Ny her i Klubben - Råd søges vedr. køb af 900 Cabriolet?
Redaktør: Bestyrelsen
- HPS1
- SAAB FREAK
Hej
Lidt i tvivl om hvorvidt jeg kan "poste" spørgsmål her med nu prøver jeg.
Jeg er helt ny mht. Saab men har igennem mange år gerne ville have mig en ældre Saab 900 Cabriolet. Har set mig lidt omrking på brugtmarkedet og nu er det så lidt mere aktuelt for mig at "springe ud" i og med jeg har besluttet at udskifte min nuværende bil. Så hvad skal jeg lede efter ud fra følgende:
Bilens alder - her har jeg mest lyst til noget fra 1995 - 2000.
Motor - hvad er bedst ud fra en fornuftig økonomisk betragtning? og er det et problem hvis bilen har kørt meget - eksempelvis +200tk?
Generelle fejl/mangler som man skal holde øje med - altså slid, rust etc.?
Havde håbet på at finde god info på "Cabrio forum" men syens ikke der er så meget er komme efter?
Hilsen
En kommende ejer af en 900 Cabriolet...
Lidt i tvivl om hvorvidt jeg kan "poste" spørgsmål her med nu prøver jeg.
Jeg er helt ny mht. Saab men har igennem mange år gerne ville have mig en ældre Saab 900 Cabriolet. Har set mig lidt omrking på brugtmarkedet og nu er det så lidt mere aktuelt for mig at "springe ud" i og med jeg har besluttet at udskifte min nuværende bil. Så hvad skal jeg lede efter ud fra følgende:
Bilens alder - her har jeg mest lyst til noget fra 1995 - 2000.
Motor - hvad er bedst ud fra en fornuftig økonomisk betragtning? og er det et problem hvis bilen har kørt meget - eksempelvis +200tk?
Generelle fejl/mangler som man skal holde øje med - altså slid, rust etc.?
Havde håbet på at finde god info på "Cabrio forum" men syens ikke der er så meget er komme efter?
Hilsen
En kommende ejer af en 900 Cabriolet...
- Jensen
- Administrator
Hej HPS1
Du er kommet til det helt rigtige sted hvis du har spørgsmål ang . SAAB
Jeg kan desværre ikke svare på så meget cab-specifikt, men det er jeg sikker på at der er andre herinde der kan.
En lille detalje når vi taler SAAB 900, så skelner vi normalt mellem den gamle (og900) fra 79-93/94 og den nye (ng900) fra 93-98. Den du er ude efter er så en af de nye, og den er meget anderledes end den gamle, hvilket jo både er godt og skidt.
Angående motor i ng900, så er der ikke rigtigt nogen du skal holde dig fra. Det er mere et spørgsmål om smag og kørselsmønster. Alle motorer er rigtigt fine maskiner, men til en cab. ville jeg nok personligt holde mig fra den lille 2,0i. Cab'en er jo en smule tungere end en standard hårdtags SAAB, og en lidt kraftigere motor passer nok bedre til cruiser stilen i en cab. Men det er jo som sagt smag og behag.
Den eneste svaghed jeg umiddelbart ved der er ved ng900 cab er en svaghed i tonau motoren. Men problemet er vist nu så velkendt at der findes en fornuftig løsning der også er til at betale sig fra.
Men spørg gerne lidt mere konkret, eller sæt links ind til biler du måske kunne være interesseret i, så skal der nok komme nogle kommentarer.
MVH Mads
Du er kommet til det helt rigtige sted hvis du har spørgsmål ang . SAAB
Jeg kan desværre ikke svare på så meget cab-specifikt, men det er jeg sikker på at der er andre herinde der kan.
En lille detalje når vi taler SAAB 900, så skelner vi normalt mellem den gamle (og900) fra 79-93/94 og den nye (ng900) fra 93-98. Den du er ude efter er så en af de nye, og den er meget anderledes end den gamle, hvilket jo både er godt og skidt.
