Hej
I Tyskland har jeg lige købt en flot 9-3 årgang 1998 med 2,0 T 185 hk og ved toldsynet blev den angivet til at køre 10,2 km/l. Jeg har set lidt nyere biler (bl.a. årgang 2001) til salg med samme motor, hvor km forbruget var 11,5. Synsmanden forlanger dokumentation for at ændre til f.eks. 11,5 km/l og den lokale forhandler kan ikke hjælpe hermed. Mon nogen i Saab klubben har viden eller dokumentation vedr. bencinforbruget - jeg vil jo gerne spare mest muligt i den årlige ejerafgift.
PS. Jeg overvejer først at indsende anmeldelse til SKAT i løbet af vinteren, da bilen først skal ud at køre til foråret, men hører nu at den nye regering barsler med forslag til ændring af registreringsafgifter. Er der nogen der ved om det også vil komme til at omfatte importerede brugte biler - for så vil afgiften jo blive noget højere!
Håber nogen kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Leif
Indreg. af 9-3 cab. 1998
Redaktør: Bestyrelsen
- Vels
- SAAB-MANIAC
Så skal du da vist bare sige ja... for forbruget på en 1998 185HK cab burde være 9,6km/l
1999 udgaven er ganske rigtigt angivet til 10,2km/l
Der er kun 205hk aero udgaven og lavtrykkeren med 150hk der er opgivet til at gå længere..
Men det er da muligt at der er noget jeg er gået glip af
1999 udgaven er ganske rigtigt angivet til 10,2km/l
Der er kun 205hk aero udgaven og lavtrykkeren med 150hk der er opgivet til at gå længere..
Men det er da muligt at der er noget jeg er gået glip af

- LarsJ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Efter år 2000 er det en T7 ECO Power motor istedet for T5 med rød tændkassette.
På T7 motoren tryller de 1 km/l mere ud af den sådan ca. så derfor går den årgang 2001 længere end din er opgivet til.
På T7 motoren tryller de 1 km/l mere ud af den sådan ca. så derfor går den årgang 2001 længere end din er opgivet til.