Solgt til Kineserne?
Redaktør: Bestyrelsen
- khrisdk
- Webmaster
Jeg kan i hvert fald informere om at Guy Lofalk har trukket sin anmodning om at ende rekonstruktionen tilbage.
Efter hvad rygteren vil vide, så bliver Saab solgt til Pang Da/youngman for 100Mill Euro, men lad os lige vente på en pressemeddelelse om dette.
I mellemtiden har Saab trukket lidt flere penge fra GEM
Update: Så kom pressemeddelelsen:
http://inside.saab.com/press-release-sw ... d-saab-gb/
Efter hvad rygteren vil vide, så bliver Saab solgt til Pang Da/youngman for 100Mill Euro, men lad os lige vente på en pressemeddelelse om dette.
I mellemtiden har Saab trukket lidt flere penge fra GEM
Update: Så kom pressemeddelelsen:
http://inside.saab.com/press-release-sw ... d-saab-gb/
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Johannesen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg har forlængst opgivet at finde hoved og hale i denne ekstremt rodede affære. Hvis de bliver solgt til Kineserne, så lad os håbe det er for at producere biler i Sverige, med samme gode intentioner og hjerte som før. Er det planen, så sidder der stadig en køber i Odder og venter spændt på at de kommer igang igen. Rykker de derimod lortet til Kina og undskyld udtrykket, skider de på SAABs minde, så skal de ikke regne med mig.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- Johannesen
Den evigt overvågende Administrator kom mig i forkøbet med bekræftelse på nyheden. Mit budskab kan derfor nu bringes yderligere i fokus, "må de riste over en sagte ild hvis ikke de behandler vor fabrik ordentligt".
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Saab den svenske riskoger.....
Tak for kaffe !
Saab den svenske riskoger.....
Tak for kaffe !
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Johannesen
Viking, ja jeg må også tilstå at jeg har svært ved at få armene op. Mine bekymringer og overdreven trang til, at sparke en vis svensk regering hårdt i æ skræv, bliver forhåbentlig gjort til skamme.
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- khrisdk
- Webmaster
Håneretten over for Volvo ejere frafalder jo nok.
Til gengæld så er der proppet en del penge i Volvo og produktion i SE af de kinesiske ejere.
Og lur mig om ikke også de der ikke helt dumme kinesere også godt kan regne ud at ingen i EU eller US vil købe en kinesisk produceret bil.
Håneretten over for Volvo ejere frafalder jo nok.
Til gengæld så er der proppet en del penge i Volvo og produktion i SE af de kinesiske ejere.
Og lur mig om ikke også de der ikke helt dumme kinesere også godt kan regne ud at ingen i EU eller US vil købe en kinesisk produceret bil.
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- koldstart
- EXTREME SAAB FREAK
Der er intet underligt i, at kineserne, som tydeligvis har midlerne, ønsker at sætte gaflen i en lille teknisk perle som SAAB. Det er (i alle fald for mig) lige så klart, at man ikke flytter produktionen fra det sted, hvor al den herlige teknik bliver udviklet til alle de lækre produkter vi andre kan købe.
På sigt kommer der jo nok en udflytning af teknologi til Kina, men hvis kineserne er så smarte som de har ry for, så fastholder de givetvis en frontløber i Trollhättan. Blot suppleret med elementer produceret i kina som vil betyde, at de i fremtiden kan sælge SAAB-bilene til reelt konkurrencedygtige priser.
Alt i alt . . . En god dag for SAAB !
Citat fra artiklen: "Muller säger också att produktionen blir kvar i Trollhättan"
Det er da lutter gode nyheder!
Der er intet underligt i, at kineserne, som tydeligvis har midlerne, ønsker at sætte gaflen i en lille teknisk perle som SAAB. Det er (i alle fald for mig) lige så klart, at man ikke flytter produktionen fra det sted, hvor al den herlige teknik bliver udviklet til alle de lækre produkter vi andre kan købe.
