20. mar 2014, 17:19
Edwins skrev:Hvis det knager og brager, nægter jeg konsekvent at beskylde hydcylindrene for det. Der må være nogle nylonbøsninger eller ting som er bortgnaskede, så metal kører mod metal.
Jeg føler med dig Asch. Min egen '92 raket er så tyst i kludemekanismus, at den kan bruges som demomodel i et showroom.

Så fik vi (en Saab ven, brormand og jeg ) hevet stemplerne ud på en OG900 cab.
Den havde de klassiske knorrer lyde fra mekanismen..
Så edwins, nu kan du godt æde din gamle hat. Mht til "NÆGTER"
Ud med stemplerne og hele hyd-mekanismen. Nye stempler på, udluftning og ind med sytemet igen.
Når vi bevægede hatten med hyd stemplerne fjernet,, gik mekanisken helt lydløst.
Med de nye stempler monteret, går hatten som ny.
Dejligt og uden sære knorrer lyde.
Så ja: Cab knorrer lyde = defekte hyd stempler
Ps var det nemt at skifte delene. Ja og nej.
Ja, mht. At fjerne og monterer det komplette hyd system.
Bestemt nej mht. slange koblingerne. De gamle omløbere var revnede og en enkelt var knækket. Så de var ubrugelige igen.
Gode råd var dyre, meen "KHS var hesten på den hvide rytter eller

"
10 min. kørsel til KHS og jeg kunne låne nogle omløbere, skæreringe og støttebøsningsrør.
PS skift omløbere mv. de er af mega sløj kvalitet
Vinkler er 1/8 NPT male. x 1/4" OD tube connector (inkl kompresring og bøsningsrør)
Det tager ca 1 liter olie at fylde cylinderne, slanger og pumpen, inkl udluftning...
Hvor lang tid tager processen, ja vi startede kl 16 og var færdige kl 22, tre mand, så det tager en del tid.. ( inkl. en kaffepause, kørsel for mig til og fra KHS, (1/2 time alt i alt),samt udskiftning af en siderudemotor"). Så kan godt forstå at det kostet meget hos en proff. Saab, da det er dyre stumper og tager meget tid.