Banner cycler

Saab kan ikke betale løn til de ansatte

Det tidl. SAAB krise forum, som nu indikerer at nyt fra SAAB Spyker kan postes her samt viden om SAAB Spykers nye tiltag kan deles med andre. Gæster på siden kan også skrive her.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Saab kan ikke betale løn til de ansatte

23. jun 2011, 08:48

http://www.jv.dk/artikel/1144179:Busine ... de-ansatte

Pengekisten er så gabende tom hos svenske Saab, at man ikke kan betale medarbejder løn i juli. Den kriseramte svenske bilproducent Saab er ikke i stand til at udbetale løn til de ansatte, meddeler Saab ifølge det svenske nyhedsbureau TT.

læs mere i linket ovenfor

SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

23. jun 2011, 09:08

Ja, der er udsendt en officiel pressemeddelelse fra Swedish Automobile, tidligere Spyker, om at der ikke kan udbetales lønninger.

Ikke lige Midsommergaven til de ansatte.

Det mest frustrerende er at der er bred enighed om at der er en fornuftig langtidsfinanciering, noget som efterhånden selv leverandørerne tror på.

Hvis ikke der muy pronto kommer en afklaring på den korte financiering via leaseback aftalen eller et andet kapitalindskud, så er der overhængende risiko for at saab dør af likviditetsproblemer, med en fyldt ordrebog og den lange financiering næsten på plads.

Men den kortsigtede financiering kan nå at komme endnu :-)
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
kesr
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

23. jun 2011, 11:54

...med en fyldt ordrebog og den lange financiering næsten på plads.

Hmm, fyldte ordrebøger, hvor har du det fra Christian?

På Dagens Nyheter er der gudhjælpemig en reklame fra WWF med Darwinistisk henvisning om at redde de stærkeste, indlagt i selve nyheden om Saabs likviditetsproblemer. Det er da mørk ironi.

Billede
Senest rettet af kesr 23. jun 2011, 11:55, rettet i alt 1 gang.
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

23. jun 2011, 11:55

10.000 biler i ordre er temmeligt fyldt.
Fra officielle Saab tal

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
kesr
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

23. jun 2011, 11:59

Tæller du de solgte til kinøjserne med?
Jeg har svært ved at få det til at stemme med de annoncer fra Saabs største marked hvor meget tyder på at forhanlderne har mere end svært ved at komme af med den nye 9-5.
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
snygg, snabb, snål
- familie på 5
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

23. jun 2011, 12:10

Glem USA..de vil ikke betale for biler.
De køber skam nyproducerede 9-4x lige nu. Faktisk så mange at de er udsolgt for dette modelår

Ja jeg tæller Kineserne med, for de er betalt, og pengene er IKKE brugt til drift. De er der stadig
Og lur mig om ikke der kommer en løsning inden for de 7 dage IF metall har givet som frost

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Johannesen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

23. jun 2011, 16:31

Det er bare noget rigtig snot. Jeg må med skam erkende, at jeg just har trukket stikket på min 9-5 bestilling, mest pga. leveringssituationen, da jeg står og skal bruge en bil nu, men også pga. usikkerheden omkring deres fremtid.

Jeg skifter fra SAAB denne gang og over til et andet mærke, det gør satme nas og det er absolut ikke det jeg helst vil. Men kort og godt, så har jeg ikke tid til, at vente på, at de får styr på butikken og så er jeg slet og ret også bare nervøs for et værditab af ustyrlige proportioner.

Jeg har meget snart en 9-3 Aero V6 Hirsch til salg med 140k km på klokken og ASO, så evt. interesserede er velkommen til, at henvende sig.

Sådan noget kn*p
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

23. jun 2011, 21:39

Vi kan ikke erklærer Saab død.

Men lige nu klarer Saab det selv på en skorpion agtig måde...

Mit 100% personlige subjektive bud er at kinamanden iler til med hurtig kapital og får 11% aktiekapital, næste gang der er problemer køber de 11% igen og flytter produktionen hjem hvor teknologien, kapitalen og marked er.

Muligvis med en samlefabrik i sv eller EU til lokal markedet...Samt en Mexico fabrik til USA.

Sådan var imperialismen og nu kapitalismen, det er super svært at gå imod som mikro fabrik i udkants EU..

Ære være saabs minde og længe leve Saab...
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

23. jun 2011, 23:55

Åh ja, de kunne godt bruge lidt StarTrek tech oppe hos troldene lige nu og Captains Picard og Kirk ved roret:

Picard: Come back! Make a difference!

