Hej til dem der ved noget om nedenstående !
Jeg har netop købt en OG 900 S fra 93. Den er i supergod stand. Jeg ønsker at ombygge den fra LPT til HPT. Har hørt noget om magnetventil og anden chip. Er der nogen der kender opskriften.
Mvh. Grue
OG 900 S (LPT)
Redaktør: Bestyrelsen
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Umiddelbart skal du have:
Intercooler + rør
APC box + bankesensor
Kabel til APC box (Hvis ikke kablerne allerede ligger i)
Nok også en anden brændsstofchip eller en hel styrebox fra en T16
Der er sikkert noget jeg har glemt.
Evt kan du bare montere en aftermarket bankesensor en intercooler (gerne bedre end den originale T16 intercooler) og så øge trykket på actuatoren. Den skruer så ikke automatisk ned for trykket ved tændingsbanken, men bankesensoren vil advare dig.
Jeg ville dog gå efter den originale løsning med APC box, men gerne med en bedre IC. Du kan sikkert klunse delene fra en skrottet T16.
Du kan også ombygge til T5....
Intercooler + rør
APC box + bankesensor
Kabel til APC box (Hvis ikke kablerne allerede ligger i)
Nok også en anden brændsstofchip eller en hel styrebox fra en T16
Der er sikkert noget jeg har glemt.
Evt kan du bare montere en aftermarket bankesensor en intercooler (gerne bedre end den originale T16 intercooler) og så øge trykket på actuatoren. Den skruer så ikke automatisk ned for trykket ved tændingsbanken, men bankesensoren vil advare dig.
Jeg ville dog gå efter den originale løsning med APC box, men gerne med en bedre IC. Du kan sikkert klunse delene fra en skrottet T16.
Du kan også ombygge til T5....
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Jeg vil klart anbefale IKKE at hæve ladetrykket uden en APC.
Her er hvad der sker :
http://www.saabphotos.com/gallery/album ... 92011327_G
Så gå efter løsningen med APC og IC mv.
Her er hvad der sker :
http://www.saabphotos.com/gallery/album ... 92011327_G
Så gå efter løsningen med APC og IC mv.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Grue
- SUPER SAAB FREAK
Hej du "Gamle"
Tak for info. Har forstået. Jeg er i den heldige situation at jeg har købt "Buffalo red" interiør fra en rustdød saab t16. Her findes skatten jo. Så alt stemmer.
Mvh. Grue
Tak for info. Har forstået. Jeg er i den heldige situation at jeg har købt "Buffalo red" interiør fra en rustdød saab t16. Her findes skatten jo. Så alt stemmer.
Mvh. Grue
- Grue
- SUPER SAAB FREAK
Hej Viking !
Det skulle vel ikke være stemplet fra din Sølvgrå Aero ?
Mvh.
grue
Det skulle vel ikke være stemplet fra din Sølvgrå Aero ?
Mvh.
grue
- Den_Gamle
Jamen, så har du jo det hele. Måske.
Er den samme årgang?
Hvis den er med LH2.2, så er det et andet indsprøjtnings-system end din '93'er, som kører med Lucas. Jeg ved ikke noget om Lucas systemet. Om du er nødt til at opdatere noget feks. . Det er der måske nogle andre der ved. Men som sagt: er det en af de senere årgange med Lucas, så bør du have det hele.
Er den samme årgang?
Hvis den er med LH2.2, så er det et andet indsprøjtnings-system end din '93'er, som kører med Lucas. Jeg ved ikke noget om Lucas systemet. Om du er nødt til at opdatere noget feks. . Det er der måske nogle andre der ved. Men som sagt: er det en af de senere årgange med Lucas, så bør du have det hele.
900T16 Aero, *88
- krfogh
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg har gjort det der.
Jeg købte en motor fra en LPT fra 1990 og lagde i en T16. Der var Lucas-indsprøjtningssystem på da jeg fik maskinen, men jeg satte alt fra Bosch-systemet over. Det sidder en lille Mitsu-turbo på den motor, og gearkassen har 6er-gearing - opgraderet til HPT, så er det altså bare en pissesjov bil at køre! Optrækket er helt kanon, og turbo-tøven er der ikke meget af.
Jeg ville også bruge opsætningen med at tage et Bosch LH2.2-system, bankesensor, APC-box, ventil og IC+rør. Motoren kommer virkelig til sin ret når den kommer op i tryk. Når du har det hele liggende, så er det let at lave
Jeg købte en motor fra en LPT fra 1990 og lagde i en T16. Der var Lucas-indsprøjtningssystem på da jeg fik maskinen, men jeg satte alt fra Bosch-systemet over. Det sidder en lille Mitsu-turbo på den motor, og gearkassen har 6er-gearing - opgraderet til HPT, så er det altså bare en pissesjov bil at køre! Optrækket er helt kanon, og turbo-tøven er der ikke meget af.
Jeg ville også bruge opsætningen med at tage et Bosch LH2.2-system, bankesensor, APC-box, ventil og IC+rør. Motoren kommer virkelig til sin ret når den kommer op i tryk. Når du har det hele liggende, så er det let at lave
Kristoffer
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't
- Grue
- SUPER SAAB FREAK
Okay boys , Rock on. Jeg kører imorgen eftermiddag for første gang i min nye Cayennerøde Saab OG 900 S årg. 93 ( 3 dørs den smukke) og jeg er en glad dreng. Følger helt klart op på de gode indlæg i denne tråd.
Grue
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Grue: jeps der er stemplet fra silver aero , den fik trykket skruet kraftigt op ... Og bang....
Glæder os til se krfogh nye flothed...
Glæder os til se krfogh nye flothed...
Only young once, immature for ever.
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Grue
- SUPER SAAB FREAK
- Nicolai
Linket virker ikke.........
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993