Hej.
Så er Caben trukket ud af vinterhi med frisk olie, pudset og poleret, kluden behandlet med noget så simpelt som et teltimpreneringsmiddel fra Harald Nyborg til små penge.
God sommer til Saab folk uden tag.
Kurt.
87´ Cab. klar til en forhåbenlig lang sommer.
Redaktør: Bestyrelsen
- pibsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Lyder som en god ide med lidt sommerklargøring.. Har lige købt en 92. 9001 cab..
Kører fint.. men jeg har et lille spørsgmål.. den drypper lidt ved højre forhjul.. evt lidt olie eller andet fra en lille spids dims under bilen.. er der en der ved om hvad jeg bør gøre.. ( jeg er helt ny ,, så ved ikke så meget endnu..)
drypper gamle biler bare lidt.. og er det OK ??
god tur til jer alle
Kører fint.. men jeg har et lille spørsgmål.. den drypper lidt ved højre forhjul.. evt lidt olie eller andet fra en lille spids dims under bilen.. er der en der ved om hvad jeg bør gøre.. ( jeg er helt ny ,, så ved ikke så meget endnu..)
drypper gamle biler bare lidt.. og er det OK ??
god tur til jer alle
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Ja Saab 900 pisser.territorie af i ny og næ.
De savler fra ventildæksel pakningen. Motorendegavlene, samlingen mellem motor og gearkasse
og nogle gange pakdåsen bag svinghjulet.
Men de er ikke slemmere end ander biler.
Et typisk savle sted er også servoslangerne og servo stangen.
Men husk på at de er 20-25år gamle. Pakdåser og pakninger bliver flade og hårde.
De savler fra ventildæksel pakningen. Motorendegavlene, samlingen mellem motor og gearkasse
og nogle gange pakdåsen bag svinghjulet.
Men de er ikke slemmere end ander biler.
Et typisk savle sted er også servoslangerne og servo stangen.
Men husk på at de er 20-25år gamle. Pakdåser og pakninger bliver flade og hårde.
- pibsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Ahh tak for tipset.. skal jeg så gøre noget specielt. eller bare tjekke for røde alarmer.. Eller bør man få det fikset ??
tak for input...
tak for input...
- viking

Kik efter ventildækslet.
De savler og så skal der ny pakningtil. Det er ret nem...
De savler og så skal der ny pakningtil. Det er ret nem...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- westphal
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej Pibsen.
Oliespild ? Jeg har iløbet at vinteren skiftet pakdåserne i differentialet. Det er ikke svært selv for en amatørpå et garagegulv. og det hjalp på mit drypperi. Det værste er at komme ind under bilen og op igen, når man er 73 år.
M.v.h.
Kurt..
Oliespild ? Jeg har iløbet at vinteren skiftet pakdåserne i differentialet. Det er ikke svært selv for en amatørpå et garagegulv. og det hjalp på mit drypperi. Det værste er at komme ind under bilen og op igen, når man er 73 år.
M.v.h.
Kurt..
- Edwins

- Kontakt:
Kurt, du har godt af det. Du bruger nogle bøffer og nogle bandeord, når du rager rundt under bilen..
Jeg er 51, og synes ikke det er så let som da jeg var 20, men mit lod er også at rage rundt under liftløse biler på et liggebrædt.
Når man ikke har det man skal bruge, må man bruge det man har. 
Jeg er 51, og synes ikke det er så let som da jeg var 20, men mit lod er også at rage rundt under liftløse biler på et liggebrædt.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Hvis den drypper fra forhjulet, kunne det så måske være bremsevæske. Så skal du nok gøre noget ved det.
Er det længere inde under bilen, er det nok noget af det de andre nævner. Det er ikke usædvanligt og bør ikke give anledning til panik, om end det skal laves før eller siden.
Er det længere inde under bilen, er det nok noget af det de andre nævner. Det er ikke usædvanligt og bør ikke give anledning til panik, om end det skal laves før eller siden.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- pibsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Hej Den Gamle.. tak for alle jeres input.. skønt at der er så mange der brænder for de smukke saab biler..
Min drypper lidt.. fra en lille spids tap der sidder ca 30 cm inde under højre side.. ikke direkte ved et hjul.. men det virker som en lille spids dims.. jeg prøver at tage et billede i morgen.. så viser jeg det lige til jer..
Jeg sætter stor pris på jeres hjælp (-:
Min drypper lidt.. fra en lille spids tap der sidder ca 30 cm inde under højre side.. ikke direkte ved et hjul.. men det virker som en lille spids dims.. jeg prøver at tage et billede i morgen.. så viser jeg det lige til jer..
Jeg sætter stor pris på jeres hjælp (-:
- Edwins