Angående motor i ng900, så er der ikke rigtigt nogen du skal holde dig fra. Det er mere et spørgsmål om smag og kørselsmønster. Alle motorer er rigtigt fine maskiner, men til en cab. ville jeg nok personligt holde mig fra den lille 2,0i. Cab'en er jo en smule tungere end en standard hårdtags SAAB, og en lidt kraftigere motor passer nok bedre til cruiser stilen i en cab. Men det er jo som sagt smag og behag.
Den eneste svaghed jeg umiddelbart ved der er ved ng900 cab er en svaghed i tonau motoren. Men problemet er vist nu så velkendt at der findes en fornuftig løsning der også er til at betale sig fra.
Men spørg gerne lidt mere konkret, eller sæt links ind til biler du måske kunne være interesseret i, så skal der nok komme nogle kommentarer.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

..
Senest rettet af viking 7. jun 2011, 21:16, rettet i alt 1 gang.
- viking

..
Senest rettet af viking 7. jun 2011, 21:16, rettet i alt 1 gang.
- khrisdk
- Webmaster
Og for en tilføjelse omkring Vikings prædiken om B204 kiontra B205:
B205 er den nyeste motor, med den bedste motorstyring, bedste benzinøkonomi og glimrende holdbarhed.
Den skal bare ikke råtunes til 350 heste, eller udsættes for den type dovenskab og nærighed der hedder lange serviceintervaller og lang tid mellem olieskift.
B205 er også en 100% Saab motor, faktisk den sidste udvikling og den der har siddet i Saab 9-5 fra 1998-2010.
Hvis du er til frem til 2000 er det så ikke aktuelt da den først er blevet introduceret i 2000.
Min har nu kørt 227.000 km uden at lave nogen ulykker.
Og den har været dårligt/leasing passet de første 130.000 km.
B205 er den nyeste motor, med den bedste motorstyring, bedste benzinøkonomi og glimrende holdbarhed.
Den skal bare ikke råtunes til 350 heste, eller udsættes for den type dovenskab og nærighed der hedder lange serviceintervaller og lang tid mellem olieskift.
B205 er også en 100% Saab motor, faktisk den sidste udvikling og den der har siddet i Saab 9-5 fra 1998-2010.
Hvis du er til frem til 2000 er det så ikke aktuelt da den først er blevet introduceret i 2000.
Min har nu kørt 227.000 km uden at lave nogen ulykker.
Og den har været dårligt/leasing passet de første 130.000 km.
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- HPS1
- SAAB FREAK
Hej til alle
Tak for de gode svar. Intil nu har jeg kun haft set på 1 enkelt Saab Cabriolet - denne:
http://www.bergmannbiler.dk/default.asp ... &carid=433
Men er lidt i tvivl da den måske er "for gammel" til mit behov. Jeg skal/vil kunne køre i den helårligt! Men samtidig tiltaler prisen mig
Jeg vil nu prøve på at holde øje med om der kommer "nyere" til salg - altså fra 1998 - 2000 model men pt. kan jeg ikke rigtig opstøve nogle her i DK? Der er ikke mange til salg generelt derude....
I høre fra mig hvis jeg finder noget. skal muligvis ud og se på endnu en fra 1997 med godt 260 tk. på tælleren. Den lyder interessant sa den skulle være i ret fin stand men det skal ses først og så tager jeg den til en FDM test hvis jeg vil gå videre med den.
Tak for hjælpen!
Peter
Tak for de gode svar. Intil nu har jeg kun haft set på 1 enkelt Saab Cabriolet - denne:
http://www.bergmannbiler.dk/default.asp ... &carid=433
Men er lidt i tvivl da den måske er "for gammel" til mit behov. Jeg skal/vil kunne køre i den helårligt! Men samtidig tiltaler prisen mig
I høre fra mig hvis jeg finder noget. skal muligvis ud og se på endnu en fra 1997 med godt 260 tk. på tælleren. Den lyder interessant sa den skulle være i ret fin stand men det skal ses først og så tager jeg den til en FDM test hvis jeg vil gå videre med den.
