Banner cycler

Cab stjålet i Stockholm

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Schilling
SAAB NET NYBEGYNDER

Cab stjålet i Stockholm

7. aug 2012, 07:20

Hej alle sammen.

I fredags/lørdags fik mine gode ven stjålet sin Saab 900 Cabriolet heroppe i Stockholm.

Den er efterlyst ved politiet heroppe

Det er en bil vi har brugt rigtigt rigtigt mange timer på at få klar til denne sommer, en magen til går ikke bare lige at finde -

Her er linket til Saabklubben hvor Lars selv har skrevet lidt Info om bilen: http://forum.saabklubben.se/viewtopic.php?f=9&t=5143

Er næsten sikker på at den er væk nu, og der er en eller anden idiot der står at plukker den ned i molekyler, men giver det alligevel en chance, kunne være den var set i DK.

Hvis i ser noget vil i så ikke kontakte mig på +45 31442693 eller Lars +46 70-565 24 94

På forhånd tak

Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

7. aug 2012, 17:31

Øv, man må håbe at den dukker op igen. :(

Selv er jeg helt paranoid, og med god grund. Bare jeg efterlader min Cab ude af syne, er fuelpumpekontakten, som kun jeg kan finde, slået.

Er der tale om overnatning, er der livrem og seler på: Så sidder der også en Autolock-stang på rattet, med krydsnøgleprofil. Der sidder også en rød blinkdiode i thebordet. Fuelpumpen er også afbrudt, når bilen står i min egen garage, og nøglen sidder ikke i.

Om jeg bare er i superen efter 2 liter mælk, er min gamle Monark knallert styrlåst. Folk i strafferetslige U-lande, som i Norden, bør vide at folk hæmningsløst stjæler med arme og ben. Ja, det gør de i alle lande. Jeg fortalte sågar engang datteren, at blev hendes cykel stjålet, fik hun ingen anden, for om den blev stjålet, havde den ikke været låst. Vennens datter er blevet 2 cykler fattigere, fordi hun havde "glemt" at låse dem. Hvor godtroende og tillidsfuld kan man være? :roll:

- Holder udkig efter grønne Cabs med Svenskerplader, men måske den allerede er i Rumænien eller Polen? Stakkels mand, jeg håber sgu for ham at den bliver gendrevet i hel stand..
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Schilling
SAAB NET NYBEGYNDER

7. aug 2012, 21:54

Batteriet var frakoblet - Det var hvad der var gjort for at sikre den.

Bilen "heldigvis" set natten til lørdag med 4 mænd, smutte fra en regning på en tankfuld benzin i Bromma - 7-8 km fra hvor den blev stjålet.

I mine øjne virker det ikke så prof, så turen går rundt til diverse "østeuropæiske" byggepladser/trailerparks imorgen eftermiddag i håb om den kan gemme sig der
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

8. aug 2012, 08:57

Brugstyve går jo oftest efter gamle biler, da de ved at de tit er uden startspærre, og så er de forsåvidt ligeglade med mærket, bare der er et hjul i hvert hjørne. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Schilling
SAAB NET NYBEGYNDER

8. aug 2012, 09:09

Håber bare at dem der har stjålet den, har så meget hjerne, at de bare efterlader bilen et sted og ikke sætter ild til den!

Problemet er ved at blive løst med de andre biler han har, så det ikke sker igen: GPS tracker - Alarm - to styk kontakter til afbrydelse af signalet til starteren og til benzin pumpen, gemt forskellige steder i bilen.

Så nu skal jeg i gang med at klippe og klistre lidt ledningsnet i de resterende "fin bilar" i den kommende weekend. ;-)
Schilling
SAAB NET NYBEGYNDER

20. aug 2012, 10:47

Bilen er blevet fundet, i forholdsvis god stand. :-)

Tilbage til "Cabriolet Forum"