- Kontakt:
4 miljøbomber. En '69 99 med 415 på klokken. Den er faktisk ikke det største svin. Konens 2.1 '93 med 370 kkm ruster ikke i motoromgivelserne. Den er den største grisebasse. Mit gamle '83 turbotomatgearsmonster sovser også fra både remhjulspakdåse og i mindre grad fra servostyringen.
Cabben fra '92 med 175 drypper da også en enkelt dråbe eller to. Nyt blir det sgu aldrig..
- Hvad der så er Alfa Og Bodega er at bilen er aftørret ordentligt, gerne på en sidevej før synsfaciliteten, før den kommer på liften. Hvis f.eks. en 99 dømmes ude på remhjulsoliespild, skal orglet altså ud på gulvet/paletten, for bytte af pakdåse.
De gode bilinspektører ved godt at gamle biler sveder, men de bliver sure hvis bilen lægger klatter på det gråmalede værkstedsgulv under liften..
4 miljøbomber. En '69 99 med 415 på klokken. Den er faktisk ikke det største svin. Konens 2.1 '93 med 370 kkm ruster ikke i motoromgivelserne. Den er den største grisebasse. Mit gamle '83 turbotomatgearsmonster sovser også fra både remhjulspakdåse og i mindre grad fra servostyringen.
Cabben fra '92 med 175 drypper da også en enkelt dråbe eller to. Nyt blir det sgu aldrig..
- Hvad der så er Alfa Og Bodega er at bilen er aftørret ordentligt, gerne på en sidevej før synsfaciliteten, før den kommer på liften. Hvis f.eks. en 99 dømmes ude på remhjulsoliespild, skal orglet altså ud på gulvet/paletten, for bytte af pakdåse.
De gode bilinspektører ved godt at gamle biler sveder, men de bliver sure hvis bilen lægger klatter på det gråmalede værkstedsgulv under liften..
En rigtig bil har langsliggende motor.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- DenHvideSvensker
- SUPER SAAB FREAK
Det med drypperiet har du vidst fået svar på, Pibsen (i hvert fald bedre svar end jeg kan give
), men ville bare støde til dig Westphal og håbe, at det bliver den lange sommer, du ønsker !
Mvh.
Anders
"SAAB was founded by 16 aircraft engineers - their spirit lives on!"
Det med drypperiet har du vidst fået svar på, Pibsen (i hvert fald bedre svar end jeg kan give
Mvh.
Anders
"SAAB was founded by 16 aircraft engineers - their spirit lives on!"
Nuværende:
1989 OG900 T16 cab
1992 OG900i 16V coupé
Tidligere:
1994 9000 CS
1987 OG900i 8V Sedan
1987 OG900 T16 Aero
1971 96 V4 (projekt)
1989 OG900 T16 cab
1992 OG900i 16V coupé
Tidligere:
1994 9000 CS
1987 OG900i 8V Sedan
1987 OG900 T16 Aero
1971 96 V4 (projekt)
- viking

En Saab 900 der ikke savler og drypper lidt , er tom for olie.
Og dog min hent ny renoverede T16 Aero er helt tæt , et stykke tid, mens min 87 cab savler lidt.
Et slemt savle sted er den tykke servo olie føde slange der går fra olie tanken og ned til pumpen...
Og dog min hent ny renoverede T16 Aero er helt tæt , et stykke tid, mens min 87 cab savler lidt.
Et slemt savle sted er den tykke servo olie føde slange der går fra olie tanken og ned til pumpen...
Only young once, immature for ever.
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
T16 900 Aero "Lady DI"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Asch
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Min saabriolet kom ud i tirsdags. Startede første gang og er i fin form, men trænger til en ny hat. Så det må bilve i år den ryger en tur til Helsingborg.
Bilen er jo 25 år i år, så et par Youngtimer træf bliver det vel også til
God vind og vejr til Cabfolket.
Anders
Bilen er jo 25 år i år, så et par Youngtimer træf bliver det vel også til
God vind og vejr til Cabfolket.
Anders
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Saab 900 T16 Cab 1987