Tak for hjælpen!
Peter
- bolsen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
prøv at gå ind på: pv@svendwind.dk Han har en 02 med automat gear der kun har kørt 85k, men er så også noger dyrere
- HPS1
- SAAB FREAK
Hej Bjarne
Mener du at jeg skal sende ham en mail - eller kan jeg se bilen til salg et sted på nettet?
Peter
Mener du at jeg skal sende ham en mail - eller kan jeg se bilen til salg et sted på nettet?
Peter
- viking

..
Senest rettet af viking 7. jun 2011, 21:17, rettet i alt 1 gang.
- viking

..
Senest rettet af viking 7. jun 2011, 21:17, rettet i alt 1 gang.
- viking

..
Senest rettet af viking 7. jun 2011, 21:18, rettet i alt 1 gang.
- michno
- EXTREME SAAB FREAK
...men hvorfor ikke en OG900 cab. Den er da langt flottere (tør næsten ikke starte debatten).
Michno
Michno
- khrisdk
- Webmaster
Den skal bruges til hverdagsbil hele året.
Jeg er helt sikker på at det at vælge en OG900 til det ville afføde mere debat.
Jeg er helt sikker på at det at vælge en OG900 til det ville afføde mere debat.
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Da jeg ejer en bil med B205 motor i , der har kørt 290.000 med org. motor kan jeg nu heller ikke se de store problemer med den motor type ( og den køre jo med lidt højere ladetryk end org ) , Hvor mange B205 motore er der mon udsk. her hjemme ? det er vist ikke ret mange.
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- K.Hansen
ØHHH nå , hvor mange motore er der mon lavet ialt ? Jeg må nu indrømme at jeg ikke kan tage sådan en " Hokus pokus " side der skal sælge et " vidunder midel " særligt seriøst
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- Jensen
- Administrator
430.000 det lyder helt vildt. Det må være stort set alle de 9-3 og 9-5 med SAAB motorer der er solgt udenfor DK. Sjovt at det lige har ramt udenom lille Danmark, måske vi er bedre til at passe på vores biler.
På den anden side, så kan jeg godt forstå at SAAB's reservedels branch scorer kassen og at Fabrikken er ved at gå på røven
Det tal kan jeg overhovedet ikke tage alvorligt, ligesom den hjemmeside
"Jamen jeg læste det jo på internettet, så må det jo passe" ja, rigth.
Det er også forbundet med risiko at gå på gaden, og spise agurker. Hvis vi alle tænkte sådan sad vi nok og rådnede op i sofaen foran flimmeren.
Alle bilfabrikater efter 2000 havde til en vis udstrækning problemer med oil sludge. SAAB valgte at stå ved det og lavede en udvidet motorgaranti, derfor kom der fokus på SAAB. Hvor meget hører vi om oilsludge ramte VW/Audi/Skoda 1,8t?
Problemet er vildt overdrevet, og derudover leder manden der startede tråden jo slet ikke efter en så ny bil, så det er i denne sammenhæng ganske irrelevant.
De tidligere skal man forøvrigt lytte godt efter støj fra kæderne, med mindre man køber en V6'er, så slipper man for alle de sorger.
MVH Mads
På den anden side, så kan jeg godt forstå at SAAB's reservedels branch scorer kassen og at Fabrikken er ved at gå på røven
Det tal kan jeg overhovedet ikke tage alvorligt, ligesom den hjemmeside
Det er også forbundet med risiko at gå på gaden, og spise agurker. Hvis vi alle tænkte sådan sad vi nok og rådnede op i sofaen foran flimmeren.
Alle bilfabrikater efter 2000 havde til en vis udstrækning problemer med oil sludge. SAAB valgte at stå ved det og lavede en udvidet motorgaranti, derfor kom der fokus på SAAB. Hvor meget hører vi om oilsludge ramte VW/Audi/Skoda 1,8t?
Problemet er vildt overdrevet, og derudover leder manden der startede tråden jo slet ikke efter en så ny bil, så det er i denne sammenhæng ganske irrelevant.
