Banner cycler

Vedr. salgsannonce, Og900, Tonneau Covers.

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

19. maj 2012, 20:43

Hej Nicolai.

Jeg købte for 6 år siden en Napolitansk '92 Og900EP, som har tilhørt en Mafiaconsigliere eller Capo Bastone fra 'Ndrangheta-klanen.

Den kom uden Tonneau covers og deres tarske. Med nedfældet klud ligner bilen en groft tilhugget bæ, uden disse covers.

Jeg købte mine sandfarvede covers i dedikeret tarske (bemærk den Halte eller Gl. Halte-affekterede udtale af taske..) på Amerikansk E-Bay af en gut i Georgia, som havde haft en rød bil, som også brugte sandfarvede covers, som min mørkegrønmetallic bil gør det.

De kostede 1500 dask. Det kan du også være bekendt at tage for dem. :wink:

En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

19. maj 2012, 21:13

Tak for input, Edwins. Ja, 1500 kr. lyder som det rigtige leje. Ret, bilen er så absolut smukkest med disse covers, men jeg kommer ikke til at bruge dem.

Første der byder 1500 kr. (eller i det leje :-)) kan således stikke af med disse relative sjældne covers.
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

19. maj 2012, 23:27

Til Jer der ikke har OgCab typekendskab, kan I se hvad disse covers gør:

Uden covers:

Billede

Med covers:

Billede

Tonneau covers består af 3 stykker: 2 sidestykker og et bagstykke. Før kluden kan køres op og ned, tages disse covers af og lægges i deres dedikerede nappataske og anbringes forrest i bagagerummet. Korrekt pakket fylder de ikke meget. Hvis man kører i omskifteligt vejr, bruges de ikke, da man jo nårsomhelst skal være klar til at køre kluden på. Den hydrauliske klud kører full travel frem- eller tilbage på ca. 15 sek.

Det kan virke langhåret og ulideligt at skulle pakke disse covers ind og ud. Fordelen er så at bilen derved får et for en cabriolet ganske respektabelt bagagerum. :sunglasses

Jeg husker engang, da de to langhårede og jeg skulle en tur til Florida: Vi ville leje en 'kansk Cab. En SAAB Cab ville være for dyr. Vi kom så i tanke om 2 ting: Det er for varmt og vi blir ristet levende, både af solen og af varmen. Der skal aircond til. Den anden ting er at i en moderne Cab, hvor man ikke skal lette røven for at pakke kluden komplet sammen, kører den ned i bagagerummet og fylder det op, så der kun er plads til en kasse bajere og ikke stort mere. Vi rejser med Samsonites, fra motel til motel, og ikke med telt og rygsæk, så en moderne Cab var således udelukket. En Classic SAAB Cab ville kunne holde vores bagage.

Det endte med en ganske fed Chrysler 6-benet MPV med sofaer, med ryglæn til at tørre badetøj over og sofaer til de langhårede at sove på, mens jeg førte bilen gennem de endeløse Everglades sumpe. :wink:

Á propos Everglades:

- En god ven fløj i nogle år i North Carolina, som privatpilot for en stenrig entreprenør, i en lille 6-personers, tomotoret propeldrevet Piper Aztec. På denne flyvetur sydpå, til Florida, var chefen, hans kone og hendes veninde, og piloten, Per.

På et tidspunkt blev Per nødt til at standse den ene motor, da den blinkede for lavt olietryk. De var over The Everglades. De to madammer begyndte at bitche og småflæbe.

Frank, Pers boss, kommanderede så, på drevent Sydstatsamerikansk: "Quit your weepin' 'n poutin', there ain't nuthin' down there, but snakes and alligators.." :D
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Cabriolet Forum"