På sigt kommer der jo nok en udflytning af teknologi til Kina, men hvis kineserne er så smarte som de har ry for, så fastholder de givetvis en frontløber i Trollhättan. Blot suppleret med elementer produceret i kina som vil betyde, at de i fremtiden kan sælge SAAB-bilene til reelt konkurrencedygtige priser.
Alt i alt . . . En god dag for SAAB !
Koldstart
Saab 9-3 SS TiDS 2008
Saab 9-3 SS TiDS 2008
- JJ9000CSE
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Tjah - hvis man begynder at benytte kinsesisk producerede dele i saab'er, men stadigvæk samler dem i sverige... så er der vel ikke den store forskel til nu? Det er jo alligevel ikke alle stumperne der bliver hånddrejet på fjeldet længere.. den tid er for længst forbi.
Hvis bare kinserne vil være en smule rarerer ved Saab end GM var, så er det bedre end at lukke helt. På et besøg i kina for et par år siden kørte jeg med i en bekendts bil. Det var en kinsesisk produceret bil af et tysk mærke, og den var markant ringere i motor og interiør end den tilsvarende europæiske udgave selv om den som udgangspunkt lignede meget godt. Jeg tror kinserne er meget bevidste om at det er forskellige udgaver der kan sælges her og hisset.... så hvis de bygger Saab'er til det vestlige marked i Sverige, så fred være med om de pumper en million Kaab'er ud i Kina... det kan kun give flere gynger og karuseller til at få det hele til at gå op.
Noget andet er ... 100 mill. euro... hvis vi nu alle sammen afleverede de pantflasker vi har i garagen, så er det da lige før vi selv kunne købe stumperne i fællesskab
Hvis bare kinserne vil være en smule rarerer ved Saab end GM var, så er det bedre end at lukke helt. På et besøg i kina for et par år siden kørte jeg med i en bekendts bil. Det var en kinsesisk produceret bil af et tysk mærke, og den var markant ringere i motor og interiør end den tilsvarende europæiske udgave selv om den som udgangspunkt lignede meget godt. Jeg tror kinserne er meget bevidste om at det er forskellige udgaver der kan sælges her og hisset.... så hvis de bygger Saab'er til det vestlige marked i Sverige, så fred være med om de pumper en million Kaab'er ud i Kina... det kan kun give flere gynger og karuseller til at få det hele til at gå op.
Noget andet er ... 100 mill. euro... hvis vi nu alle sammen afleverede de pantflasker vi har i garagen, så er det da lige før vi selv kunne købe stumperne i fællesskab
- Johannesen
Ja jeg ved ikke, vi må se hvad de vil. Sådan som det har kørt de sidste mange år, kan intet overraske længere.
JJ9000CSE,
selvom du havde mønterne så kunne du ikke få lov at købe buitkken. Hvis denne SAAB sag har vist noget, så er det med alt tydelighed at, selvom politikerne har sagt at SAAB kunne sejle sin egen skidne sø, så har de moslet på for at stikke en kæp i hjulet på alle andre pengemænd end de kinesiske. Sådan ser det i hvert fald ud fra min stol, men hvad ved jeg egentlig om tingene, jeg ser jo blot det der får lov at komme frem til medierne. Men en fandens mistænkelig og rodet sag har det i den grad været.
JJ9000CSE,
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- Johannesen
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
- khrisdk
- Webmaster
Lissom en del af de originale Saab fælge og et par andre smådele
Jag kan da komme med den oplysning at det store nydelige lygteparti på bagsmækken af NG9-5 er kinesisk produceret.Tjah - hvis man begynder at benytte kinsesisk producerede dele i saab'er, men stadigvæk samler dem i sverige... så er der vel ikke den store forskel til nu? Det er jo alligevel ikke alle stumperne der bliver hånddrejet på fjeldet længere.. den tid er for længst forbi.
Lissom en del af de originale Saab fælge og et par andre smådele
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- wittendorff
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Personligt er jeg ligeglad med og mærket er ejet af aliens og bliver produceret på månen. Så længe de bevarer deres særpræg, ånd og kvalitet, er jeg frisk. Men heldigvis ser det ud til at de stadigt vil producere i Sverige og uden Kineserne var mærket højst sandsynligt gået bort.
