29. maj 2012, 08:34
Viking skrev:
Filteret kan nemt skiftes nedefra. Det gjorde jeg forrige uge på min MY 87 Aero.
Men den skal på lift/grav. Eller kan man næsten ikke komme til.
Nu har jeg jo før skrevet om disse lange filterkanistre som sidder på injectionbiler, at jeg er holdt op med at skifte dem. Medmindre man har for vane at tanke i sandstorme, er der ikke noget i dem.
Men konens '93 2.1 var pludseligt længe om at starte. Den lugtede også af benz, under de rigtige vind-omstændigheder. Filteret havde et tæresår, så der stod en hårfin stråle af fuel ud af filtersiden, så injectionanlægget tabte sit fortryk.
Filteret blev skiftet, i mit ansigts fortvivlede fodsved, liggende på liggebræt. Som jeg husker det har Kurt heller ikke lift eller grav, men donkrafte og højtløftere. Så jobbet kan gøres på liggebræt.
Jeg har jo indrømmet at jeg er en doven skid, så var problemet mit, havde jeg sat alm. fuelslange mellem den overskårne sorte slangeende og banjofittingen, med 2 spændebånd i rette størrelse i hver ende.
Her en stump slange fra Outboard Marine Corporation. Glimragende til jobbet:
Jeg har ikke brugt støttebøsninger, da jeg har vurderet det sorte originalslange for hårdt og stift til at nødvendiggøre dem.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262