Kirk: I take it the odds are against us and the situation’s grim.

Picard: You could say that.

Kirk: If Spock were here, he’d say that I was an irrational, illlogical human being for going on a mission like this... Sounds like fun!

Den nuværende aftale der er lavet med kineserne indtil videre vil allerede give dem lige over 53% af Swedish Automobile aktierne tilsammen, så den del har de klaret hvis Saab klarer sig længe nok til at aftalen bliver effektueret.

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

24. jun 2011, 09:25

ok 53% så er terningerne jo kastet...

Saab dør ikke, foretagnede kommer dog til at blive ændret meget....

Vi kan jo vædde en liter GTX motor olie, om der produceres Saab i et asiatisk diktatur inden der er gået 5 år...

Jeg køber gerne flaske og stiller på hylden :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=547 ... 1084309530

En god fabriksmodel er vel ala VW, der har bygget fabrikker i RU, Kina, CZ , US og mange andre steder

Saab dør ikke, "kinamanden" har ikke lyst til at midste penge, nærmest tværdig imod, de vil og kan tjene penge....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

24. jun 2011, 09:38

Vi behøver ikke vædde.

Planen er produktion i Kina til det kinesiske marked lige så snart den nye platform til den nye 9-3 er klar.
Hvilket vil sige i 2012/13

Hvad angår at foretagendet bliver ændret meget:

Det blev det i 2010 da Spyker købte.
Det blev også ændret da GM købte.
Det blev ændret da Wallander familien trak snotten til sig
Det blev ændret da Scania var med.

Hvis ikke firmaet SAAB havde ændret sig i 1947 havde der ikke været noget der hed Saab Automobile i dag

Men de biler du køber i Europa vil stadig være bygget i Sverige
Vi er nemlig nogle snobber der ikke vil købe kinaprodukter når vi taler biler.

At så resten af hvad vi køber er kina varer er å åbenbart ligemeget.

Det er af samme grund at Volvo, 100% ejet af Geely, stadig ligger i Sverige

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

24. jun 2011, 09:44

Enhver Saab ansat i Sverige som ikke får løn i denne måned er hermed indbudt til et måltid mad og en overnatning hos mig med samt familie. Ved godt det er en latterlig gestus, men hvis de nu kan aflyse ferien og i stedet tage på paradetur i DK i deres biler, så skal de møde åbne arme her... Nemlig...

Og lad os så få nogle flere Yuan ind og støtte op om at holde live i en af de få bilfabrikker der tør at være anderledes...
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

24. jun 2011, 10:35

IF Metall er da heldigvis også ude med assistance til sine medlemmer, sammen med de lokale banker

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1263387- ... ana-pengar

Og nu vi er ved Ttela, så har de også en lille artikel om at Leaseback handlen sandsynligvis går igennem på mandag og dermed løser det akutte problem:

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1263707- ... cip-i-hamn

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
DenHvideSvensker
SUPER SAAB FREAK

24. jun 2011, 20:03

Som jeg ser det, rent bortset fra den økonomiske og firmastrukturmæssige del, så er spørgsmålet vel også hvor længe Saab bliver ved med at være Saab.

Synes i hvert fald det er relevant for folk som os der ikke bare kører i Saab fordi vi jo skal køre i et eller andet. Det er da i hvert fald interessant at tage debatten.

Anders

SAAB was founded by 16 aircraft engineers - their spirit lives on (maybe not in China though)!
Nuværende:

1989 OG900 T16 cab
1992 OG900i 16V coupé

Tidligere:

1994 9000 CS
1987 OG900i 8V Sedan
1987 OG900 T16 Aero
1971 96 V4 (projekt)
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

24. jun 2011, 22:52

Debatten er skam bestemt interessant.

Problemet med at tage den er at udgangspunktet, som din kursiverede signatur også viser, er at der forventes at nu skal Saab flyttes til Kina og laves som inferiøre produkter.

Det er de samme holdninger der betyder at vi har 3 klubber i Danmark alene, alle med patent på den rigtige SAAB/Saab

Vi kan så oprette en klub til Post GM biler for dem der vil være med der.

Så hvis vi skal tage diskussionen så vil jeg gerne ha lov til at opstille de oplysninger der er faktuelle først:

Brandet Saab:

Saab Brandet er ejet af "Det andet Saab" som har givet tilladelse til at Swedish Automobile bruger navnet.
Swedish Automobile vil ikke få lov til at tage brandet ud af Sverige af "Det andet Saab".
Saab er født i Sverige, og hvis de går konkurs dør de også i Sverige, fordi "Det andet Saab" ejer Brandet og ikke vil lade andre føre det videre efter en konkurs.