Så en god SAAB dag i dag.
/Jakob
/Jakob
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- svenT16
- SAAB-MANIAC
dem der ikke bryder sig om det kan lægge sig til at dø.
længere er den ikke.
Jeg kunne ikke være mere enig Jakob.wittendorff skrev:Personligt er jeg ligeglad med og mærket er ejet af aliens og bliver produceret på månen. Så længe de bevarer deres særpræg, ånd og kvalitet, er jeg frisk. Men heldigvis ser det ud til at de stadigt vil producere i Sverige og uden Kineserne var mærket højst sandsynligt gået bort.
/Jakob
Kineserne er kommet for at blive.
dem der ikke bryder sig om det kan lægge sig til at dø.
længere er den ikke.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- viking

Personlig er jeg pisse ligeglad om de overhoved giver løn til de ansatte , de hælder 1000 tons Hg i havet hver uge om de dræber hele vores industri og velfærd, bare de samler saab på den gamle fabrik...ik
Vi gider alligevel ikke industri i Danmark, Vi kan jo lige så godt lade de sidste sølle sjæle blive ansat i den offentlige sektor. Så har vi det jo alle sammen godt , på en græker agtig måde.
Der mangler bare 100% indkomst skat. Så bliver vi jo alle 100 % rige. :bigcrying
Stem med pengepungen !
Vi gider alligevel ikke industri i Danmark, Vi kan jo lige så godt lade de sidste sølle sjæle blive ansat i den offentlige sektor. Så har vi det jo alle sammen godt , på en græker agtig måde.
Der mangler bare 100% indkomst skat. Så bliver vi jo alle 100 % rige. :bigcrying
Stem med pengepungen !
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- khrisdk
- Webmaster
Jeg skulle hilse å sige at der faktisk er gode penge i import/export.
Vi sælger endda produkterne tilbage til både Taiwan og Shanghai når de er endeligt mærket og samlet her i DK
De er nemlig ret pjattede med brands i Østen.
Jeg skulle hilse å sige at der faktisk er gode penge i import/export.
Vi sælger endda produkterne tilbage til både Taiwan og Shanghai når de er endeligt mærket og samlet her i DK
De er nemlig ret pjattede med brands i Østen.
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- viking

De kræver at produktionen skal foregå i kine hvis der skal sælges i landet..
Så som fly etc.
EU burde Sætte samme krav. Ikke kun samle, men fabrikationen af dele mv.
Men EU har som USA forgældet sig så voldsomt at Kina kommer med hjælpe kapital og så kan der ikke stilles krav...
Håber alt godt for Saab, de har ikke haft mange rigtige chancer de sidste 10 år..
De kræver at produktionen skal foregå i kine hvis der skal sælges i landet..
Så som fly etc.
EU burde Sætte samme krav. Ikke kun samle, men fabrikationen af dele mv.
Men EU har som USA forgældet sig så voldsomt at Kina kommer med hjælpe kapital og så kan der ikke stilles krav...
Håber alt godt for Saab, de har ikke haft mange rigtige chancer de sidste 10 år..
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
http://www.svd.se/naringsliv/gm-sager-n ... 616380.svd
http://www.smh.com.au/business/world-bu ... 1n4c7.html
http://www.svd.se/naringsliv/gm-sager-n ... 616380.svd
http://www.smh.com.au/business/world-bu ... 1n4c7.html
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- khrisdk
- Webmaster
Så kan vi komme tilbage til den handel det hele egentligt drejer sig om:
At SWAN bibeholder Saab under vingerne i samarbejde med kineserne.
Kineserne skulle bare lige lære at en 100% overtagelse af Saab Auto ikke tilkommmer dem.
Hvilket Victor Muller gjorde opmærksom på allerede ved deres første skambud.
Nå...Let the Show go on...
Det blir en lang vinter
Så kan vi komme tilbage til den handel det hele egentligt drejer sig om:
At SWAN bibeholder Saab under vingerne i samarbejde med kineserne.
