Sidst var det brændstofpumperelæet som gav op i Jylland. Den kører stadig med "Nassestrøm" fra kabineblæsersikringen til fuelpumpen..
I dag kørte fruen og jeg fra Knastrup til Herlev. Eller forsøgte på det. Det lykkedes dog også.
På motorvejen så jeg at motoren blev ganske aldeles meget varm, 2-3 mm. fra det røde bånd. Vi måtte af motorvejen. Da jeg så stoppede motoren, så jeg vand på gulvet ved fødderne. Da jeg lukkede munden op på den, sejlede motorrummet i kølevand.
Der sidder to slangestudser i torpedovæggen. Er det selveste varmtvandsventilen? Jeg har kun haft Og900 i 12 år og har aldrig raget med vandventiler.
Den øverste slangestuds var knækket af. Det er lavet i plastic, som er totalt uegnet til formålet. Selv Aase fra kantinen ved at plastic under varmepåvirkning bliver skørt ad åre. Bilen er jo 20 år.
Jeg fik mokket skaftet fra en skruetrækker fra bilens værktøjskit ind i den åbne slange, efter at have pillet studssumper ud, og spændte skruetrækkeren fast i slangestumpen. Da jeg rørte den nederste slange faldt den også af..
Den fik jeg bukket om og sat i klemme. Jeg tog kølerdækslet fra bilen, så anlægget ikke trykrejses under drift.
Slangeafblænding:

Bukket sammen til to halvdags bydrenge:

Her, vandventilen, hvis det er den, og to afbrækkede studse. Det er altså noget l*rt:

Studsmaterialet er så skørt at det kan knækkes mellem 3 fingre.
Ved en bilvask fandt jeg en hane og en spand. Det tog læænge at fylde på. Om man kaster 7-10 liter koldt vand i en meget varm motor, kan den flække, som når madammen skråler det høje C og splintrer en Polsk krystalvase..
Den brugte ikke noget vand på vejen hjem. Nu kommer der en rørstump mellem slangerne. Så kører bussen igen, mens jeg finder ud af hvordan og hvorledes og glor i papkasser efter en evt. anden stump, hvor studserne ikke falder af..