Altså skal der være en prodiuktion i Trollhättan

Saab teknologier:

Saab er idag 3 GM platforme med GM motorer. Med Ideer og udviklingsarbejde i høj grad lavet hos Saab

Næste generation Saab er en Platform, Phoenix. Det er alt hvad der er Saab.
Den kan laves til alle de størrelser der er nødvendige for at have et bredt modelprogram.
Med det er det eneste der er ren Saab, uanset hvem der ejer fabrikken og hvor den ligger

Motorer er ukendte, kun BMW 1.6l Benzinmotoren er kendt som motor.
Resten af de ting der kommer, såsom eXWD, iQon, yderligere rene teknologier, lettere biler med kompositmaterialer etc. er samarbejdsprojekter med andre partnere i Europa eller USA.

Rent teknologisk er Saab kun en Platform.
Det der skal gøre den til en Saab er det de altid har gjort i Trollhättan:
Taget de muligheder der var tilgængelige og gjort dem bedre end de fleste konkurrenters.
Ideer og udførelse er meget mere Saab end egne teknologier på basisbilen

Økonomi:

Pang Da er ren bilforhandler. De ønsker at sælge Saab i Kina. Punktum.
De har købt og forudbetalt 1950 biler.

Hvis Kina aftalen kommer i hus, vil det være et Joint Venture på produktion i Kina hvor Pang Da ejer 10%, Youngman 45% og Saab 45%.
Der laves også en distributionsaftale hvor Pang Da ejer 34%, Swedish Automobile 33% og Youngman 33%
Samtidig køber Pang Da 24% af aktierne i Swedish Automobile og Youngman 29,9%

Det giver en kinesisk aktiemajoritet i Swedish Automobile, men ikke en kinesisk eneejer.
Samtidig har Pang Da givet udtryk for at de senere ønsker at sælge aktier igen
Og Vladimir Antonov brænder stadig inde med et ønske om at eje op til 29.9% af aktierne.

At de allesammen vil ha 29.9% og ikke mere er fordi børslovgivningen i Amsterdam pålægger køberne at give et bud på hele virksomheden hvis de ønsker større procentdel.

Parterne:

Swedish Automobile:

Nuværende ejer af Saab og Spyker
'Nuff said

Pang Da:

Stor Kinesisk bilforhandler med det udtrykte ønske at sælge Saab fra ca. 1000 forhandlere.
De ønsker ikke at sælge Youngmans Kinabyggede Proton/Lotus Biler. (Proton i Malaysia ejer Lotus og samarbejder med Youngman om produktionen af disse biler)

Youngman:

Er mest kendt for at lave Busser og lastbiler.
Er i samarbejde med Proton/Lotus om egne biler men har ingen udviklingserfaring med personbiler.

Så basis for diskussionen er:

Hvilket resultat forventer i af det ovenstående.

Hvilken sandsynlighed er der for at det bliver en Saab som i forestiller jer den?

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

25. jun 2011, 19:54

En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

25. jun 2011, 20:50

Hmm..

EB læser for mange andre aviser:

Swedish Automobile har aldrig sagt at de ikke gør sig de store forhåbninger om at skaffe penge.
De har sagt at de ikke kan garantere på nuværende tidspunkt at det lykkes.

Til gengæld er leaseback salget+ yderligere Kina penge på vej hvis det går i hak i løbet af weekenden.
IF Metall afgiver mandag et officielt krav om udbetaling af lønninger, hvilket betyder at de skal falde inden 7 dage efter dette.
Så har Saab pengene i løbet af næste uge sammen med aftaler med underleverandørerrne så kører fabrikken igen.

Så indtil videre er Nekrologen skrevet for tidligt.
De skal lige holde den mindst en uge til :-)

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
swolff
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

26. jun 2011, 10:21

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 577125.ece

Håber virkelig vi kan beholde disse fantastiske biler.
Bare ærgeligt at selv inkarnerede medlemmer af SCD springer fra ;-(
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
sg
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

26. jun 2011, 21:40

Ja, men hvor mange herinde har nogensinde købt en sprit fabriksny saab?
Jeg har eget 7 men ALDRIG nye.

mvh SG
Brugeravatar
viking

26. jun 2011, 22:14

Jeg har haft et par fabriksnye Saab. Dog kun fra 9K serien....og så en hel del næsten nye .