Kineserne skulle bare lige lære at en 100% overtagelse af Saab Auto ikke tilkommmer dem.
Hvilket Victor Muller gjorde opmærksom på allerede ved deres første skambud.
Nå...Let the Show go on...
Det blir en lang vinter
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Viking du har ret, der nogen der har sovet i timen. Hvis Kina skal sælge i vesten skal det osse laves her.
- Jensen
- Administrator
Så skal man købe en Christianiacykel, som for øvrigt produceres på bornholm :Hvadhulen
Det hele flytter østpå
MVH Mads
Det hele flytter østpå
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- khrisdk
- Webmaster
Kan man lige få lov at indskyde den sidebemærkning at det faktisk er den enkelte forbruger, som med sine valg i indkøb har styrket Kina.
At sig at EU er for slappe over for Kina er det samme som at sige at det er statens og EU's ansvar.
Vores industrielle undergang er skabt af os selv, som individer.
Og så lige for en sidebemærkning, så er Kina nu så dybt afhængige af os som forbrugere at de ikke kan leve uden vores forbrug.
Og den kinesiske økonomi er også lige så stille på vej ind i krise
At sig at EU er for slappe over for Kina er det samme som at sige at det er statens og EU's ansvar.
Vores industrielle undergang er skabt af os selv, som individer.
Og så lige for en sidebemærkning, så er Kina nu så dybt afhængige af os som forbrugere at de ikke kan leve uden vores forbrug.
Og den kinesiske økonomi er også lige så stille på vej ind i krise
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- khrisdk
- Webmaster
Ikke lige den version, men historien starter på side 2 i tråden.
Det er en klar besked om at PangDa/Youngman godt kan glemme at lave et 100% opkøb af Saab Automobile.
Det forhindrer ikke SWAN, den nuværende ejer af Saab Automobile i at lave en handel der stiller alle tilfredse og giver mulighed for fortsat produktion, også af de nuværende modeller.
Ikke lige den version, men historien starter på side 2 i tråden.
Det er en klar besked om at PangDa/Youngman godt kan glemme at lave et 100% opkøb af Saab Automobile.
Det forhindrer ikke SWAN, den nuværende ejer af Saab Automobile i at lave en handel der stiller alle tilfredse og giver mulighed for fortsat produktion, også af de nuværende modeller.
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- viking

Det er snart ved at være lige så kompliceret som er herlig sær gammel 70 serie
Soap
Hvis du er forvirret, så bare vent til næste episode af Soap ( Saab ) æh Skum...
http://www.youtube.com/watch?v=0BHQT3Omqtw
http://www.youtube.com/watch?v=ShNei4vE ... re=related
Soap
Hvis du er forvirret, så bare vent til næste episode af Soap ( Saab ) æh Skum...
http://www.youtube.com/watch?v=0BHQT3Omqtw
http://www.youtube.com/watch?v=ShNei4vE ... re=related
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- khrisdk
- Webmaster
men lad os lige se hvad der sker med de 2 deadlines der er lige nu, Mou'en ophører 15. november, så er parterne frit stillet.
Derefter er der endnu et kreditormøde, så vidt husket i slutningen af måneden, hvor de også lige skal melde tilbage hvordan de ser tingene endnu en gang
men lad os lige se hvad der sker med de 2 deadlines der er lige nu, Mou'en ophører 15. november, så er parterne frit stillet.
Derefter er der endnu et kreditormøde, så vidt husket i slutningen af måneden, hvor de også lige skal melde tilbage hvordan de ser tingene endnu en gang
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- koldstart
- EXTREME SAAB FREAK
Hold da op, der ryger godt nok nogen socio-økonomiske finker af panden i denne debat. - Så nu føler jeg mig kaldet til også at udgyde egne lommefilosofiske betragtninger
. Here goes:
Kineserne sagde nej stil at styrke EU's monitere krisefond direkte. De lægger i stede deres æg i IMF (også kaldet verdenbanken).
