jeg opfordre til at efterlade politikken her.
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

8. mar 2011, 03:37

En kort rapport fra Guds Eget Land - Land of the free, best in the world osv osv... Selvtilliden og selvhøjtideligheden vedrørende USA lever i bedste velgående.
Der sælges stadig masser af biler i USA, og det er i sandhed et vigtigt marked for nærmest alle mærker.
Benzin-prisen er oppe på hele 3.49USD for 3.78 Liter "Premium" hvilket svarer til ca 95-96 oktan i følge den danske norm - ja, det er stadig under halv pris end DK, og den eneste grund til jeg stadig kører min 6.0L V8 400hk Pontiac GTO. Prisen på benzin er steget med 70cents pr. Gallon siden jeg kom i July sidste år, voldsom stigning og et hyppigt samtale emne.
Alle er TOSSET med V8'ere, jeg har set 3 personbiler med Diesel indtil videre - udover de V8'er Diesel man ser i de største trucks. Ellers er det mest økonomiske man ser 2.5L Ford Fusions, Jetta'er, Toyota Camry og Honda Accord's...
En af mine folk købte ny Camry - "Hvilken version har du så købt, 4-cylinderen nu du kører 2*75km hver dag?" - svar: "Nej da, jeg kører for stærkt til at have en 4-banger".
Der er INGEN sammenhæng i argumentationen for hvorfor det skulle være en v6'er! Jeg kører 75mph på vejen til job som maks, der skal accelleres 3-4 gange på hele turen, der er så ABSOLUT ikke brug for en V6'er i sådan en bil, der primært skal bruges som pendler vogn! Havde jeg ikke Cab'en som 2.bil havde GTO'en været 2.bil og en Aero af en eller anden slags været dagligdagsbilen... Men, nu man er i USA så skal der være V8'er under hjelmen, indtil videre i det mindste...
Flere kører store V8 GMC Sierra's, Toyota Tundra's osv, V8 er vejen frem!
Selv firma-pickup'erne som der er god argumentation for at købe, har V8'ere...
Men bare rolig, det er flexifuel-biler, så hvis man havde lyst (og det har man ikke), kan man hælde E85 i tanken,som er almindeligt tilgængeligt, til ca 3USD pr. Gallon - men det kører man ikke længere på literen af, så det har jeg ikke den store fornemmelse for, hvor meget bliver benyttet...
Det er noget jeg vil overveje i forbindelse med Cab'en, formentligt som tilskudssystem, så jeg ikke skal til at tænke på pakninger og benzinslanger... I det mindste er det tilgængeligt!!!
Blot min lille betragtning :-)
/Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
viking

8. mar 2011, 09:34

Hej Daniel godt at høre nyt fra guds eget land.

Se det var jo en god grund til at bygge CABen om til E85, når det nu er lige til at tanke.....

Jeg kan 100% godt forstå du vil have en V8, nu når chancen byder sig...

senere kan du jo komme hjem til en "4 banger" igen :teethsmile

Jeg har selv lige købt en "4 banger" til slave job og ekstra kørsel.. ( det bliver godt med en bil der bare kan bruges og til 10kkr kan man ikke forvente mirakler )

http://www.saabphotos.com/gallery/album275/Venstre_side
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

8. mar 2011, 10:53

Ja, jeg har også været i USA i forbindelse med jobbet nogle gange efterhånden, og det er fuldstændigt rigtigt det som Daniel skriver.

En "4 banger" er en billig spare motor og kan ikke holde til mere end max 100kmiles. Når jeg siger at min "4-banger" har kørt over 200kmiles, så kigger de mærkeligt på mig. Der er ikke meget forståelse for, at det grundlæggende maskineri faktisk kan holde rigtigt godt og længe - også i en "4-banger".

Der kører også rigtig mange store trucks med V8 i. Det er jo også nødvendigt når man lige skal flytte sine ATV'ere eller sin speed-båd. Misundelig? neeej slet ikke. De kører så (desværre) også tit rundt med kun en i og uden ATV'ere eller andet legetøj.

Det går heller ikke at køre i en for lille bil, så bliver man jo splattet ud når man bliver ramt af sådan en truck, med dobbelte baghjul.

Jeg tror/håber måske også at SAAB med NG9-5 kan møve sig ind på det amerikanske marked igen, som de ikke har haft meget succes med i mange år. For at opnå succes her, så tror jeg at det er godt, at de ikke kun har en 4 cylindret maskine. Derovre vil de sandsynligvis købe V6 turbo. I dette tilfælde vil SAAB stå rimeligt godt tror jeg. Turbo er ikke helt så udbredt "over there" En 6 cylindret turbo er i hvert fald meget federe end de V6 sugemotorer jeg har kørt. Når jeg kommer hjem, så får jeg altid et smil på læben, når jeg trykker speederen i bund i min gamle "4-banger" med turbo. Jeg er skuffet over at en V6 2.5L ikke har mere at byde på. Cruiser man, så skal den shifte ned for overhovedet at kunne ændre hastighed.

En V6 derovre er jo lidt øko uden at være for øko...

Samlekvaliteten i en SAAB er også langt bedre end i deres egne modeller, som tit er noget underligt juks. I øvrigt har amarikanske biler ikke noget særligt godt ry.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Brugeravatar
viking

8. mar 2011, 12:14

Jo amerikanske biler er rigtig gode, til at æde brændstof.

De skal bare op på 10kr/l, så bliver en 4 banger lige pludselig super spændende.... Lige som herhjemme hvor der sælges et hav af 3cyl biler...

Samme fenomen så jeg i England. Da jeg startede der ovre i 89, kostede en liter benz 3,5 - 3,8 kr/l minus moms...
ind til medium i 90erne, så kom "Tony til" og så gik det stærkt

Priser i England (4star benz)

1980 2 kr/l
1990 4 kr/l
2000 9,5 kr/l
2011 12 kr/l

I dag koster den ca 12 kr/l i droningens eget land. Det gav salg i "pispotter"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Saab-Spyker News"