De sidste 10 år dog lidt ældre saab. (samt en Saab97)

men venter på der kommer en lille 9-2
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

26. jun 2011, 22:36

At jeg ikke har købt en ny SAAB her i landet er ikke SAABs skyld, men det faktum at en ny bil er 3-4 gange dyrere her, end i andre europæiske lande. Og det har ikke noget med EU at gøre, for det var også sådan i gamle dage, før EU.

- At der ikke blev ændret ved det, efter EU, har været blandt de faktorer som gør at jeg væmmes ved den klub og alt dens fransk/tyske væsen og deres latterlige fallerede møntfod.. :roll:

SAAB selv har også floppet. De indså at de aldrig ville have produktionskapacitet til at masseproducere en bil á la Opel Kasket eller en Folkevognsboble, iøvrigt verdenshistoriens ringeste køretøj.

Således kom SAAB 99, som var væsentligt dyrere end 96. Således kom Og900, som var væsentligt dyrere end 99 osv., osv. indtil idag, hvor de laver rigmandsbiler. Så en SAAB-glad mand måtte slippe mærket når hans gamle SAAB var udtjent, da han ikke havde råd til næste nyere model. Deres filosofi har været at således lave færre, men dyrere biler.

SAAB vandt ved at lave "mærkelige" teknisk- og designmæssigt anderledes biler. Det fik GM pillet af, så bilerne ikke var mærkelige og markant anderledes mere, men bare pizzedyre.. :( At SAAB så qua grådighed har kvalt alt hvad der hedder aftermarket sales er også deres egen skyld. Mange skyr mærket, da selv Aase fra kantinen ved hvor herostratisk og eksorbitant urimeligt dyre reservecdele til deres biler er. Gennem 32 år er det kun småpenge jeg har bidraget til SAABs økonomi, da mine 1-2 besøg hos SAAB $øborg har gjort mig olm og gal, når jeg har betalt prisen for en originalstump. Så bilerne her bugner af uoriginale stumper. En M12 x 1.25 linksmøtrik til vandpumpen på en gammel "B"-motor kostede 125 kr. for 20 år siden. De kan gribe i egen barm, de har selv jaget kunderne væk, både hjemmefuskere og folk som skulle købe en ny SAAB, men som frygtede de berygtede stumpepriser og derfor købte et andet mærke. :evil:

Lad nu være at opfatte det som kritik at de SAAB'er som kom efter guldaldertiden. Hvis jeg boede i Tyskland kunne jeg godt finde på at købe den nye 9-5, jeg tror den vil klæde mig. :D

Med lem nr. 262
Brugeravatar
kesr
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

27. jun 2011, 16:28

...og nu begynder dominobrikkerne at falde, idet en Den internationale bilkomponentfabrikant IAC gør et krav gældende via fogeden overfor Saab på 44 mSEK.

Som avisartiklen siger, det vil betyde at andre kreditorer ikke tør holde sig tilbage, men også vil gøre krav på deres tilgodehavender. Andre pointer er at evt. investorer nu ser Saab så konkurstruet at de spekulere i at de får mere for deres penge senere efter konkurs ift. nu før konkurs.

Men læs selv:
http://www.dn.se/ekonomi/saab-kravs-pa-44-miljoner
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
snygg, snabb, snål
- familie på 5
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

27. jun 2011, 16:42

Jaeh..

Samtidig har nogen i Kina købt 582 biler til forudbetalt og dermed brudt den cirkel der betyder at mulighederne for at leasebackhandlen går igennem..
Så de dominobrikker begyndr også at falde (på plads).
Falder de rigtigt er der 500 Mill til den kortsigtede financiering..Og så falder den mellemlange og lange financiering sandsynligvis på plads

Både fagforeningerne og kreditorerne har en interesse i at sikre sig at de står først i køen ved en evt. konkurs.
Det betyder ikke at de ikke helst vil se Saab overleve.

Så tag en slapper et par dage til og se hvad der sker

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

27. jun 2011, 17:45

Vi må håbe tyrker troen på Saab ikke er som

http://m.youtube.com/index?desktop_uri= ... 27Oq5ot0ZI

Iraks Minister kaldet baghdad Bob...

Det ser ikke sjovt ud lige pt

:cry:
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

27. jun 2011, 18:01

Nå ja

Hvisa det kvalificerer mig til at blive kaldt Bagdad Bob fordi jeg stadig mener at der er en chance indtil fabrikken lukker, så er jeg da i godt selskab sammen med JÅJ der levede med titlen indtil han trak sig tilbage.