De tidligere skal man forøvrigt lytte godt efter støj fra kæderne, med mindre man køber en V6'er, så slipper man for alle de sorger.
MVH Mads
- HPS1
- SAAB FREAK
Der er skabt en del "aktivitet" her i forumet... - Godt at se så mange meninger. Jeg er nu sikker på at jeg vil tage den tid det tager før end min kommende "cab" holder i indkørslen...
Der er gået lidt tid og tid gør som regel at man bliver klogere..! Jeg overvejer nu at geare op til en 9-3er i stedet for den ældre 900 men kun fordi teknologien nok mere passer mit behov - synes faktisk at 900 er flottere design - og den for (hedder den OG?) er super smuk og den jeg ville gifte mig med hvis jeg vidste jeg kune skulle leve 5 år fra nu...
Det jeg leder efter er en god, klassisk bil som kan køre 10-15.000 km per år. Men jeg vil have en helårsbil og er efterhånden af den mening at Saab er den bil som jeg leder efter i og med den ret så klart udskiller sig fra mængden. Jeg startede med at lede efter biler (Saab 900) men nu er jeg interesseret i en tidlig model (cab) af 9-3eren så jeg er lydhør over for ALT hvad i måtte have af kritik på netop denne? - evt fra 1998 - 2000 årgang. Og hvad med manuelt gear kontra auto? Noget man skal passe på og er det dyrt at tage en Auto?
Som før sagt - Mange tak for jeres hjælp! Fedt at få jeres kvalificerede råd inden min kommende "invistering"!
Der er skabt en del "aktivitet" her i forumet... - Godt at se så mange meninger. Jeg er nu sikker på at jeg vil tage den tid det tager før end min kommende "cab" holder i indkørslen...
Der er gået lidt tid og tid gør som regel at man bliver klogere..! Jeg overvejer nu at geare op til en 9-3er i stedet for den ældre 900 men kun fordi teknologien nok mere passer mit behov - synes faktisk at 900 er flottere design - og den for (hedder den OG?) er super smuk og den jeg ville gifte mig med hvis jeg vidste jeg kune skulle leve 5 år fra nu...
Det jeg leder efter er en god, klassisk bil som kan køre 10-15.000 km per år. Men jeg vil have en helårsbil og er efterhånden af den mening at Saab er den bil som jeg leder efter i og med den ret så klart udskiller sig fra mængden. Jeg startede med at lede efter biler (Saab 900) men nu er jeg interesseret i en tidlig model (cab) af 9-3eren så jeg er lydhør over for ALT hvad i måtte have af kritik på netop denne? - evt fra 1998 - 2000 årgang. Og hvad med manuelt gear kontra auto? Noget man skal passe på og er det dyrt at tage en Auto?
Som før sagt - Mange tak for jeres hjælp! Fedt at få jeres kvalificerede råd inden min kommende "invistering"!
- HPS1
- SAAB FREAK
Citat:
Hvis jeg selv skulle vælge ( og skulle være en med B205 op til MY 03): Så ville tage en der havde defekt motor, hvis prisen var passende lav. Hente en blok i SV
http://shop.speedparts.se/sv/prod/grund ... e8c724452d
på med en renoveret turbo og så er der bil til 10-15 år.... olieskift hver 5000 km eller to gange årligt.....
Lyder som et godt køb! Sig til når du har den - så er jeg bestemt frisk for et godt tilbud!
Peter
Citat:
Hvis jeg selv skulle vælge ( og skulle være en med B205 op til MY 03): Så ville tage en der havde defekt motor, hvis prisen var passende lav. Hente en blok i SV
http://shop.speedparts.se/sv/prod/grund ... e8c724452d
på med en renoveret turbo og så er der bil til 10-15 år.... olieskift hver 5000 km eller to gange årligt.....
Lyder som et godt køb! Sig til når du har den - så er jeg bestemt frisk for et godt tilbud!
