Jeg har været så letsindig, at kaste mig ud i selv at skifte skiver og belægning bagpå min 2005 93 SportCombi.
Det gik også rigtig fint, lige indtil jeg skulle trykke stemplet tilbage. Det rykker sig ikke ud af stedet. Hvad gør jeg forkert?
Redaktør: Bestyrelsen
Hej.2COOL4U skrev:Kære forum,
Jeg har været så letsindig, at kaste mig ud i selv at skifte skiver og belægning bagpå min 2005 93 SportCombi.
Det gik også rigtig fint, lige indtil jeg skulle trykke stemplet tilbage. Det rykker sig ikke ud af stedet. Hvad gør jeg forkert?

FDM siger anderledes. Hvis jeg laver lille eftersyn på en bil, hvor vi ikke har fat i bremserne udover lige at tjekke dem visuelt, men væskestanden står mellem min- og maxmærket, så får vi en påtale fra FDM, hvis bilen selvfølgelig bliver tjekket dernede.Edwins skrev:Man går ikke og topper reservoiret op. Det er der kun belæg for, med spritnye bremser hele vejen rundt.
Yes - ligepræcis. Ikke nødvendigt at lette låget som fugmann skriver, der er udluftning i låget. Men skulle uheldet være ude, og gryden løber over, så skal der straks skylles over med vand, som bliver optaget i bremsevæsken og derved uskadeliggør den for lakken.Edwins skrev:Det kan være nødvendigt at babbe noget af væsken i reservoiret op, så det ikke løber over, ved tilbagepresning af stemplerne. Bremsevæske er en aldeles effektiv malingfjerner.
eller her lidt billigere http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=41342COOL4U skrev:Man kan købe dette tool på ebay for ca. 250 kr.
http://www.ebay.co.uk/itm/Brake-Caliper ... 53e5c7ab74

Det står ikke til valg for mit vedkommende, FDM laver uanmeldte kontroller på biler fra vores værksted. Det er dybt godnat at de siger det med bremsevæsken, men det SKAL vi gøre.Edwins skrev:Rune, jeg vil hellere brække en arm på langs, end at køre min bil til syn hos FDM. Det er simpelthen for svært. Bilen skal kun synes, jeg skal ikke have en tilstandsrapport.
Applus+ er jeg færdig med, efter at de dumpede min Cab for at "vælte i styretøjet." Det er også for dyrt. 560 dask er de vist oppe på. Jeg giver 400. Omsyn 250.
De må ikke glemme at syn i dag ikke er en statsstyret ting, som et kommunekontor, og at folk finder andre veje, når synsfolk med tidligere ansættelse i staten fører sig frem med de primadonnanykker som de kunne tillade sig i gamle dage.![]()
Nogle biler bruger et fra starten, med nye bremser, korrekt serviceret bremsevæskereservoir til at indikere for bilens ejer/bruger, at det er tid for bremseskift, når de ser lampen for lav bremsevæskestand tænde eller blinke.