Egentligt er det fløjtende ligegyldigt for mig, fordi jeg aldrig kommer til at købe en ny Saab.
Jeg er bare lidt mere optimist end så mange andre.
Forretning i den størrelsesorden vi taler om her kører på helt andre præmisser end det vi normalt stifter bekendskab med.

Det underskud der er ved at vælte hele DSB svarer til ca. det halve af omkostningerne på Saab på 1 Md.

Så interesserne er tilsvarende store

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
cutai
SAAB NET NYBEGYNDER

27. jun 2011, 19:38

Brugeravatar
viking

27. jun 2011, 23:10

Saab kan og skal overleve om så vi alle skal kaldes Baghdad bob's-2

Saab er indbegrebet af skandinaviske design , coolnes,..

Det er ikke kun i T-hattan det vil gøre ondt at mindst. Mange dk virksomheder vil også mærke det.

Saab skal bestå, Vi skal vise at baghdad Bob-2 ikke har levet forgæves.. :bigsmile
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

28. jun 2011, 08:07

Billede

:mrcool

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

28. jun 2011, 08:45

Nåh ja...

Så er der €28 mill mere i kasssen til de kortfristede omkostninger:

http://media.saab.com/press-releases/20 ... e-back-saa

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

28. jun 2011, 14:38

Med lem nr. 262
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

28. jun 2011, 15:04

:D

Se det fra den lyse side.

De er gået fra R.I.P Saab til "Tror du på at Saab overlever?"

:wink:

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
9-3carsten
SUPER SAAB FREAK

28. jun 2011, 20:56

sg skrev:Ja, men hvor mange herinde har nogensinde købt en sprit fabriksny saab?
Jeg har eget 7 men ALDRIG nye.

mvh SG
Jeg har købt tre: I 1996 en NG900; i 2000 en 9-3 (som jeg stadig har) og i 2009, da GM havde annonceret "slut med Saab", en 9-3 1.8t.

Det er ikke særlig mystisk. Har man råd til at købe en tilsvarende Mondeo eller Passat, har man også råd til en Saab.
Jeg fortryder ikke en eneste - heller ikke de 4 brugte OG900, jeg har haft gennem tiderne.

Og jeg forstår ikke panikken eller angsten for at købe en ny lige nu. Træk en parallel til Rover, der gik ned for år tilbage. Dem kan man stadig få dele til, og jeg oplever ikke disse biler som værdiløse. Rover er iøvrigt ved at komme igen men fordi (vistnok) Ford ejer varemærket må kineserne kalde dem Roewe..... Ligeledes er MG ved at genopstå. Ovenikøbet bygget i England.
Og brugtvognspriserne behøver ikke lide under det, hvis vi ikke opfører os som hysteriske italienske grædekoner og sætter vore biler til salg.
Hvis Saab ikke overlever, vil jeg gætte på, at først og fremmest OG900 og 99 vil holde værdien meget godt. Men resten vil også stabilisere sig........

Jeg ved egentlig ikke hvor stor katastrofen er ved at tingene laves i Kina. Stort set al elektronik er fremstillet der. Og det køber vi jo rask væk allesammen uden at spekulere meget over det. For vi gider jo ikke betale det tingene reelt er værd....Dog er der mange, der gladeligt betaler 100.000 mere for en BMW eller tilsvarende - uden at den reelt er mere værd end en Saab.

Carsten
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

29. jun 2011, 16:40

Nå..

Så er der lidt breaking News igen:

http://media.saab.com/press-releases/20 ... -gemini-se

Det var så €25 mill mere i kassen

Så alt i alt er der så €66 mill i kassen til at få fyret op under kedlerne.

Og lønningerne er blevet udbetalt

Og jeg skal da også skynde mig at bringe det nyeste rygte til torvs:

Di.se hævder at Antonov er ved at købe GM ud..
Det koste kun 2,5 mia SEK, men han får kontantrabat. :P

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

4. jul 2011, 09:54

Og så lige lidt mere om projekterne der skal sikre overlevelsen :

Pang Da og Youngman er gået fra en ikke-bindende aftale til en bindende aftale med Saab og vil skubbe €245 mill i Saab, samtidig med at der gives adgang til Vladinir Antonov.

http://media.saab.com/press-releases/20 ... non-bindin

Og produkt planerne er som følger:

Nuværende produktlinie+ 9-1, 9-6 og 9-7

Og jeg er ret sikker på at de mener det :-)

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

4. jul 2011, 11:02

Saab for ever...
wittendorff
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

4. jul 2011, 12:21

For at citere en af mine absolutte yndlings serier: AWSOME, NAILED IT.

Jakob
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE

Tilbage til "Saab-Spyker News"