Peter
- LarsJ
9-3 få en med turbo, man raser slet ikke så meget, som med den lille sugemotor og 130hk.
samme gælder ng900, så en 2.3 suge, V6, eller 2.0 turbo er bedst.
prøvekørte en 9-3 med de 130hk, kan huske jeg tænkte: den rykker da aligevel fint nok, men så fandt jeg ud af, at jeg raste afsted med 4500omdr. i byen.
det blev til en 2.0 turbo istedet, den er altså noget mere frisk og har en længere gearing.
drømmer selv om en og900 cab, men ja vil da give dig ret i at en nyere nok er bedre til helårs, hvis man ikke kan/vil/gider at være efter den når det første rust viser sig.
samme gælder ng900, så en 2.3 suge, V6, eller 2.0 turbo er bedst.
prøvekørte en 9-3 med de 130hk, kan huske jeg tænkte: den rykker da aligevel fint nok, men så fandt jeg ud af, at jeg raste afsted med 4500omdr. i byen.
det blev til en 2.0 turbo istedet, den er altså noget mere frisk og har en længere gearing.
drømmer selv om en og900 cab, men ja vil da give dig ret i at en nyere nok er bedre til helårs, hvis man ikke kan/vil/gider at være efter den når det første rust viser sig.
- JKR
- SAAB FREAK
Jeg har en NG900 SET cab som kommer til salg en af de nærmeste dage, den skal bare lige gennem en FDM brugtbiltest og syn på tirsdag. Det er en 1995 der kun har gået små 115.000 km og den komme til at koste ca. 125.000. Du kan evt lige slå på tråden på 23481880.
mvh Jacob
Jeg har en NG900 SET cab som kommer til salg en af de nærmeste dage, den skal bare lige gennem en FDM brugtbiltest og syn på tirsdag. Det er en 1995 der kun har gået små 115.000 km og den komme til at koste ca. 125.000. Du kan evt lige slå på tråden på 23481880.
mvh Jacob
2017 - dd. : 2006 9-3 Cab 2.0t
2012 - 2017: 2001 9-3 Aero
2012 - 2014: 2010 9-3 2.0T XWD aut. Hirsch
2009 - 2011: 1995 NG900 SET aut. cab.
2008 - 2012: 2004 9-5 st. 2.0t aut BSR
1999 - 2008: 1999 OG9-3 SEt
- JKR
- SAAB FREAK
Så fik jeg skrevet lidt om bilen. Jeg sælger den pga. et ændret kørselsbehov (vi har fået hund). Jeg har selv hentet bilen i Sverige i 2009 hvor jeg købte den af en pensioneret pilot der havde haft den som sommerbil i 8 år. Service er udført af Per Vodder hos SAAB Højer, der også har renoveret hele kalechemekanikken. Farven er Le Mans blå med sort læderindtræk. Den har 2.0 turbo motoren (185 HK), Service er OK, den er kun sommerkørt de sidste 10 år. Total rustfri, Kører perfekt, El-kalechen virker perfekt, Automatgear, Fuldautomatisk klimaanlæg, Elruder, Læderrat, Læderindtræk, Elsæder med hukommelse i førersiden, Sædevarme, Kørselscomputer, Fartpilot, Stort originalt anlæg med 6 CD changer, 15” Alu helt uden ridser, Elspejle, Tågelygter, Startspærrer og alarm, Fjernbetjent centrallås, Dobbelt airbag, ABS, Servostyring, Undervognsbehandlet. Specielsyet helovertræk medfølger.
mvh Jacob
mvh Jacob
- HPS1
- SAAB FREAK
Først tak for de mange gode svar/råd.
Nyt spørgsmål -
Jeg kan ikke finde ud af hvad der er bedst mht. gear - her altså om man skal have manuelt ellet Automat???
Jeg har altid kørt manuelt men kan godt se det behagelige i automat - MEN - jeg er af en eller anden grund overbevist om at automat muligvis kan give nogle ubehagelige overaskelser rent økonomisk hvis det går i stykker? Heg er det vel klart billigere at udskifte et manuelt???
Tak for jeres råd!
Peter
Først tak for de mange gode svar/råd.