Når Kina ikke vil støtte de vaklende Europæiske økonomier direkte, så risikerer vi en fornyet udvikling mod protektionisme. Denne bliver gang blot ikke USA contra mondus (som i 30-erne), men nok nærmere multipolære markedsindeslutninger i USA, EU og Kina. Så kan Canada, Latinamerika, Rusland, Japan og de asiatiske tigre kaste deres lodder i de vægtskåle de ser størst fordel i (læs: marked og realpolitisk sikkerhed).
Og i dét perspektiv, er det ikke usandsynligt, at EU vil stille skærpede krav om modproduktionsydelser hvis kineserne vil købe Europæiske virksomheder eller hvis de vil sælge kinaproducerede produkter i EU. I dét scenario kan beskyttelse af SAAB-arbejdspladserne meget vel komme på tale.
Problemet er blot, at er vi først dér, så frygter jeg, at vi på vej ind i global økonomisk nedfrysning og deraf følgende verdensomspændende depression.
Hvis andre (såkaldt ansvarlige) politikere tænker i samme baner som jeg, så må vi nok se i øjnene, at den politiske beskyttelse af SAAB i Tryllehattten bliver alt for dyr for os alle.
Vort bedste håb er, at personalet på SAAB holder fast i deres innovative særkende. Så bør enhver investor se en fordel i at bevare udvikling og højprofileret produktion i Trollhättan.
SAAB skal leve, og leve flot. men jeg tror altså vi må se i øjnene, at det fremover skal være de mere innovative aktiviteter der skal bære succesen i hus i Trollhättan.
Hvad kan alt dette så betyde for os SAAB-entusiaster? Forhåbentlig fortsat SAAB på forkant, men måske også SAAB konsumprodukter (Made in China, assembled in EU), der kan betales uden at gældsætte hele huset.
:twocents
PS.: Lad os prøve at bladre tilbage til denne tråd om 3-4 år, og se hvor udviklingen reelt førte SAAB og os hen. Formentlig er der over hovedet ingen af os har gættet rigtigt
Kineserne sagde nej stil at styrke EU's monitere krisefond direkte. De lægger i stede deres æg i IMF (også kaldet verdenbanken).
Når Kina ikke vil støtte de vaklende Europæiske økonomier direkte, så risikerer vi en fornyet udvikling mod protektionisme. Denne bliver gang blot ikke USA contra mondus (som i 30-erne), men nok nærmere multipolære markedsindeslutninger i USA, EU og Kina. Så kan Canada, Latinamerika, Rusland, Japan og de asiatiske tigre kaste deres lodder i de vægtskåle de ser størst fordel i (læs: marked og realpolitisk sikkerhed).
Og i dét perspektiv, er det ikke usandsynligt, at EU vil stille skærpede krav om modproduktionsydelser hvis kineserne vil købe Europæiske virksomheder eller hvis de vil sælge kinaproducerede produkter i EU. I dét scenario kan beskyttelse af SAAB-arbejdspladserne meget vel komme på tale.
Problemet er blot, at er vi først dér, så frygter jeg, at vi på vej ind i global økonomisk nedfrysning og deraf følgende verdensomspændende depression.
Hvis andre (såkaldt ansvarlige) politikere tænker i samme baner som jeg, så må vi nok se i øjnene, at den politiske beskyttelse af SAAB i Tryllehattten bliver alt for dyr for os alle.
Vort bedste håb er, at personalet på SAAB holder fast i deres innovative særkende. Så bør enhver investor se en fordel i at bevare udvikling og højprofileret produktion i Trollhättan.
SAAB skal leve, og leve flot. men jeg tror altså vi må se i øjnene, at det fremover skal være de mere innovative aktiviteter der skal bære succesen i hus i Trollhättan.
Hvad kan alt dette så betyde for os SAAB-entusiaster? Forhåbentlig fortsat SAAB på forkant, men måske også SAAB konsumprodukter (Made in China, assembled in EU), der kan betales uden at gældsætte hele huset.
:twocents
PS.: Lad os prøve at bladre tilbage til denne tråd om 3-4 år, og se hvor udviklingen reelt førte SAAB og os hen. Formentlig er der over hovedet ingen af os har gættet rigtigt
Koldstart
Saab 9-3 SS TiDS 2008
Saab 9-3 SS TiDS 2008
- viking

Hvis det kun er en simple samlefabrik ala Yotota som i Newcastle UK, har det ikke meget interesse.
Den giver nærmest ikke meget til lokalsamfundet ud over de få arbejdspladser der direkte er ved samlebåndet.
En Kina Saab bliver ikke nem at sælge.
Kina konkurrerer ikke på lige fod med industrien i EU & USA. Pga miljo og andre krav
Kina er et diktatur hvor markedsmekanismerne, så som fri kursdannelse på valutaen mv. ikke opretholdes og prisen på arbejdskraft kan holdes kunstig lav.
Bliver det ved på den måde kan EU og USA kun svarer igen med samme våben som Kina: Modkøbsydelser.
Eller er der ingen balance. Vi mister alt industri og dermed vældfærd genererende arbejdspladser og indtjeninger i hele EU.
Så der er desværre nok kun en vej frem, stil samme krav til Kina som de stiller til vestlig industri på det kinesiske marked. Det er vel ikke urimeligt.
Vi kan også bare lade være og blive nød til at skrue vældfærdsydelserne så som fri sygebehandling, fri uddannelse, understøttelse osv. ned til 10% af i dag.
Der er frit valg.
Den giver nærmest ikke meget til lokalsamfundet ud over de få arbejdspladser der direkte er ved samlebåndet.
En Kina Saab bliver ikke nem at sælge.
Kina konkurrerer ikke på lige fod med industrien i EU & USA. Pga miljo og andre krav
Kina er et diktatur hvor markedsmekanismerne, så som fri kursdannelse på valutaen mv. ikke opretholdes og prisen på arbejdskraft kan holdes kunstig lav.
Bliver det ved på den måde kan EU og USA kun svarer igen med samme våben som Kina: Modkøbsydelser.
Eller er der ingen balance. Vi mister alt industri og dermed vældfærd genererende arbejdspladser og indtjeninger i hele EU.
Så der er desværre nok kun en vej frem, stil samme krav til Kina som de stiller til vestlig industri på det kinesiske marked. Det er vel ikke urimeligt.
Vi kan også bare lade være og blive nød til at skrue vældfærdsydelserne så som fri sygebehandling, fri uddannelse, understøttelse osv. ned til 10% af i dag.
Der er frit valg.
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- CphSaab
- SAAB NET NYBEGYNDER
Apropos den socio-økonomiske diskussion: her er en hurtig indføring i økonomiske teorier:
Socialisme
Du har to køer. Du giver den ene til din nabo.
Kommunisme
Du har to køer. Staten tager dem begge og giver dig lidt mælk.
Fascisme
Du har to køer. Staten tager dem begge og sælger dig lidt mælk.
Nazisme
Du har to køer. Staten tager dem begge og skyder dig.
Surrealisme
Du har to giraffer. Staten opfordrer dig derfor til at lære at spille mundharpe.
Bureaukrati
Du har to køer. Staten tager dem begge, skyder en, malker den anden...og smider mælken ud.
Traditionel kapitalisme
Du har to køer. Du sælger den ene og køber en tyr. Din flok udvides og din økonomi vokser. Du sælger kvæget og lever resten af dine dage af overskuddet.
Moderne kapitalisme
Du har to køer. Du sælger den ene og presser den anden til at producere ligeså meget mælk som 4 køer. Senere hyrer du en dyr konsulent til at analyserer, hvorfor koen faldt død om.
IT-Factory-kapitalisme
Du har to køer. Du sælger tre af dem til dit børsnoterede selskab, fordi en bankgaranti overbeviser investorer om, at du i virkeligheden har fire køer. Derfor trækker du fodret til fem køer fra i skat. Retten til at malke seks køer overføres via en bank i Polynesien, ejet af et skuffe selskab, som tilbage sælger retten til at malke syv køer til dit oprindelige selskab. Det revisorgodkendte årsregnskab fastslår, at virksomheden ejer otte køer med option på en mere. Du hævder, at du har en tyr, der får førstepræmie ved dyrskuet, hvorefter du sælger tyren og forsvinder.