Nyt spørgsmål -
Jeg kan ikke finde ud af hvad der er bedst mht. gear - her altså om man skal have manuelt ellet Automat???
Jeg har altid kørt manuelt men kan godt se det behagelige i automat - MEN - jeg er af en eller anden grund overbevist om at automat muligvis kan give nogle ubehagelige overaskelser rent økonomisk hvis det går i stykker? Heg er det vel klart billigere at udskifte et manuelt???
Tak for jeres råd!
Peter
- Jensen
- Administrator
Der sidder en rigtig god gearkasse i ng900 samt og9-3 så dem skal du ikke være bange for. Jeg tror faktisk at der oftere er fejl på de manuelle i forhold til de automatiske. I Sverige kunne man sidste sommer (SAAB Festivallen 2010) købe fabriksnye automatgearkasser til 2500 skr, så vidt jeg husker. Så det er nok ikke nogle de sælger mange af.
Jeg har selv en ng900 med automatgear, og jeg har ikke oplevet nogle problemer. Bilen har gået 290.000. Mht. økonomien så er den ganske fin hvis man kører fornuftigt. Jeg har holdt over 10,5 km/l i snit de ca. 40.000 km jeg har kørt i den. Bykørsel og småture trækker dog tænder ud.
Hvis du kan li automatgear så skal du helt sikkert købe en med det. Perfekt til Cab cruising, men en hårdtags ng900/9-3 turbo så ville jeg nok vælge manuel.
MVH Mads
Jeg har selv en ng900 med automatgear, og jeg har ikke oplevet nogle problemer. Bilen har gået 290.000. Mht. økonomien så er den ganske fin hvis man kører fornuftigt. Jeg har holdt over 10,5 km/l i snit de ca. 40.000 km jeg har kørt i den. Bykørsel og småture trækker dog tænder ud.
Hvis du kan li automatgear så skal du helt sikkert købe en med det. Perfekt til Cab cruising, men en hårdtags ng900/9-3 turbo så ville jeg nok vælge manuel.
MVH Mads
- HPS1
- SAAB FREAK
Nå.. så skete det (desværre) Jeg blev gjort opmærksom på at der er andre kønne piger i klassen...
I og med jeg virkeligt finder at jeg er på hellig grund så vil jeg lade det være op til jer at fortælle mig hvorfor det er at jeg skal vælge en NG900 eller 9-3er frem for dem jeg nu selv har fundet som gode alternativer til samme pris - og til tider med lavere KM på tælleren. For dem som jeg har kigget på er vi under de 200tk og nogle gange under 100tk. Det er alle 4 pers. cabs og tæller Audi, Mercedes samt Peugeot.
Jewg ved godt at jeg nærmer mig en "udvisning" fra forumet - men vil give jer chanchen til at fortælle mig hvorfor det lige er at jeg skal købe en Saab,,,
Tak
Peter
Nå.. så skete det (desværre) Jeg blev gjort opmærksom på at der er andre kønne piger i klassen...
I og med jeg virkeligt finder at jeg er på hellig grund så vil jeg lade det være op til jer at fortælle mig hvorfor det er at jeg skal vælge en NG900 eller 9-3er frem for dem jeg nu selv har fundet som gode alternativer til samme pris - og til tider med lavere KM på tælleren. For dem som jeg har kigget på er vi under de 200tk og nogle gange under 100tk. Det er alle 4 pers. cabs og tæller Audi, Mercedes samt Peugeot.
Jewg ved godt at jeg nærmer mig en "udvisning" fra forumet - men vil give jer chanchen til at fortælle mig hvorfor det lige er at jeg skal købe en Saab,,,
Tak
Peter
- Deja-wuzzz
Hvis du vil have noget som alle andre også har.. så køb Audi.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- khrisdk
- Webmaster
Det er vel mest et spørgsmål om hvad man vil..
Den korte farvede udgave:
Audi:
Ligner alt det andet, skal ha en liter olie for hver 1000 km og er dyr i drift. Har prøvet den. Den er godt nok kedelig
Mercedes:
De er altså ikke lige så gode som de var da det var W124.