En fransk virksomhed
Du har to køer. Du går i strejke og blokerer vejene, fordi du vil have tre køer.
En italiensk virksomhed
Du har to køer, men ved ikke hvor de er. Du beslutter dig for at holde frokost.
En russisk virksomhed
Du har to køer. Du tæller dem og når frem til, at du har fem køer. Du tæller dem igen og når frem til, at du har 42 køer. Du tæller dem igen og når frem til, at du har to køer. Du åbner en flaske vodka.
En kinesisk virksomhed
Du har to køer. Du har 300 ansatte til at malke dem. Du hævder at du har fuld beskæftigelse og høj produktivitet. Du lukker den avis der skriver det modsatte.
En indisk virksomhed
Du har to køer. Du tilbeder dem.
En australsk virksomhed
Du har to køer. Forretningen ser ud til at go fint. Du lukker kontoret og fejrer det med et par fadbamser.
En japansk virksomhed
Du har to køer. Du redesigner dem, så de kun er en tiendedel størrelse og producerer tyve gange så meget mælk. Du skaber derefter en mangafigur og forøger din indkomst ved at lancere den som børnelegetøj over hele verden under navnet Kokimon.
En irakisk virksomhed
Alle tror du har masser af køer. Du fortæller dem, at du ikke har nogen. Ingen tror dig, så de bomber dig sønder og sammen og invaderer dit land. Du har stadig ingen køer, men i det mindste bor du nu i et demokrati.
Socialisme
Du har to køer. Du giver den ene til din nabo.
Kommunisme
Du har to køer. Staten tager dem begge og giver dig lidt mælk.
Fascisme
Du har to køer. Staten tager dem begge og sælger dig lidt mælk.
Nazisme
Du har to køer. Staten tager dem begge og skyder dig.
Surrealisme
Du har to giraffer. Staten opfordrer dig derfor til at lære at spille mundharpe.
Bureaukrati
Du har to køer. Staten tager dem begge, skyder en, malker den anden...og smider mælken ud.
Traditionel kapitalisme
Du har to køer. Du sælger den ene og køber en tyr. Din flok udvides og din økonomi vokser. Du sælger kvæget og lever resten af dine dage af overskuddet.
Moderne kapitalisme
Du har to køer. Du sælger den ene og presser den anden til at producere ligeså meget mælk som 4 køer. Senere hyrer du en dyr konsulent til at analyserer, hvorfor koen faldt død om.
IT-Factory-kapitalisme
Du har to køer. Du sælger tre af dem til dit børsnoterede selskab, fordi en bankgaranti overbeviser investorer om, at du i virkeligheden har fire køer. Derfor trækker du fodret til fem køer fra i skat. Retten til at malke seks køer overføres via en bank i Polynesien, ejet af et skuffe selskab, som tilbage sælger retten til at malke syv køer til dit oprindelige selskab. Det revisorgodkendte årsregnskab fastslår, at virksomheden ejer otte køer med option på en mere. Du hævder, at du har en tyr, der får førstepræmie ved dyrskuet, hvorefter du sælger tyren og forsvinder.
En fransk virksomhed
Du har to køer. Du går i strejke og blokerer vejene, fordi du vil have tre køer.
En italiensk virksomhed
Du har to køer, men ved ikke hvor de er. Du beslutter dig for at holde frokost.
En russisk virksomhed
Du har to køer. Du tæller dem og når frem til, at du har fem køer. Du tæller dem igen og når frem til, at du har 42 køer. Du tæller dem igen og når frem til, at du har to køer. Du åbner en flaske vodka.
En kinesisk virksomhed
Du har to køer. Du har 300 ansatte til at malke dem. Du hævder at du har fuld beskæftigelse og høj produktivitet. Du lukker den avis der skriver det modsatte.
En indisk virksomhed
Du har to køer. Du tilbeder dem.
En australsk virksomhed
Du har to køer. Forretningen ser ud til at go fint. Du lukker kontoret og fejrer det med et par fadbamser.
En japansk virksomhed
Du har to køer. Du redesigner dem, så de kun er en tiendedel størrelse og producerer tyve gange så meget mælk. Du skaber derefter en mangafigur og forøger din indkomst ved at lancere den som børnelegetøj over hele verden under navnet Kokimon.
En irakisk virksomhed
Alle tror du har masser af køer. Du fortæller dem, at du ikke har nogen. Ingen tror dig, så de bomber dig sønder og sammen og invaderer dit land. Du har stadig ingen køer, men i det mindste bor du nu i et demokrati.
- viking

Der er to køer.
4 mio personer skal leve af dem, ( den sidste godt 1 mio er enten løbet skrigende væk eller kan godt selv tjene kr. )
Ud af de 4 mio:
2 mio eksperter fortæller hvordan de skal passes
2 mio vil have velfærd fra dem
Et par røde stykker vil have en betalingsring omkring dem, det jo løse alle problemer, da køerne er ved at gå til i trafikkøer for at sikre at de konstant kan malkes....
Ud over det skal hele syd EU have overførsler fra dem, sådan ca 20.000-30.000 mia kr.
Kan dælme godt forstå hvis de er ved at være flade..... og søger ophugningsstytte...
Men kan de ikke få, da 10.000 bureaukrater skal leve af arbejdet med ophugningsstytten
Så det forventes af de to køer kan bliver mindst 100 år gamle
Der er to køer.
4 mio personer skal leve af dem, ( den sidste godt 1 mio er enten løbet skrigende væk eller kan godt selv tjene kr. )
Ud af de 4 mio:
2 mio eksperter fortæller hvordan de skal passes
2 mio vil have velfærd fra dem
Et par røde stykker vil have en betalingsring omkring dem, det jo løse alle problemer, da køerne er ved at gå til i trafikkøer for at sikre at de konstant kan malkes....
Ud over det skal hele syd EU have overførsler fra dem, sådan ca 20.000-30.000 mia kr.
Kan dælme godt forstå hvis de er ved at være flade..... og søger ophugningsstytte...
Men kan de ikke få, da 10.000 bureaukrater skal leve af arbejdet med ophugningsstytten
Så det forventes af de to køer kan bliver mindst 100 år gamle
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Priceless
ps. arbejder pt i en virksomhed der aldrig har haft mere at lave end nu...???????
tror ikke på avisernes forsider, så jeg ser Disney sjov istedet, de ved lige så meget om økonomien som aviserne, og så er ham Pluto bare sjovere.
Priceless
ps. arbejder pt i en virksomhed der aldrig har haft mere at lave end nu...???????
tror ikke på avisernes forsider, så jeg ser Disney sjov istedet, de ved lige så meget om økonomien som aviserne, og så er ham Pluto bare sjovere.
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- sg
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Top gear på kinesisk...
Se nu laver de den kinesiske drage, og derefter YKK lynlåsen...
jeg må indrømme at jeg ikke holdt ud til enden.
en ting der dog slog mig, er at kinesen er svært begejstret for bilerne.
Ved nærmere eftertanke kan en Dame Edna 9-5 osse have lidt skæve øjne, of derfor nem at identificere sig med..???
Jeg fik fat i ordene SAB og Pangda..... synes dog det er sært at der så står Da pang på reklamerne...???
Til sidst: de skal måske få rettet det med skrift hvor der står 180. de kører ikke en dag over 80.
Top gear på kinesisk...
Se nu laver de den kinesiske drage, og derefter YKK lynlåsen...
jeg må indrømme at jeg ikke holdt ud til enden.
en ting der dog slog mig, er at kinesen er svært begejstret for bilerne.
Ved nærmere eftertanke kan en Dame Edna 9-5 osse have lidt skæve øjne, of derfor nem at identificere sig med..???
Jeg fik fat i ordene SAB og Pangda..... synes dog det er sært at der så står Da pang på reklamerne...???
Til sidst: de skal måske få rettet det med skrift hvor der står 180. de kører ikke en dag over 80.
MVH. Sven T.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Porsche 911 - 74
Tidl.