De rådner og har baghjulstræk
Peugeot:
Jeg er rystet....
Det er en bil i en helt anden klasse og kvalitet end alle de andre du har nævnt.
Saab:
Fordi det er den du vil ha
Den ruster ikke lige så hurtigt som den kører, der er rigtig plads på bagsæderne, den har en dejlig Turbomotor OG: den ser godt ud når du cruiser uden at være en blærer*vs vogn
Det er vel mest et spørgsmål om hvad man vil..
Den korte farvede udgave:
Audi:
Ligner alt det andet, skal ha en liter olie for hver 1000 km og er dyr i drift. Har prøvet den. Den er godt nok kedelig
Mercedes:
De er altså ikke lige så gode som de var da det var W124.
De rådner og har baghjulstræk
Peugeot:
Jeg er rystet....
Det er en bil i en helt anden klasse og kvalitet end alle de andre du har nævnt.
Saab:
Fordi det er den du vil ha
Den ruster ikke lige så hurtigt som den kører, der er rigtig plads på bagsæderne, den har en dejlig Turbomotor OG: den ser godt ud når du cruiser uden at være en blærer*vs vogn
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- JKR
- SAAB FREAK
I min optik er livet for kort til Franske biler
. Jeg har opdaterer billederne af min NG900 på The SAAB Register: http://saabregister.org/garage_vehicle. ... cle&VID=22 og lagt en lille film på Youtupe: http://www.youtube.com/watch?v=jvUkZCqBUGk
mvh Jacob
mvh Jacob
Senest rettet af JKR 8. jun 2011, 09:37, rettet i alt 2 gange.
- RuneTonnesen
Dit link virker ikke. Det virker i stedet
http://saabregister.org/garage_vehicle. ... cle&VID=22
Dit link virker ikke. Det virker i stedet
http://saabregister.org/garage_vehicle. ... cle&VID=22
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- HPS1
- SAAB FREAK
Uha - jeg har det helt dårligt
Jeg har mest set på Audi samt gammel Mercer w124 - Sidste har jeg altid godt kunnet lide rent design mæssigt - men det er nok en lidt for stor tung slæde...
Og mht. Peugeot - Ja livet er for kort til Franske biler!
Jeg er tilbage på "Saab" banen og skal nu bare se at komme ud og prøve et par biler.
Tak for jeres input!
Uha - jeg har det helt dårligt
Og mht. Peugeot - Ja livet er for kort til Franske biler!
Jeg er tilbage på "Saab" banen og skal nu bare se at komme ud og prøve et par biler.
Tak for jeres input!
- marcel
- du skriver lige når den er solgt, ikke? så jeg kan holde op med at drømme.
Det er LIGE sådan en jeg ku' tænke mig - men konen synes ikke vi har behov for 3 biler...
Mvh
Marcel
- du skriver lige når den er solgt, ikke? så jeg kan holde op med at drømme.
Det er LIGE sådan en jeg ku' tænke mig - men konen synes ikke vi har behov for 3 biler...
Mvh
Marcel
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
68 - 96, V4 (x2)
- JKR
- SAAB FREAK
Marcel - du kommer bare forbi - så giver jeg en tur, men jeg må advare dig - det er stærkt vanedannende 
- HPS1
- SAAB FREAK
Hvad sket der med min sidste "post" - Sendte og så var den bare væk????? Har i oplevet dette før???
Nå - det jeg ville sige var først tak til JKR for en virkeligt fed tur i hans 900 Se'er. Jeg har stdig svært ved at sove og det er ikke en joke...
Til Marcel - det er en "kedelig kone bil" så hold op med at drømme
Den passer fint til mit kørselsbehov og jeg vil love at holde den mega tip top over de næste mange år fremover.
Peter - soon to bee Saab fanatic....
Nå - det jeg ville sige var først tak til JKR for en virkeligt fed tur i hans 900 Se'er. Jeg har stdig svært ved at sove og det er ikke en joke...
Til Marcel - det er en "kedelig kone bil" så hold op med at drømme
Peter - soon to bee Saab fanatic....
- HPS1
- SAAB FREAK
Stor dag i dag! Min søgen er slut og jeg er nu den stolte ejer af en Saab 900 2.0 SE. 1995
Mange tak til Jacob og hans kone for at de bragte hende over til mig! Meget flot service og dejligt at i tog tid til at aflevere hende til mig.
Som jeg sagde til Jacob er det en noget "syrealistisk oplevelse" i og med den nu holder i indkørslen... Jeg har ikke helt haft tid endnu, men jeg skal til at lede efter gode grunde til lige at smutte afsted i 10 min sådan ca. 17 gange om dagen
Hvor meget mælk kan vi mon have brug for
Har været ude og køre nogle ture her til aften og det er en fantastisk bil - ingen tvivl om det. Min dreng på 10år sagde følgende, da jeg spurgte om hvad han synes om den:
"det er godt at man kan tage taget af, den er hurtig, den er flot/smuk og så det bedste - den er svær at få fat i...
" sidste ved jeg ikke hvor han har det fra men måske fordi jeg har brugt lidt tid på det?
Hvorom alt er så har jeg nu en bil som i den grad adskiller sig fra mængden og det passer mig temmelig godt. At den så er lynhurtig og grænseløst smuk er blot en ekstra bonus.
Tak til jeres input på dette emne! Jeg er helt sikker på at jeg fremover kommer til at "poste" nye spørgsmål da jeg er en "begynder" mht. Saab, men føler mig heldigvis meget tryg og blandt venner her på sitet..
Ha en fantastisk sommer - med eller uden cab...
Peter
Stor dag i dag! Min søgen er slut og jeg er nu den stolte ejer af en Saab 900 2.0 SE. 1995
Mange tak til Jacob og hans kone for at de bragte hende over til mig! Meget flot service og dejligt at i tog tid til at aflevere hende til mig.
Som jeg sagde til Jacob er det en noget "syrealistisk oplevelse" i og med den nu holder i indkørslen... Jeg har ikke helt haft tid endnu, men jeg skal til at lede efter gode grunde til lige at smutte afsted i 10 min sådan ca. 17 gange om dagen
Har været ude og køre nogle ture her til aften og det er en fantastisk bil - ingen tvivl om det. Min dreng på 10år sagde følgende, da jeg spurgte om hvad han synes om den:
"det er godt at man kan tage taget af, den er hurtig, den er flot/smuk og så det bedste - den er svær at få fat i...
Hvorom alt er så har jeg nu en bil som i den grad adskiller sig fra mængden og det passer mig temmelig godt. At den så er lynhurtig og grænseløst smuk er blot en ekstra bonus.
Tak til jeres input på dette emne! Jeg er helt sikker på at jeg fremover kommer til at "poste" nye spørgsmål da jeg er en "begynder" mht. Saab, men føler mig heldigvis meget tryg og blandt venner her på sitet..
Ha en fantastisk sommer - med eller uden cab...
Peter
- marcel
Også tillykke herfra, selv om misundelsens orm gnaver..
Desværre nåede lottogevinsten ikke at komme til udbetaling i tide...
Nå. Jakob-Jensen fik ordent Sølvpilen. Det er nu også en dejlig bil - og man kan jo bare rulle vinduerne ned!
Mvh
Marcel
Desværre nåede lottogevinsten ikke at komme til udbetaling i tide...
Nå. Jakob-Jensen fik ordent Sølvpilen. Det er nu også en dejlig bil - og man kan jo bare rulle vinduerne ned!
Mvh
Marcel
Den der ager med suge kommer også frem
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
68 - 96, V4 (x2)
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
68 - 96, V4 (x2)
- JKR
- SAAB FREAK
Ja, det var noget med vemod jeg afleverede hende , men jeg er sikker på, at hun har fået et rigtig godt hjem hos Peter og hun vil tjene ham og familien trofast mange år fremover